Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 10 Disember 2010

MELAYU DUA KALI DI BODOHKAN




BANGUN MENENTANG PENSWAATAAN




NAJIB : KERAJAAN SETUJU TARIF ELEKTRIK DINAIKAN - mkini

Najib Razak berkata sebarang kenaikan kadar tarif elektrik akan mengambil kira kos dan beban yang terpaksa ditanggung oleh pengguna.

Dia berkata, walaupun secara prinsipnya kerajaan bersetuju supaya kadar tarif elektrik itu disemak, ia tidak semestinya dibuat dalam tempoh terdekat.

Beliau berkata, kerajaan perlu mengkaji daripada pelbagai sudut sebelum Kabinet membuat sebarang keputusan berhubung perkara tersebut.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH AKH KAH


woit… PADAN MUKA…. kah kah kah..

kah kah kah…. BARU SEDAR KE… KERAJAAN NAJIB ROSMAH INI KERAJAAN LANUN…kah kah kah..

kah kah kah… NAIK HARGA UNTUK MEMASTIKAN PARA CUKONG PEMBEKAL LETERIK DAPAT UNTUNG… kah kah kah..

nota:
dulu kita ada lembaga leterik negara LLN
ada jana kuasa
lln bakar minyak
lln bakar arang
semua milik kerajaan
ertinya milik orang ramai
tujuan bukan cari untung tapi khidmat pada rakyat

nasib malaysia jadi cilaka
datang eee firaun – swastakan LLN jadikan TNB
tetiba wujudkan orang tengah
TNB kena beli kuasa dari orang tengah
orang tengah ialah para cukong dan kroni
ini lah sebabnya leterik naik

nak bagi cukong kaya
nak bagi kroni kaya

cukong dan kroni kemudian
beri gerombolan duit untuk beli undi

nampak tak melayu kena bodohkan
duit beli undi duit orang ramai
orang rami kena dua kali tipu

nak terus jadi bodoh?

nak tahu siapa punya jana kuasa?
tanya ee firaun
tanya cukong yang rembat tanah sentul

nak tahu siapa pembekal arang batu
tanya kj
tanya mirzan

sampai bila melayu teris kena tipu
kenapa tak sedar sedar
ketuanan melayu bukan boleh di gulai kah kah kah


12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Pangkah lagi. Padan muker dgn aku-aku skali

Tanpa Nama berkata...

aku rasa masih ada ang tak sedar.
kena tipu sampai mati...

Cumi Manzui berkata...

Tak apa ...
Orang Melayu memang suka ditipu ...
dan ada orang Melayu menyokong agar orang Melayu ditipu ...
Orang Melayu yang menipu dok mengata dan rajin mengata bangsa lain dok tipu, sedangkan depa dok tipu kita ...
sayangnya ...
yang salah kita sebab kita percaya akan depa.

Tanpa Nama berkata...

melayu memang suka ditipu.. dapat pahala kalo kita asyik kena tipu ni..

biaqlah kita kena tipu di dunia, asalkan di akhirat kita dapat masuk syurga..

allah itu maha adil.. bersyukurlah negara kita aman.. negara2 lain sumer, tak aman macam kita..

---------------------------------

inilah idea2 bangang dan jenis memang kepala hotak gerombolan sohai punyer akai.. ahli gerombolan sokong idea2 bangan gerombolan sebab depa pun sama boleh rembat apa2 yang gerombolan bagi.. tu la pasal dia orang bermati2an sokong tu..

cicit ngah layor berkata...

Yang tipu tu bukan gerombolan.Yg tipu tu cukong.Gerombolan hanyer bohong jer....bohong bagi Melayu kener tipu. Penipu untong besor,pembohong dapat komisen. Pengabih ceghiter...org Melayu dengan gerombolan2 sekali kener tipu dek cukong.Padan muker kiter semuer. kah kah kah.

Alam Khan berkata...

Sebagai salah seorang kakitangan awam aku menyeru kalian semua yang berjumlah lebih 1 juta supaya buatlah perubahan pada pilihan raya kali ini. Cukuplah kita ditipu selama lebih 53 tahun oleh gerombalan yang parti-parti yang sewaktu dengannya.

aku berkata...

aku harap kerajaan naikkan tarif letrik paling kurang rm2. aku berharap rakyat dapat tolong kerajaan (IPP). Nanti kita pangkah BN lagi. HIDUP BN. Padan muka kamu (rakyat yang pangkah bn)

Tanpa Nama berkata...

Itu hari babi negara dah naikkan harga barang sekali gus

Ni babi mana pulak yg nak naikkan harga letrik kali ni?

Tanpa Nama berkata...

EEEeee tahu dirinya orang India dan anak anaknya juga keturunan india masuk UMNO mengaku Melayu.
Akhirnya Melayu kena tipu dengan EEEeee, padan muka.

Tanpa Nama berkata...

Isham,

Engko tahu berapa IPP jual tenaga kepada TNB? Lanun darat tu jual 18 sen seunit ke TNB! Lepas tu TNB GLC sapi tu jual kat pengguna pulak 13 sen seunit! Bila nak untung? Ini bukan berniaga ala nabi tapi berniaga ala babi!Dah lah beli gas dari Petronas RM 13/ BTU (ukuran niaga bagi gas) pada hal harga pasaran sekitar RM32 BTU. Macam ni dia orang dapat subsidi oppp.... bukan ,insentif RM 19 bilion.Kalau macamni niaga tak payah buat Master in Bisness, cukup ada sijil tadika dah kaya!

Celaka punya pengswastaan....

Tanpa Nama berkata...

aku salah sorang eksekutif TNB yg tertindas dgn ketamakan kroni (IPP)..disebabkan IPPlah TNB rugi berbilion, disebabkan IPPLah gaji pekerja TNB ciput, disebabkan IPPlah harga letrik mahal, disebabkan IPPlah rakyat menderita!!

Tanpa Nama berkata...

ni madey punya kije la,la nink mati pun melalut lg,kekayaan ku..nti mati bwak masuk kubur ye..susah nk mati org cam ni..biar la,gelodak ati dia,dia je yg tahu..