Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 10 Disember 2010

MELAYU KENA TIPU LAGI



LANUN BARU LEBIH GANAS!





ANWAR DEDAH AHLI UMNO DAPAT PROJEK RM2 BILION
- mkini

Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim hari ini mendedahkan tindakan kerajaan Umno-BN memberikan projek-projek lumayan Kementerian Pertahanan berjumlah lebih RM2 bilion kepada seorang dua individu, lapor TV Selangor.

Beliau berkata tindakan itu membuktikan Umno hanya menggunakan slogan Ketuanan Melayu untuk memperkayakan kroni.

Anwar berkata sejak tahun 2008, seorang individu yang dipercayai dari Umno Bukit Gantang Perak telah diberikan pelbagai tender berjumlah RM2 bilion.

"Ada tender yang dikeluarkan, tender terhad sejak 2008 yang diberikan kepada dua orang. Sebanyak 16 syarikat bumiputera dipelawa tetapi kebanyakan syarikat itu, seperti dokumen yang terdapat di tangan saya.

"Jadi ada seolah (-olah) satu pakatan di peringkat tertinggi kementerian pertahanan dengan satu dua orang tokoh Umno atas nama Melayu. Jadi Melayu ini, ketuanan Melayu ini hanya menguntungkan dua tiga orang dan lain itu pasukan sorak menyokong mereka.

"Saya bagi contoh berdasarkan bukti mengapa kementerian sering mengelak mengadakan tender terbuka. Mengapa 16 syarikat ini sahaja dipelawa sedangkan banyak lagi syarikat bumiputera yang cukup kelayakan memenuhi kriteria yang harus diajak untuk bersama," kata Anwar yang juga adalah ahli parlimen Permatang Pauh.
Beliau kemudian menunjukkan dokumen-dokumen berkaitan untuk membuktikan bahawa tender-tender kementerian pertahanan diberikan kepada kroni Umno berkenaan dengan sewenang-wenangnya.

"Ada syarikat, Gahmata Sajian Sdn Bhd penswastaan perkhidmatan katering Angkatan Tentera Malaysia bagi kawasan Sabah, Sarawak dan Labuan nilai RM 800 juta dipunyai oleh seorang bernama Syed Abu Hussin tanpa tender runding terus dari Mindef.

"Kemudian diberi satu lagi syarikat. Nama lain. Namanya Komatra Sajian Sdn Bhd, penswastaan perkhidmatan katering Angkatan Tentera bagi zon Utara dan Timur Semenanjung. Nilai RM 600 juta.

"GPB COrporation Sdn Bhd kontrak 1 Jan 2009 nilai RM 300 juta ringgit. Tuan punya, dan alamat daftar pun sama No 10 level 2 Damai Kompleks. Tuan punya, Syed Abu Hussin Hafiz Syed Abdul Fasal, tiada Melayu lain," katanya.

Anwar kesal kerana pemberian kontrak-kontrak lumayan kepada kroni Umno dari Perak bukan sahaja membelakangkan kepentingan kementerian pertahanan sendiri tetapi meminggirkan keutamaan untuk membantu bumiputera umumnya.

"Apa hubungan Melayu ini dapat sampai RM2 bilion.

"Apakah ini bukan satu kompromi terhadap mutu dan kepentingan kementerian pertahanan? Apakah ia satu usaha mengetepikan kepentingan ramai pasukan tentera? Apakah ini tanda, kita betul-betul patriotik kepada negara dengan memunggah kekayaan, memperkaya satu, dua orang melalui perbelanjaan ketenteraan," katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… HIDUP KETUANAN MELAYU… kah kah kah..

kah kah kah… HIDUP KETUANAN DUA BILION RINGGIT.. kah kah kah..

kah kah kah…GEROMBOLAN TEKLAH BERJAYA MENIPU MELAYU… kah kah kah..

nota:
ketika kuasa imperial portugal, sepanyol
dan british datang menjajah latin amerika
dan afrika – anak-anak tempatan dan orang asal
telah diberikan kitab injil. untuk gantiknya
penjajah telah mengambil tanah dan galian mereka.

di malaysia united malays national organisation
datang meminta undi. untuk undi ini orang
melayu telah dihadiahkan ketuanan melayu

hari ini orang melayu melopong dengan ketuanan melayu
yang tak boleh dilihat atau di gulai
sekurang-kurangnya hari ini warga afrika dan amerika latin
ada kitab injil yang boleh dilihat, dipegang dan dibaca
kah kah kah


19 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Baca paper hari ni...kes Amirul...saksi(POLIS) cakap tak dapat tangkap budak yang lari tu sebab tapak kasut kopak...low quality punya barang...ni mesti syarikat kroni....buat malu aje...kahkahkah....mana sprm...tak mahu siasat ke?...

Tanpa Nama berkata...

Betul ke Syed Abu Hussin nih melayu?
Sekali ARAB dah...
Nama bukan main mulia.. tapi kuat rembat.

mosabit berkata...

itu pasal gerombolan sanggup berperang nak mempertahankan putrajaya.....hingga ke titisan mani terakhir...

kalau putrajaya kena tawan....
semua pemimpin gerombolan akan...

kais pagi makan pagi ..
kais petang makan petang.....

kais malam jumpa kopek bikmama...

apa susah...
pergilah ke bank ..tukar ketuanan melayu tu dengan duit....

kalau tak boleh...makanlah ketuanan melayu tu...buat lauk..

kah kah kah kah kah kah ....

Tanpa Nama berkata...

Hari hari kena tipu sampai mati

Anti TELAN berkata...

Tak faham-faham?

Orang dah cakap bukan 'Ketuanan Melayu'

'Ketuanan TELAN'...kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

betulkah ni anwar.kalau betul tentu sprm dah cekup,macam yang dilakukan terhadap khir toyo

Bigfish berkata...

Aku harap DSAI dedahkan lebih banyak lg kes2 yang begini supaya rakyat Malaysia celik mata dan guna skit sel2 otak yg dianugerah oleh Allah tu utk berfikir dan mengambil tindakan yg sewajar serta diterjemah dlm bentuk kertas undi nanti.

Buatlah pilihan bijak dan jgn menyesal di kemudian hari.

datuk siamang gagap berkata...

kah kah kah pekasam, pukida, rajagopal hanya jadi tukang sorak ketuanan melayu!! yg jadi kaya ketuanan arab!!

melayu apa jadi?? melopong... buduh!!

Tanpa Nama berkata...

Tukang dedah tu pun dulu penyamun jugak...

Tanpa Nama berkata...

tanpa nama 15:31 adalah parasit dan melayu yang masih karat birunya dan manusia jenis ini masih ada berjuta kt mesia ni...yg sgt2 disukai ameno kerana kebodohan melantun...masih tidak ada kesedaran...untuk berubah walaupun utk diri sendiri...

Tanpa Nama berkata...

KETUANAN MELAYU.....


PANTEK MAK KAU LEBAR NYIRU

telan jangan tak telan
pasal dah lebar nyiru....

Orang Kelawar berkata...

Bukan ketuanan Melayu tetapi ketulahan Melayu.Orang melayu gerombolan menipu dan rakyat melayu ditipu.Langsung ketulah.Dua-dua kumpulan Melayu melopong bongak dan bongong.

Tanpa Nama berkata...

gian baca Tukar Tiub...

fifey berkata...

ak pernah keje dgn adik syed hussin ni,mmg byk projek dia dpt,dr segala kem2 askar,hospital,skolah,asrama smua projek dia sntal,gaji pkerja sbulan cuma rm 650 je (kerani)..
mmg kaya la mat mamak ni

Tanpa Nama berkata...

raja perlis kita adalah bersusur galur keturunan nabi muhammad.. sbb ada syed...

syed abu husin pun samo la dengan syed mokhtar, keturunan nabi muhammad.. haha, lanchio la keturunan nabi muhammad..

apabila ada bau2 bacang dengan nabi muhammad ni, senang la nak merembat.. sudah kenyang dan banyak dosa, boleh pergi ulang2 alik buat umrah dan haji untuk mencuci dosa..

Tanpa Nama berkata...

harapan rakyat supaya sprm siasat.
tapi sprm misti senyap punya.
silap-silap anwar pula sprm siasat.
mb khalid dapat sikit lembu, sprm siasat bagai nak terbalik malaysia.
pm najib terima banyak lembu, sprm sunyi sepi macam tikus jatuh ke beras.
ini kes lagi teruk.
melibatkan pemimpin umno-bn.
ingat, sprm nak siasat ke?
bak kata p. ramlee dalam "3 abdul":
sudahlah pergi balik, disinun.

Tanpa Nama berkata...

Kasi buang lah Syed tu...
buek malu org kampung.

Takpun tukar pakai Shit.

Tanpa Nama berkata...

syabas syed hussin,ultra melayu,hebat tp masalah umat melayu masih bodoh utk menyanjungimu.ini lah dilema melayu yang di ali baba di diamkan yg melayu buat hendak dijatuhkan.

Tanpa Nama berkata...

kepada Tanpa nama,
2010 Disember 10 15:31
Klu tukang dedah pun dah lama kena cekup,xyah nk wat wayang seful dijuburi..ngokk,ada bukti ke???