Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 11 Disember 2010

SALUT UNTUK MEREKA YANG BERANI





DEMO ANAK MUDA DI PUTRAJAYA KELMARIN LEPAS JUMAAT




nota:
berani
beranikan
beranikan beramai ramai
beranikan beratus ratus
beranikan berini ribu

pasti gerombolan takut kah kah kah


27 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

betul betul betul
anak muda ini boleh ganti cikgu bad
biar cikgu bad sedar diri
anak muda berani bukan satu
tapi beribu2

kah kah kah...kalau ngelabah ITU TANDA SUDAH TAKUT...kah kah kah berkata...

kah kah kah...apa BARANG dengan STUDENT pun kena bawak FRU...kah kah kah

RESPECT sama INI student...muda-muda sudah TAHU RAKYAT MARHAEN kesusahan...kah kah kah

muda-muda SUDAH TAHU ini UMNO kaki kelentong...kah kah kah

muda-muda SUDAH TAHU JANGAN JADI LUMBU UMNO...kah kah kah

SALUTE SALUTE SALUTE

Tanpa Nama berkata...

salut anak muda. I envy your courage. To mamat polis yg cakap banyak tu...go to hell.

Luke Skywalker berkata...

Polis gila! Pelajar bukan bawa senjata. BODOH! MAHA BODOH!

Conan berkata...

cakap omputeh kunun...pala butoh aaarrr... melayu sama melayu makan belacan nak cakap omputeh...

kalu w aad akat situ wa sound mamat pak guard tuh.. mi spik no inglis... wat bodo jekkk...

barua laa...cakap inglis kunun...lancawww...

isham duk kat obersea 20 taun... mi spik no inglis... isham rilek jerrk..

Saiful berkata...

beginilah dikatakan mahasisiwa..boleh fikir..tapi jgn ..masukk saja..semnyap..jadi mat gnedut ..baju batik..

aku berkata...

aku prn salut dengan mahasiswa yg berani meluahkan pandangan.

yg aku hairan, kenapa polis tidak promote minta permit.

Bagi permit kalau berani. Ini tidak, sikit2 nak tangkap.

Negara lain bebas pula berdemo. Ini macam 'demokrasi terpimpin'.

matstimketum berkata...

arus kebangkitan anak muda menentang kezaliman pemimpin negara sedang bermula. syabas kepada mereka yang berani bangun menyatakan kebenaran diharap zaman anak muda yang mahu disuap segalanya akan berakhir! generasi baru yang kuat, ikhlas dan amanah dalam perjuangan akan lahir untuk membersih kebatilan yang ada sekarang ini.

Sudin berkata...

Anak muda yang ada hati dan perut.

Salute....!!!

Qaseh Bonda berkata...

Berani! Berani! Berani!

Memang anak2 muda sekarang kena berani. Berani bangun sembahyang subuh, berani bangkit demi kebenaran. Berani mengambil alih tampuk memimpin keluarga andai bapak tak pandai2.

Pada siapa lagi mak nak harapkan kalau tidak pada anak2 yang berani.

Bila dah kawin kena berani menegur isteri. Biar anak2 nampak dengan kekuatan bapak yang berani.

Anak2 muda melayu sekarang banyak yang dah jadi donut hasil dari bapak2 yang takut bini.

Bahtera UMNO semakin hari semakin bocor akibat kekecewaan anak2 melihat ramainya bapak2 UMNO yang takut bini.

Bila bini pun tak boleh pimpin, tak boleh bimbing, tak boleh tegur tak payahlah susah2 nak jadi jantan...padanlah ramai anak2 melayu yang jadi pondan...dan ada yang memilih kawin jantan bila bosan dengan mak yang ada.


Setakat nak jadi ayam jantan yang sedap berkokok sambil menyanyi lagu lancang kuning, simpan ja kejantanan tu untuk dibawa balik berjumpa Allah bagi menjelaskan apa misi sebenar anda dibawa ke sini.

Undi banyak memang bergantung pada anak2 muda dan wanita2 mulia yang ada jadi tunggu apa lagi!!!!!!!!!!!!

Mak pun tumpang salut pada anak2 yang berani.

Tanpa Nama berkata...

salute anak muda, masa depan pasti milik kamu

Tanpa Nama berkata...

Alah, they all bukan buat apa pun, bantah harga gula, itupun mat kampau nak sibuk. Penakut betul mat-mat kampau ni. Kalau puak gerombolan yang buat, tunduk je kepala. Dasar banjingan!

Tanpa Nama berkata...

kah..kah..kah...poli mana ni , ckp macam bahasa bangla je?

salute anak muda!!!!!!

ujaine alto berkata...

gua respect lu bro.. move foward.. haramjadah polis.. cakap je la bahasa melayu.. ni apa ni bahasa pun campur aduk aduhh...

Tanpa Nama berkata...

kenapa masih ada yang tidak menggunakan akal untuk berfikir? semestinya yang berpangkat besar menpunyai bermacam2 lambang dan warna pada uniform tersebut menpunyai pelajaran yang teramat tinggi.
kenapa menjadi anjing kurap kpd pemerintah umno??? anda pegawai tiada maruah atau memang anda keturunan bengap yg menjadi pak turut sahaja.

ADAKAH MENJADI SATU KESALAHAN UNTUK MENGHANTAR MEMORANDUM?????

ADAKAH RAKYAT SUKA DGN KENAIKAN HARGA BARANG KEPERLUAN INI???

ADAKAH INI SLOGAN YG DICANAGKAN OLEH KERAJAAN ATAU SLOGAN HANYA UNTUK MEMBODOHKAN RAKYAT?????

YG PASTI HANYA ORANG YG TIADA AKAL SAHAJA AKAN MENGATAKAN YAAA BETULLL SIAPA MEREKA???? MEREKA ADALAH PEMIMPIN UMNO, BARISAN NASIONAL, AHLI2NYA....

FIKIR2KANLAH JANGAN ANDA DIBODOHKAN OLEH BN, UMNO SERTA MEDIA2NYA...

EcharmRAsIS berkata...

salam tt,

kalau org xikut cara ko semua salah..
kalau xikut pemikiran ko semua bdk muda skema..nurde..tp tgk tak muka budak dlm video ni..kalau ko nk tau bdk2 ni adalah golongan org yang tak suka kt universiti diaorg..atau dlm kata lain budak2 muda xsuka ngn budak2 ni..poyo lebih..suka cari publisiti murahan mcm ko...ko pun sama..dlm blog semua nk cite pasal prinsip..konon berdemo berani menentang UMNO..tp ko sendiri dulu lari nyorok kt negara org..pengecut..dah lah cuba2 lah bawak belajar islam lebih dalam..jgn terikut sgt ko punya pemikiran KEBEBASAN tu..maybe ramai xleh trima pendapat aku..tp islam itu indah..ko xpenah pikir or maybe ko xpenah lihat or mmg ko xpenah tahu yang masa korang berdemo berapa ramai lg yang terseksa dan menyumpah bila jln jem..berapa rmai org yang meninggal dlm ambulan sebab jln jem nk g hospital dan ramai lg yang alami masalah disebabkan berdemo ko tu..aku kenal sape ko n ape sebenar nya di pikiran ko masa ko lari dari ditangkap polis..ko bukan pejuang sebenar...

Tanpa Nama berkata...

bangkit. bangkit melawan, bangkit melawan kezaliman dan penindasan. bangkit melawan atas nama kesejahteraan sejagat. yang zalim kita tentang. biar mereka tahu SUARA KERAMAT RAKYAT. HANCUR BN.

Tanpa Nama berkata...

budak2 tu rilex jak, mamat specky tu senyum manjang; yg polis tu gabra semacam... takut ada org teropong dari atas ka?

Tanpa Nama berkata...

salut untuk anak2 muda yang berani.

apa bangang punya polis, tanya ada permit ke tidak.
kalau budak2 ni mintak permit, kau nak bagi ke? kalau bodoh jangan tunjuk kat orang.

kah kah kah kah...

Tanpa Nama berkata...

hahahhaha, nasib baik tok imam kat dlm masjid pun tak di tanya ada permit tak...wahahahahahhaah

sufaat berkata...

kami polis!!!

Tanpa Nama berkata...

syam..agak2 kau yg mana satu layak jd ketua polis negara nanti..hahaha..semua pembawa2 penyakit sipopen ni..hahaha

none berkata...

pantat la polis malaysia..
kimak..jumpe tgh jalan memang aku ludah je muka

none berkata...

terima kasih untuk anak muda yang berani..
pegi mampos dengan polis2 bodoh..
yang polis nama razak tu memang bastard..
inilah hasil sistem pendidikan negara..melahirkan warga2 bodoh untuk jadi polis

Muizz berkata...

ayat skema polis :
1. mane permit ?
2. saya bagi 5 minit
3. xnak bersurai, saya tangkap.

saya cadangkan ayat2 ini dijadikan siren polis, pakai suara mawi atau noh hujan .

haha :D

Tanpa Nama berkata...

Syabas Student,,,mana PROTES!

rosebiwu~ berkata...

syabas anak muda!!
pegi jahanam sama itu polis..byk sgt mkn rasuah smpai xtau mn yg betul mn yg salah...

syabas!!