Rabu, 27 April 2011

HARI HARI AKHIR KETUANAN MELAYU




KETUANAN MELAYU MAKIN NAZAK





UMNO YAKIN MASYARAKT CINA AKAN KEMBALI SOKONG BN - meloya

BUKIT MERTAJAM 25 April – UMNO yakin masyarakat Cina di seluruh negara terutama di Pulau Pinang akan kembali menyokong Barisan Nasional (BN) dan terus mengukuhkan kedudukan parti itu sebagai parti pemerintah di Malaysia.

Ketua Penerangan UMNO, Ahmad Maslan berkata, walaupun sokongan daripada masyarakat Cina ketika ini dilihat merosot, beliau yakin perkara itu tidak akan berpanjangan.
“Saya percaya orang Cina adalah kumpulan masyarakat yang menghargai apa yang telah dibuat oleh kerajaan dan mereka juga antara yang menerima kemudahan kelas pertama kerana tinggal di bandar.

“Justeru saya yakin dan positif terhadap orang Cina serta percaya mereka akan kembali menyokong BN kerana pandangan serta pemikiran mereka akan berubah,” katanya.


GERAKAN TAK YAKIN BN BOLEH DAPAT UNDI CINA SEMULA- mkini

Meskipun Ketua Penerangan Umno, Ahmad Maslan begitu yakin bahawa masyarakat Cina akan beralih menyokong BN pada pilihan raya umum akan datang, namun Gerakan Pulau Pinang tidak bersependapat.

Sebaliknya Ahmad diberitahu jalan tunggal mendapatkan sokongan bukan Melayu, tidak kira daripada masyarakat Cina atau kumpulan minoriti yang lain adalah dengan melayan mereka dengan cara hormat.

Menurut ketua biro undang-undang dan hak asasi manusia Gerakan Pulau Pinang Baljit Singh, masyarakat Cina tidak akan kembali ke BN hanya kerana kerajaan membekalkan mereka dengan 'kemudahan kelas pertama'.

"Henti labelkan kami sebagai pendatang, kaki botol, mata sepet, pelacur, tidak tahu berterima kasih dan pelbagai label yang lain.,” katanya,

"Apa yang kami perlukan adalah pemimpin yang rendah diri dan bukannya pemimpin bongkak.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… INI SUDAH BAIK…. kah kah kah..

kah kah kah..GEROMBOLAN KATA CHINA SUDAH SOKONG…. kah kah kah..

kah kah kah..TAPI BENGALI INI KATA… CHINA TAK AKAN SOKONG…. kah kah kah..

kah kah kah… SERONOK MELIHAT KETUANAN MELAYU GELABAH…. kah kah kah…

kah kah kah…SEMUA SUDAH BERANI LAWAN KETUANAN MELAYU…. kah kah kah..

kah kah kah…SEMUA TAK ADA HORMAT LAGI PADA KETUNAN MELAYU… kah kah kah..


TUAN YANG TAK ADA KULI






nota:
bila kayu sudah condong
semua nak kencingkan kayu ini
kah kah kah


nota:
zaman dan era ketuanan melayu telah berakhir
ketuaan melayu hanya ada dalam angan angan
utusuan melaau
dalam mimpi perkasa
dalam khayalan malikul sembab

sesudah 8 march semua telah berubah
tidak mungkin akan ada sesiapa yang akan
tunduk kembali kepada ketuanan melayu

inilah dia tuan yang tak ada lagi kuli
tuan yang tak ada modal
tuan yang tak ada kontrek kah kah kah

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bagaimana kaum Cina boleh terima BN sekarang? Kaum Cina dan lain lain kaum termasuk Indian. Dayak, Kelabit, Kadazan, Dusun, Rungus TIDAK lagi termasuk dalam golongan yang dicadangkan oleh Utusan Melayu.."1Melayu 1Bumi". Macam kaum lain tidak ujud lagi diMalaysia yang tercinta ini.

Tanpa Nama berkata...

UMNO PULAU PINANG Telah MENGANIAKAN ORANG MELAYU PULAU PINANG,SELAMA lebeh 50 tahun sedikit demi sedikit UMNO/Bn telah MENLONDEH BANGSA MELAYU SEGALA KAMPUNG DIGADAI OLEH UMNO PULAU DENGAN KUNCU-KUNCU BNnya semua kampung MELAYU rebah satu demi satu ketanah yang kelihatan POhon-pohon BANGUNAN yang didirikan mengutungkan para penyamum dan perompak berlesen UMNO/bn.UMNO PENGKHIANAT-PENYAMUM-PEROMPAK tidak ada MARUAH,tidak rasa malu keana UMNOlah orang Melayu PULAU PINANG terpaksa lari keKulim dan Sg.Petani membeli rumah disana.INSAFLAH ORANG MELAYU PULAU PINANG JANGAN JADI BODOH DAN TOLOL MENDENGAR PENIPUAN UMNO NA'TOLONG ORANG MELAYU.DAN insaflah dan jadikan ini pengajaran tolak umno/bn Insyaallah kita akan Selamat dan Bahagia dengan PAKATAN RAKYAT.