Khamis, 28 April 2011

PANJANG DAN LEWATKAN KES - HINGGA ORANG LUPA




SAMPAI SEKARANG NO STORY!



nota:
lambat lambat lambat
agar orang ramai tak panas hati
agar orang ramai tak marah

berapa banyak kes tak tentu hujung pangkal
semua mati tengah jalan
kah kah kah






KES SARBAINI : AG ARAH POLIS SOAL SIASAT SATU LAGI SAKSI - minsider

Pejabat Peguam Negara telah memulangkan kertas siasatan kes kematian penolong pengarah Kastam Diraja Malaysia Ahmad Sarbaini Mohamed dan mahu polis menemu bual seorang lagi saksi sebelum menentukan tindakan susulan.

Laporan media menyebut, kertas siasatan itu dipulangkan kepada Polis Diraja Malaysia semalam.

Ketua Polis Kuala Lumpur Zulkifli Abdullah berkata pihaknya telah diminta mendapatkan keterangan daripada seorang lagi saksi sebelum Peguam Negara boleh menentukan tindakan selanjutnya.

Kelmarin, Zulkifli berkata, polis sudah menyerahkan laporan siasatan berhubung kematian Ahmad Sarbaini di bangunan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di sini kepada Pejabat Peguam Negara, Jumaat lalu.

"Kami sudah berpuas hati dengan hasil siasatan yang dibuat dan sudah melengkapkannya, kami sudah hantar kepada Pejabat Peguam Negara," katanya.

Khamis lalu, Zulkifli berkata meninggal dunia kerana kecederaan pada bahagian kepala selepas jatuh daripada bahagian tinggi bangunan SPRM di Jalan Cochrane, 6 April lalu.
Justeru kata beliau terserah kepada Peguam Negara untuk menentukan tindakan susulan.

Dalam kenyataan minggu lalu, Zulkifli juga berkata punca kematian ditentukan selepas siasatan terperinci membabitkan pelbagai pihak termasuk polis, Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia dan Jabatan Kimia.

Kata beliau, siasatan menunjukkan ia adalah kematian mengejut dan tiada elemen jenayah terlibat buat masa sekarang.

Ahmad Sarbaini, 56, yang bertugas di pejabat Kastam Pelabuhan Klang ditemui mati di gelanggang badminton di tingkat satu bangunan SPRM setelah dilapor ke pejabat itu untuk bertemu pegawai penyiasat SPRM berhubung siasatan kes rasuah yang membabitkan 62 pegawai Kastam.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


kah kah kah…. PUTAR…JANGAN TAK PUTAR…. kah kah kah…

kah kah ka…KEMUDIAN LEPAS PUTAR... PINTAL…. kah kah kah…

kah kah kah… KEMUDIAN PUSING JANGAN TAK PUSING….. kah kah kah…

kah kah kah…. LAGI LAMA LAGI BAGUS…. PANJANG KAN MASA SIASATAN... kah kah kah..

kah kah kah....HINGGA MASUK BULAN PUASA… kah kah kah…

kah kah kah…BILA PULAN PUASA SAMPAI… SEMUA BOLEH SETTLE…. kah kah kah…

kah kah kah…ANWAR BOLEH MASUK JIL PADA BULAN PUASA…. kah kah kah…

kah kah kah… KES BENG HOCK BOLEH TUTUP… PADA BULAN PUASA…. kah kah kah…

kah kah kah… KES SARBAINI BOLEH JUGA SELESAI…. kah kah kah..

kah kah kah…BULAN PUASA SEMUA LETIH… NAK DEMO PUN LETIH…. kah kah kah..

nota:
mati mengejut?
terkejut kerana apa?
nampak hantu flom ke?
kah kah kah


2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

mengkala kata kes anwar dan pembangkang, 2 bulan siap!!!! semua benda boleh dikorek dan dicari dan sudah didapati bersalah sejak mula2 cerita direka..

kalo kes2 melibatkan pemimpin dan barua2 BN, 13-15 tahun dok bincang dalam mahkamah pun tak pa.. senyap2 masuk suratkabar ruangan kecikkkkk jer bitau, kes sudah dihentikan dan tertuduh dilepaskan kerana tiada bukti.. saksi akan masuk penjara.. pesalah masih boleh melancap depan muziam negara dan balai polis Travers! haha..

pengundi muda berkata...

Saudara TT,

Melayu mudah lupa kata Mahathir. Tetapi generasi muda tidak lupa apa yang sedang berlaku. Walaupun kami kaki enjoy rempit dan kutu sosial. Pengundi muda akan menentukan arah tuju negara ini kelak. Kes-kes yang boleh diselesaikan ditarik sampai bertahun-tahun. Hakikatnya mereka ingat orang zaman kini semuanya bodoh belaka. Berapa lama lagi mereka nak perbodohkan kita semua. Perubahan pasti akan menjadi kenyataan. Timbul lah isu perkauman, isu agama kaum kerabat, kronisma selagi urus tadbir negara masih menyimpang perubahan akan dibuat. JOM UBAH