Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 18 Ogos 2011

LEPAS TIPU INI - TIPU INI PULAK



MATA DITUTUP JADI LEMBU



nota:

bila mata kabur
bila mata kena tutup
senang jadi lembu
untuk undi gerombolan




WAN AZIZAH : JAWATANKUASA PILIHANRAYA HANYA UNTUK KABURI MATA RAKYAT
- keadilan daily

Presiden KEADILAN, Dr Wan Azizah Wan Ismail berkata penubuhan Jawatankuasa Pilihan Khas Parlimen yang diumumkan Najib Razak sekadar untuk mengaburi mata rakyat.

Ini kerana penubuhan jawatankuasa tersebut untuk menambah baik proses pilihan raya, tidak dirunding bersama Ahli Parlimen Pakatan Rakyat dan bersifat berat sebelah.

“Kalau dikatakan ada jawatankuasa khas yang ditubuh, itu hanyalah untuk mengaburi mata kita sebab ini tidak dibincangkan dengan pihak pembangkang di parlimen. Sistem ini juga berat sebelah,” katanya.

nota:
apa yang sedang dilakukan oleh mat mongol
ialah percubaan untuk menimbulkan imej
bahawa gerombolan sudah berubah
gerombolan mahu pilihanraya yang bersih

kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah

inilah perangai gerombolan
mula mula merompak
lepas tu pergi surau

buat apa di surau?
nak tunjuk lebai
pada orang ramai
kah kah kah

tunggu lepas ini mat mongol
akan pergi umah lagi
raya haji mat monggol
akan buat koran

poooraaaaah
anak nak beancuk pun pakai
duit kerajaan kah kah kah

semua yang dibuat oleh mat mongol
ini adalah bohong dan tipu
semua nak tipu orang kampong
semua nak tipu orang melayu
semua nak tipu mak cik felda
kah kah kah


9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

jangan lekas percaya nanti kena kencing dengan gerombolan..

dukun melayu berkata...

T.T

meleis suka mengutuk indonesia seolahnya mrk uncivilized,barbaric dan kolot...dengarkan saudara,indonesia yang mengajar kita bagaimana menghalau kapitalis!!!

http://www.youtube.com/watch?v=DdwQFoB7Tcc&feature=related

lau nak mengharapkan meleis,kita masih memakai cawat,makan ubi dan menyumpit tupai

Tanpa Nama berkata...

Klu mcm tu, jalan lain mmg dah tak ada, jalanraya jer jawapannya sebelum pilihanraya..

Tanpa Nama berkata...

najib, perangai kau mcm s*#^....
rosmah, bertaubatlah sy&*&*n..
pepon.. slamat berbuka posa smua..
oit,isham, ptg ni xde madah2 berbuka ke? jumpa awek cun,makin basah makin ramai..
kah,kah..kah..
-ptjya-

Tanpa Nama berkata...

Salam Ramadhan TT ,

Baca berita tentang PAT (Panglima Angkatan Tentera) di Malaysiakini baru-baru ini , aku ada beberapa komen .

Pertama : Dari dulu lagi aku dah ingatkan kau bahawasanya PAT ini memang barua UMNO . Ini karena , diberitakan bahawa PAT ini selalu cocok bontot ke mana sahaja Menteri Pertahanan Zahid Hamidi pergi atas tiket melobi untuk menjadi PAT semasa malaun ini menjadi PTD (Panglima Tentera Darat) . Sebagai penjawat awam di (bukan tentera) yang bekerja di Mindef amat masak gerak geri malaun ini . Asalkan ada majlis-majlis besar yang ada menteri , maka malaun ini akan cocok bontot supaya tampak aktif dan walhal ini aku percaya tidak lain tidak bukan adalah membodek dan melobi .

Kedua : Malaun ini sebenarnya bodoh . Tidak tahu apa - apa perkembangan dalam ATM . Sebabnya malaun ini pemalas untuk membaca . Untok kelihatan pandai , malaun ini akan berpura-pura menjadi pandai melalui lawatan-lawatan pembaziran dan menyampaikan ucapan bangang yang ntah hapa-hapa . Ironinya , teks ucapan ini telahpun disediakan oleh pegawai-pegawai terlebih dahulu . Dan malaun ini dengan sebal muka membaca sahaja . Akhirnya yang mendengar habis kena lebong sahaja . kahkahkah !

Ketiga : Aku heran bagaimana malaun ini boleh dilantik menjadi PAT sedangkan sosok badannya macam badak tertelan gajah . Jika diperhatikan betul-betul, leher malaun ini tiada ! Mengikut kamus Tukar Tiub , sosok yang tiada leher umpama hantu yang menakutkan kanak-kanak sepertimana Malikul Sembab . Sepatutnya , sosok yang slim melim dan gagah perkasa harus dilantik menjadi PAT kerana umum tahu Ketua Tentera mestilah nampak segak . Jika melihat PAT ini , aku amat yakin , apabila tunduk ke bawah semasa dalam keadaan berbogel , sudah pasti PAT ini tidak dapat melihat kote dan telurnya sendiri .

Keempat : Semua tahu bahawa PAT ini amat membosankan sebaik sahaja dilantik. Kerana , PAT ini seperti PAT yang sebelumnya . Makan sedap , berak sedap , entot sedap . Kemudian di pejabat , marah orang bawah sebab tak reti buat keje . Itu realiti di dalam perkhidmatan PAK ANGOK . Apa yang dicakap oleh PAT , harus dihanggok sebanyak mungkin . Walhal , tak semua harus dihanggok sebabnya fikrah orang bawah adakalanya lebih hebat daripada malaun ini . Pangkat harus diberikan kepada orang yang mempunyai nilai dan keupayaan berfikir yang mantap bukannya diberikan kepada orang yang kuat bodek , kuat lobi dan gemok tidak berleher !

Aku harap kau siarkan komen aku ni . Biar pembaca setia kau tahu bahawa tidak semua menyokong PAT dan tidak semua PAK HANGGOK dalam dunia ini . Selamat Berpuasa TT !

kah
kah
kah !

Monkey Shooter berkata...

Berita paling lucu di TV3 Suku malam tadi ialah Mat Monggol sponsor bubur lambuk kat Kg Baru melalui setiausaha politiknya? Sejak hari pertama puasa lagi, khariah Kg Baru dah masak berpuluh-puluh periuk Bubur Lambuk untuk diagihkan kepada orang ramai. Perkara ini bukan baru tetapi sudah berpuluh tahun diamalkan. Kalau setakat nak tumpang tuil dan masuk berita lahanat tu, apa salahnya? Begitulah perangai Iblis dan Syaitan, cukup sekadar menipu sahaja dah boleh dan selesa menjadi pemimpin no. 1Malaysia.

Tanpa Nama berkata...

Najib Mongolia ni belajar dengan Mahathir Kutty.Itu sebab Pandi Kutty tu beria-ia sangat nak Najib gantikan Pak Lah.Dia dah warganegarakan 600,000 PATI dari Filipina diSabah.Sekarang Mat Mongol dan sepupunya Hishammudin akan warganegarakan PATI seramai 2.5 juta untuk kekal berkuasa.JK Parlimen tu sekadar wayang,nak tunjuk Mat Mongol ikhlas konon.TT sudah buat komen,JK lantik JK,JK lantik pulak satu lagi JK,dan seterusnya.Seorang pakar motovasi poernah berkata: Jawatankuasa adalah sekumpulan orang yang tidak mengetahui,hendak selesaikan masaalah yang depa tak ketahui.

kalbunUMNO berkata...

kerja asasi UMNO adalah membutakan orang melayu, mereka bukan sahaja berjaya membutakan mata orang Melayu, bahkan berjaya membutakan hati dan telinga.
Bila orang melayu buta mata, telinga dan mata, UMNO jadikan orang melayu sebagai lembu, kemudian mereka cucuk hidung.
Setelah lembu berjaya dicucuk hidung mereka mula menyamun dan merompak harta orang melayu seperti penyamun 40.
Yang seronok! orang melayu pun sangat minat jadi lembu UMNO, bukan sahaja mereka boleh jadi bodoh seperti lembu import, bahkan boleh jadi Pak Kadok kehilangan kampung.
Bila lagikah orang melayu nak jadi ORANG, kalau nak jadi ORANG, silalah campak UMNO ke laut.

haq berkata...

banyak sangat tipu.... ada berita alias khabar angin yg agak saheh,puak2 gerombolan buat duit jual ic kepada pati.....bila dewa2 gerombolan bagi ic untuk menang pihilanraya.....anak buah gerombolan ambil kesempatan jual ic....!!!!!!! rm 3000.00 untuk satu ic....banyak tu.....kaya bro.... bila dapat ic baru bayar....alamat ic ditentukan sendikit.... nanti nak undi sendikit akan bg tahu dimana nak undi.....