Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 8 Disember 2011

BERSATU UNTUK APA ? UNTUK KENA TIPU?




ADAKAH MEREKA INI MELAYU?


tengok gambar betul betul
pandang betul betul
kemudian tanya kenalan taulan
bincang sesama sendiri
bincang dengan kawan kawan

tanya apakah mereka ini melayu?
yang sibuk sibuk cakap hal melayu kenapa?
apakah orang orang ini melayu?

kenapa mereka sibuk nak jadi melayu?
walhal jelas mereka bukan melayu

ini kerana merek nak tipu melayu
dan rembat harta kekayaan di tanah melayu

waspada!


SEMUA KAKI KELENTONG










































MELAYU PERLU BERSATU :DR M
- meloya

KUALA LUMPUR 7 Dis. - Mahathir Mohamad sekali lagi mengingatkan orang Melayu supaya bangkit dan bersatu padu jika tidak mahu mengulangi nasib serupa yang dialami oleh orang Melayu di Pulau Pinang.

Namun, dalam nada sinis, bekas Perdana Menteri itu berkata, mereka tidak perlu memperingati nasib yang menimpa kaum Melayu Pulau Pinang jika mereka berasakan kejayaan dan sedikit kuasa yang ada akan kekal.

Ini kerana jelas beliau, dalam zaman peluang bertimbun-timbun, zaman serba mudah, zaman tersohor bangsa Melayu dan zaman kuasa masih di tangan Melayu, tidak ramai yang menginsafi serta menangisi nasib Melayu Pulau Pinang.

"Apa perlunya kita memperingati kedudukan orang Melayu Pulau Pinang? Sebenarnya tidak perlu. Sekali berjaya tetap berjaya, sekali merdeka, tetap merdeka. Bukankah Hang Tuah telah berkata tak akan Melayu hilang di dunia.

"Ini jaminan yang diberi kepada bangsa Melayu. Kita akan terus Melayu walaupun hanya menjadi pemandu kereta, buruh kasar dan budak pejabat. Kita Melayu juga. Tak perlu mengalir air mata," katanya.

Dalam pada itu, mengimbau sejarah bagaimana orang Melayu Pulau Pinang mula hilang kuasa, Dr. Mahathir berkata, selepas pendudukan Francis Light, orang Melayu terpaksa 'melarikan diri' daripada pembangunan kerana kemiskinan.

Jelasnya, langkah tersebut terpaksa diambil oleh orang Melayu pada ketika itu kerana harga hartanah begitu tinggi dan mereka pula tidak mampu membeli atau menyewa selepas bertindak menjual tanah yang sebelum ini milik mereka.

"Apabila pembangunan sampai ke kawasan di mana orang Melayu telah lari, mereka sekali lagi jual tanah dan berpindah. Lama-kelamaan mereka tenggelam dalam masyarakat asing yang semakin bertambah dan mewah.

"Itulah nasib mereka, menjadi kumpulan orang yang terasing di negeri sendiri. Maka mengalirlah air mata mereka," jelasnya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit..PELIK...TETAPI BENAR....kah kah kah...

kah kah kah...SIAPA YANG SELALU MINTA MELAYU BERRSATU?.... kah kah kah..

kah kah kah ....DESAKAN DATANG DARI ORANG BUKAN MELAYU... kah kah kah..

woit...CUBA BACA SEJARAH MELAYU... kah kah kah..

kah kah kah..AKAN JUMPA WATAK KITUL DAN KELING MENDELIAR.... kah kah kah..

kah kah kah... BACA BETUL BETUL DAN LIHAY PEERANAN MEREKA HURU HARAKAN MELAYU... kah kah kah...

woit...MADEY DAH TAKUT KALAU PAKATAN MENANG.... 100% KITA TANGKAP KITUL INI..kah kah kah..

nota:
jumpa ular
jumpa madey
ketuk kepala sahreeezat dulu
kah kah kah


NOTA:
siapa shahreezat
siapa azeeez
siapa reezal
siapa mukreez
apakah mereka melayu
kah kah kah


INI MUSUH KITA












INI KEMPEN KITA





24 ulasan:

melintang patah berkata...

pirrrahhh, cett poddahhh...20 tahun lebe lu apa bikin sama itu melayu...sudah pencen balu cakap pandai...pandikutty...

melayu otak senget...belum terjadi tak reti nak congak....cuba tengok melayu karat biru di johor....lagi 50 tahun jadi macam melayu penang juga la...tapi pemimpim melayu umno apa kisah, yang penting tibai cukup-cukup untuk anak bini (laki juga)...biar melayu umno mampussss

Tanpa Nama berkata...

celaka kau gerombolan mamak Umporno Laknatullah!!!
kau dah rampas/jual/gadai tanah2 dan hak org2 Melayu, kau nak suruh org Melayu sokong kau????
ni 360,000 hektar tanah2 Felda kena cagar/ nak kena jula, siapa punya kerja????DAP ker??Pakatan ker??
perhimpunan korang yg lepas, satu katapun tak terkeluar ttg nasib org2 felda...
dasar pandy kutty kaki belit!!!!

Tanpa Nama berkata...

Kita lastik telur madey..eheheeh

Tanpa Nama berkata...

Kita lastik teluq madey..hehehe

Tanpa Nama berkata...

"Unite" untuk apa ?
Macam kacang lupakan kulit...
kah.kah....kah.
kah.kah....kah.
kah.kah....kah.

Yang amat sesuai untuk kumpulan in ialah "Born loser cum coward gang" lah.

“A liar will steal and a thief will kill”
African-American Proverb quotes

Tanpa Nama berkata...

woi pundek... melayu pulau pinang dah lama kene gadai dek pukimak punya UMNO!

SEJAK ZAMAN BARU LEPAS MERDEKA LAGI!
SEJAK ZAMAN SEBELUM MERDEKA LAGI!

yang paling KETARA, sejak zaman selepas merdeka... sebab ketika itu, BN yg perintah PENANG!

BUTOH AH!!!

aku memang anak pulau pinang!

fly berkata...

hisham lu tak sedar diri yang selama ini lu lah penipu yang tersohor!dan yg mengutuk perpaduan didlm ruangan lu ini adalah mereka2 yg bingai kerana begitu mudah tertipu dgn pembohongan lu! kerana hati lu dan hati2 si bingai ini telah penuh diliputi oleh perasaan hasad dengki!

Tanpa Nama berkata...

macam Hitler ingatkan orang German jer... err.. itu Hitler orang German ke??? heheheeee...

Tanpa Nama berkata...

bro, lu tertinggal lagi sekor.... reezal merican....

Tanpa Nama berkata...

aku Melayuu tak lupa, pandy kutty Laknatullah ni naik kuasa dengan merembat duit hak bumiputera dalam skandal BMF RM 2.5 bilion awal tahun 1980-an dan pembunuhan akauntan/ juru audit Jalil Ibrahim yg menyiasat kes ini.

najib naik dgn skandal kapal selam dan korban altantuya. sbb tu pandy kutty ni takut dgn rosmah dan sokong nazak

kampong lad berkata...

1. jenis meLAYU convert ni (perLEMBAGAan persekutuan per. 160(2) yg diterima umno) sekiranya mereka masih berada dlm "kaum asal", mereka sudah lama 'terkeluaq ring'. mereka hanya boleh survive dikalangan orang meLAYU sebab orang meLAYU kurang cerdik drpd mereka, dok kena kelentong dulu, kini & selamaya.....2. tanah2 org meLAYU terutamanya di daerah barat daya, majoritinya adalah dari datuk nenek, apabila difaraidkan kpd anak cucu, bahagian masing2 menjadi kecil, nak pacak satu rumah pun tak cukup. jadi semua waris2 ini berpakat utk jual sebagai jalan yg terbaik. bayangkan kes2 saperti ini melibatkan 200 keluarga asal yg masing2 mempunyai tanah secara purata 5 ekar yg telah dijual kpd pemaju2 hartanah, ini telah berlaku, sedang berlaku dan akan terus berlaku dan apa umno dah/tak buat dari dulu kini & selamanya. mana pi luth, maipp & sebagainya bagi memastikan tanah2 ini tidak terlepas? mungkin depa tak minat tanah2 yg sekangkang kera tu kot, deepa dok cari yg beribu2 hectar agar ada masyukkkkk

kampong lad berkata...

1. jenis meLAYU convert ni (perLEMBAGAan persekutuan per. 160(2) yg diterima umno) sekiranya mereka masih berada dlm "kaum asal", mereka sudah lama 'terkeluaq ring'. mereka hanya boleh survive dikalangan orang meLAYU sebab orang meLAYU kurang cerdik drpd mereka, dok kena kelentong dulu, kini & selamaya.....2. tanah2 org meLAYU terutamanya di daerah barat daya, majoritinya adalah dari datuk nenek, apabila difaraidkan kpd anak cucu, bahagian masing2 menjadi kecil, nak pacak satu rumah pun tak cukup. jadi semua waris2 ini berpakat utk jual sebagai jalan yg terbaik. bayangkan kes2 saperti ini melibatkan 200 keluarga asal yg masing2 mempunyai tanah secara purata 5 ekar yg telah dijual kpd pemaju2 hartanah, ini telah berlaku, sedang berlaku dan akan terus berlaku dan apa umno dah/tak buat dari dulu kini & selamanya. mana pi luth, maipp & sebagainya bagi memastikan tanah2 ini tidak terlepas? mungkin depa tak minat tanah2 yg sekangkang kera tu kot, deepa dok cari yg beribu2 hectar agar ada masyukkkkk

Tanpa Nama berkata...

Aku rasa fly tu eeeee la... Menyebuk je eeeee ni, jgn msk TT. Pi baca papagemok huahahhah...

Tanpa Nama berkata...

Kalau dibaca betul-betul, ada ayat-ayat yang tersirat dalam berita tersebut. Sila baca betul-betul.

KUALA LUMPUR 7 Dis. - Mahathir Mohamad sekali lagi mengingatkan orang Melayu supaya bangkit dan bersatu padu jika tidak mahu mengulangi nasib baik dan adil yang dialami oleh orang Melayu di Pulau Pinang.

"Apa perlunya kita memperingati kedudukan orang Melayu Pulau Pinang? Sebenarnya tidak perlu. Sekali berjaya tetap berjaya, sekali merdeka, tetap merdeka. Jadi kita tidak perlu risau walaupun PAKATAN menang kerana masih ada ramai melayu di PAS and PKR. Bukankah Hang Tuah telah berkata tak akan Melayu hilang di dunia tapi hanya UMNO yang akan hilang, Jadi jangan risau.

Dalam pada itu, mengimbau sejarah bagaimana orang Melayu Pulau Pinang mula hilang kuasa, Dr. Mahathir berkata, selepas pendudukan Francis Light, orang Melayu terpaksa 'melarikan diri' daripada pembangunan kerana kemiskinan setelah UMNO menjadi Kerajaan selama 50 tahun.

Jelasnya, langkah tersebut terpaksa diambil oleh orang Melayu pada ketika itu kerana harga hartanah begitu tinggi dan mereka pula tidak mampu membeli atau menyewa selepas dipaksa bertindak menjual atau dirampas tanah yang sebelum ini milik mereka oleh Kerajaan UMNO.

"Apabila pembangunan yang dirancang UMNO sampai ke kawasan di mana orang Melayu telah lari, mereka sekali lagi jual tanah dan berpindah. Lama-kelamaan mereka tenggelam dalam masyarakat asing seperti saya yang semakin bertambah dan mewah.

"Itulah nasib mereka dibawah pentadbiran kerajaan UMNO, menjadi kumpulan orang yang terasing di negeri sendiri. Maka mengalirlah air mata mereka," jelasnya.

Tanpa Nama berkata...

... Ridhuan Tee tak kira ke?

Tanpa Nama berkata...

"Apabila pembangunan sampai ke kawasan di mana orang Melayu telah lari, mereka sekali lagi jual tanah dan berpindah. Lama-kelamaan mereka tenggelam dalam masyarakat asing yang semakin bertambah dan mewah.

"Itulah nasib mereka, menjadi kumpulan orang yang terasing di negeri sendiri. Maka mengalirlah air mata mereka," jelasnya.

Kepala hotak Madey ni.. orang melayu tanah mereka dipaksa jual kepada kerajaan atas nama pembangunan.. malah ratanya ditipu dengan pelbagai akta oleh kerajaan dan menteri untuk dirembat tanah mereka..

Otak macam pelir dia jer Madey ni.. tau nak mengentot.. mujur kawen ngan melayu, dapat juga jadi melayu.. kalo kawen eeee??? terjaminkah madey jadi melayu???

Tanpa Nama berkata...

"UMNO bukannya parti Islam mahupun Melayu. Sedangkan terang lagi bersuluh; UMNO adalah sebuah parti yg. berkiblatkan rasuah yg. sangat2 BERTENTANGAN dengan nilai2 Islam & Melayu." ~ Melayu Insaf.

MadeyBersiong berkata...

kg baru besok kalau dah terjual dek raja bersiong tu, 20 tahun lagi depa kata DAP lah yang menjual tanah orang2 melayu kat kg baru..pale butoh punya Madey, taktik sebijik macam Zionist, dia yang buat di tuduhnya orang lain, false flag

Madey ni pergi cebok berak laa

Proletariat berkata...

Tangkap jgn tak tangkap. Dah lama benor teman nak tengok dia kena tangkap.doa doa sebelum dia kojol dpt ditangkap. Sejak 80 an lagi teman dah benci dia ni. Auta dgn wayang kulit je pandai. Jgn lupa kes KPN kena tembak mati dulu dgn pesawat fuad stephen terhempas siapa mastermind dia. heli tansri yahya siapa yg buat terhempas. kalau dia kojol bunuh diri rugi kita.

opisboi berkata...

btul kata mamak pedukang si tua kutk Mmelayu kene bersatu untuk menghantar mamak2 pedukang balik india.

Tanpa Nama berkata...

Orang melayu Singapura lebih jauh baik dari orang melayu penang ....pencen ada duit RM 400 ribu dlm CPF ..org melayu penang ada apa ..duduk bawah jembatan ..nak beli flat mampu milik pun tak mampu ...Mana UMNOMORE ???????

Lang berkata...

pada suatu hari ketika mesyuarat madey terkentut dan mengeluarkan bau yg sangat kurang enak... semua yang ada menutup hidung sambil memandang antara satu sama lain... melihat keadaan itu madey pon menutup hidungnya walau pon bau itu adalah bau yg amat digemarinya... lalu bersuaralah dia... "nuar!!! sila keluar dari bilik mensyuarat ini... kamu kentut kamu keluar, tak perlu hingga saya suruh...."

ImNeO berkata...

hello fry,
bro TT cool, tak makan usia.
lu Poyo...
Lu jangan biadap sama bro TT, dia gua punya Idola selain dari RPK, Ustaz Asri, TGNA.

Tanpa Nama berkata...

Bab ni sensitif woi sibuk melayu tak melayu mana ada melayu lagi dah tak wujud ,dah lama layu terkulai bangsa yang dah tak logik dah lenyap bangsa melayu mana ada orang asli tu adalah org melayu org tulen asal tanah melayu , org melayu tak wujud bila dah campur jawa campur banjar campur rojak kesisn la melalak bela bangsa melayu semua bukan melayu kalau pergi india pun masih diterima tapi melayu jawa melayu banjar melayu naning negeri 9 jelebu pergi indon pun kena halau macam anjing melayu aceh pun kena tendang balik malaysia kalau mengaku moyang aceh!sedar.la cina ada asal usul pergi sayu dunia macam anjing boleh hidup kaya tapi melayu campuran tak sedar.untung jika ada.orang nak ramaikan kaum melayu haprak ok la dari tetcicir macam anjing satu hari nanti ditolak DAP