Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 8 Disember 2011

UGUT UGUT - TAK ADA ORANG AMBIL POT





UGUT UGUT DAN CABUT




UGUTAN NAJIB BUKTI UMNO SEDAR AKAN HILANG KUASA - harakah daily

KUALA LUMPUR, 7 Dis: PAS menyifatkan ucapan Najib Razak di Perhimpunan Perdana Persatuan Kebajikan dan Dakwah Islamiah Malaysia (Pekida), Isnin lalu sebagai berbaur ugutan kepada rakyat khususnya orang Melayu dan umat Islam.

Ahli jawatankuasa PAS Pusat, Mazlan Aliman berkata, kenyataan Najib bahawa orang Melayu dan umat Islam mesti menyokong Umno BN jika mahu masa depan yang cerah, jelas bertujuan menimbulkan ketakutan kepada orang Melayu.

Ia sekaligus menggambarkan Umno BN seolah-olah semakin sedar mereka akan hilang kuasa selepas pilihan raya umum ke -13 nanti.

"Ada sesuatu yang tidak sihat daripada ucapan itu. Ada kecenderungan di kalangan pemimpin BN, seolah-olah mereka tak boleh terima kalau mereka kalah dalam pilihan raya.

"Kalau ucapan yang dibuat berbau kekerasan kerana nak pertahankan kuasa, ini sesuatu yang sangat berbahaya," kata beliau kepada Harakahdaily hari ini.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

kah kah kah..UGUT UGUT INI CARA GEDEBE... kah kah kah..

kah kah kah... TAHUN 2000 UGUT UGUT ...TAK ADA ORANG AMBIL POT...kah kah kah

woit...ABU SEMAKIN BERTABURAN.... kah kah kah..

kah kah kah...SEMANGAT ABU DI SANA SINI.... kah kah kah..

kah kah kah..... ABU DI UTARA ... ABU DI SELATAN... ABI DI TIMUR...ABU DI BARAT...kah kah kah,...

kah kah kah..INI LAH HARI HARI AKHIR UNITED MALAY NATIONAL ORGANISATION.... kah kah kah..

kah kah kah...SELAMA 54 TAHUN GEROMBOLAN BERKUASA... MEREKA HIDUP KAYA RAYA... kah kah kah..

woit...MASANYA TELAH SAMPAI UNTUK RAKYAT KEMBALI BERKUASA.... kah kah kah




NOTA:
awas dan waspada
jangan terperangkap
awas berjaga jaga
ada orang jual melayu
ada orang jual islam
semua kaki tipu
kah kah kah



INI MUSUH KITA











INI KEMPEN KITA




10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ugut2 dlm kandang lembu pukida haramjadah

Lang berkata...

hahaha.... ini warning mmg sangat keras... warning ada makna... bukan warning politik tau...

tt... tidak kah ugutan ini berbau ancaman kpd keselamatan negara?

Soekarno II berkata...

Tidak mengapa,engkau najib. anda jangan lupa yg Tuhan sedang memerhatikan kita. mintalah tolong kpd pekida atau mana mana kumpulan2 samseng-melayu-islam yg berkepala masam untuk pertahan apa yg engkau nak pertahan. agaknya engkau sudah lupa bahawa kerajaan itu milik Allah dan IKUT SUKA DIA nak naikkan sesiapa. kuasa bukan milik engkau atau umno tapi milik Allah! buatlah apa saja baik atau jahat agar kuasa engkau dan parti engkau dipertahan. "wa makaru wa makarallah". mereka iaitu sesiapa yg membuat perancangan jahat lantas Allah membuat perancangan jahat ke ats mereka itu sebagai balasan. sesunnguhnya Allah sebaik baik perancang jahat! takutlah kepada Allah!

Tanpa Nama berkata...

Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) sebanyak RM500 adalah penipuan kerajaan untuk menuntut cukai berpanjangan

Saya adalah orang yang terlibat dengan perancangan LHDN.

Wang RM500 diberikan akan ditambahkan ke dalam gaji orang yang menerima.
Sebagai contoh, jika pendapatan RM2100, maka setelah menerima bantuan ini, gajinya akan menjadi RM2600.

Bantuan Rakyat 1Malaysia sebanyak RM500 tersebut akan diberikan cuma sekali sahaja.
Tujuan kerajaan memberikan RM500 adalah supaya orang yang bergaji rendah turut perlu membayar cukai pendapatan.
Gaji minimum yang dimestikan membayar cukai pendapatan adalah RM2500 sebulan.

LHDN di bawah arahan kerajaan akan memilih orang yang boleh dinaikkan gajinya menjadi sekurang-kurangnya RM2500 sebulan.
Dalam kata lain, kerajaan akan memberikan bantuan kepada orang yang bergaji bulanan antara RM2000 sehingga RM2499
Walaupun cuma sekali sahaja seseorang itu mendapat gaji RM2500 sebulan, kerajaan akan cuba menuntut cukai pendapatan seumur hidup!
Jika gaji bulanan anda cuma RM1500 sebulan jangan haraplah akan mendapat bantuan ini.

Saya sebagai "orang dalam" turut berasa bersalah.

matstimketum berkata...

orang ramai dah tak takut pada samseng melayu lagi! apa dah jadi pada slogan ketuanan melayu yang dijerit oleh pemimpin ameno terutananya popjib? tak cukup makan viagara ler tu!

pigidahh berkata...

tentera jihad pe lancau cmtu!!..ketara sgt budak pekida yg wat, siap calet 3 line lg,mmg mcm sial!!

siang jd tentera jihad, mlm jd boncer kelab malam yg tokei die org cina..mmg x bole pakai geng2 tiga suku ni..

Tanpa Nama berkata...

PAS apa lagi JANGAN SIMPAN KOTE dalam serban. Kalau Islam takde maruah boleh hantuk kepala kat jamban le ka kah kahkahkah. takbir berdegar-degar, kena ugut lentuk. berhemah biar kena pd tempatnya. khabarnya lanun melayu quraish mesti diajar. nak pakai apa? pakai pedang kontot? pakai dakwat hitam pun tak mampu dituntut. sampai kiamat la jadi pembangkang!jihad, peh!

Tanpa Nama berkata...

Salam Tuan TT,

Yang ni mungkin lari tajuk, tapi harap Tuan TT akan menulis hal yang ini dalam masa terdekat.


Perbankan islam adalah satu sistem yang semakin berjaya. Banyak bank (baca sistem kapitalis, untung semata-mata) yang semakin galak dengan sistem ini. Kenapa? Adakah kerana mereka ingin memenuhi tuntuntan Islam? Saya fikir tidak. Kita di kurniakan akal oleh tuhan untuk berfikir dan mencari yang terbaik. Lihat contoh ini.....katakan saya meminjam dari bank RM 200,000.00 untuk 25 tahun. Jika sistem coventional saya akan bayar balik sejumlah RM 386,700 dan jika sistem islamik pula sejumlah 463,200 (berdasarkan kadar pinjaman semasa). Dengan lain kata, untuk rumah yang sama jenis dan saiz, Yap Ahhhh Loyyyy dan Pak Raja Lela bayar harga yang berlainan. Pak Raja Lela RUGI RM 76,500. Ini satu hal. Ini antara sebab utama kenapa banyak bank menawarkan perbankan islam. Atas nama islam kita diperbodohkan. RM 76,500 adalah satu bentuk kerugian yang dialami oleh seorang peminjam. JIka kita jual rumah ini, katakan harga pasaran 500,000.00 selepas ditolak bayaran bank, Pak Raja Lela dapat RM 36,800. dan Yap Ahhh Loyy pula dapat RM 113,300. Fikirkan. Katakan kita ada 1 juta peminjam untuk perumahan sahaja. Jumlah kerugian yang di tanggung oleh umat islam di malaysia sahaja secara kolektifnya ialah 76,500,000,000.00 iaitu 76.5 billion. Inilah sebabnya sistem perbankan islam sangat berjaya. Kita di rompak dengan kerelaan kita, dengan sistem yang kita cipta sendiri.

Noor M.

Tanpa Nama berkata...

pukimak = pekida

Tanpa Nama berkata...

bila dah dihujung nyawa ni mcm mcm umngok ni merapu.kejap nk berpadu padu,kejap nk mengugut ngugut.inilah jadinya bila nyawa nk keluar dari badan org yg masa hidupnya tak nak buat kebaikan,tak nak buat amal kebajikan.jahat sejahatnya.kena hati hati bila nk selamatkan org lemas ni.takut dibenamnya kita ke dalam demi melepaskan diri sendiri.