Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 8 Disember 2011

BAHAYA ORANG ITAM MASUK BAWA DADAH




BACA INI DAHULU KEMUDIAN TENGOK KLIP

er, ini apa yg aku terjumpa online, disiarkan oleh penburukonline: 774 wanita Malaysia gersang Khamis, 29 September 2011 diterbitkan oleh PBO™ pada: 14:55 KUALA LUMPUR: Koleksi surat, skrip dan puisi cinta serta gambar lelaki berkulit putih kacak, antara bahan ditemui polis dalam komputer riba warga Nigeria yang digunakan mereka untuk mengaut RM24 juta daripada 774 wanita tempatan dalam tempoh lapan bulan pertama tahun ini.

Statistik Polis Diraja Malaysia (PDRM) juga mencatatkan sepanjang 2010 hingga Ogos lalu, seramai 232 warga Nigeria ditahan kerana terbabit penipuan Internet dengan menyasarkan wanita Malaysia sebagai mangsa adoi la! jangan biar diri anda diselubungi kelentong jom bagi bersih semua kekotoran dan korupsi politik negara, jom humban KERA UMNgOk-BoNgok jauh2 ke laut! -average joe- klakka-la.blogspot: BINATANG PELIHARAAN SAYA 3
By average joe on LAGI KESAH ORANG ITAM on 12/7/11


NOTA:
klip ini dibuat oleh warga afrika sendiri
maka tidak timbul rasisma disini
yang kita lawan bukan warna kulit
tetapi perangai jahat mereka




WANITA KITA EJEN KALDAI DADAH
– berita hairan

KUALA LUMPUR: Polis mendedahkan empat lelaki Nigeria yang ditahan bersama wanita tempatan di sebuah apartmen di Bandar Kinrara, Puchong, malam kelmarin, bukan saja terbabit dalam penyeludupan dadah, malah turut merekrut wanita tempatan untuk dijadikan keldai dadah.

Dalam serbuan kira-kira jam 8.45 malam itu, polis turut menemui 1.76 kilogram (kg) kokain bernilai lebih RM500,000 yang disorok dalam ruang khas sebuah beg pakaian yang sudah diubahsuai.

Dadah berkenaan dipercayai untuk diseludup ke luar negara oleh seorang keldai dadah direkrut kumpulan terbabit, namun polis masih menyiasat destinasinya.
Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik (JSJN) Bukit Aman, Noor Rashid Ibrahim, berkata penahanan berkenaan dilakukan berdasarkan risikan ke atas kumpulan itu.

Kita percaya suspek wanita tempatan berusia 21 tahun itu bertindak sebagai ejen kumpulan berkenaan yang bertanggungjawab mencari dan merekrut wanita tempatan sebagai keldai dadah untuk menyeludup dadah ke luar negara.

Modus operandi mereka adalah menjanjikan upah lumayan kepada keldai dadah yang berjaya membuat penghantaran dan buat masa ini kita masih meneliti berapa ramai wanita tempatan yang menjadi mangsa kumpulan ini, katanya pada sidang media di sini, semalam.

Noor Rashid berkata, Bukit Aman turut memandang serius peningkatan jumlah warga Nigeria yang ditangkap berhubung kesalahan dadah di negara ini kerana tahun ini saja 139 warga Nigeria ditahan berbanding 50 orang bagi tempoh sama tahun lalu.

SILA LIHAT DAN BERWASPADA


300 IPTS BERMASALAH – meloya

KUALA LUMPUR 7 Dis. – Kementerian Pengajian Tinggi mendedahkan kira-kira 300 institusi pengajian tinggi swasta (IPTS) bermasalah termasuk dari segi pengawalan terhadap pelajar asing sehingga ada antaranya melanggar undang-undang negara.

Timbalan Menterinya, Saifuddin Abdullah berkata, antara faktor yang menyumbang kepada masalah yang dihadapi 300 IPTS itu adalah kerana institusi berkenaan menawarkan kursus pengajian dalam tempoh yang pendek.

“Namun ibu bapa tidak perlu risau kerana 60 IPTS bertaraf universiti, kolej universiti dan cawangan universiti luar negara sedia ada di negara ini tidak berhadapan dengan masalah seperti 300 institusi terbabit,” katanya pada sidang akhbar selepas merasmikan ‘Young Executives Seminar 2011’ di sini, hari ini.

Beliau mengulas amaran Menterinya, Mohamed Khaled Nordin kepada IPTS supaya bertanggungjawab terhadap setiap pelajar asing yang dikesan menimbulkan banyak masalah termasuk kepada keselamatan negara.

Saifuddin dalam pada itu menjelaskan, kementerian telah mula mengetatkan modus operandinya termasuk mensyaratkan setiap IPTS melaporkan kepada Jabatan Imigresen berhubung pelajar asing yang tiga hari tidak hadir kelas berturut-turut sebelum laporan itu diserahkan kepada kementerian.

NOTA:
sila baca dua berita ini
sekali pandang berita ini tak ada hubungan
satu tentang dadah
satu tentang kolej dan universiti swasta
jangan silap faham
berita ini kait mengait
berita ini ada hubungan yang amat rapat

orang itam yang menjadikan warga kita kaldai dadah
masuk ke nagara kita ini sebagai pelajar kolej/uni swasta
kolej dan universiti swasta ini tak ambil peduli
pada penggal penggal pertama orang itam ini
akan bayar yuran lepas itu mereka hilang

masanya telah tiba untuk satu kempen dijalankan
untuk memastikan orang orang itam ini tidak boleh masuk dengan senang

langkah awal ialah dengan memastikan mereka
memdapat visa di negara asal mereka dahulu

di united kingdom dan eropah
mustahil orang itam ini dapat menerbus masuk
melalui lapangan terbang
jika tidak dibendung sekarang
ini akan menjadio barah


JANGAN LUPA 8 TUNTUTAN KITA


7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Sebagai sebuah negara berbilang kaum yang paling berjaya dan juga yang mengamalkan demokrasi yang terbaik di dunia, memang wajar Malaysia mendjadi hub pengajian tinggi yang ulung. Oleh yang demikian negara ini telah berjaya menarik kedatangan pelajar-pelajar yang mempunyai pemikiran yang inovatif dari benua Afrika. Begitu juga sebagai hub industri aero-angkasa, Malaysia telah berjaya menjual enjin jet pesawat pejuang kepada negara luar.

Tanpa Nama berkata...

Clinton pun dia kapor bro...kah kah kah

http://www.msnbc.msn.com/id/45560018/ns/technology_and_science-security/#.TuBQ4vLhcqM

average joe berkata...

umm... menurut risikan kasar yg sempat aku lakukan, dalam kes org kulithitam dari nigeria yg ditembak mati oleh polis dalam wad hkl beberapa hari lepas, penjenayah tu memang bersikap agresif ketika digari pada palang katil sementara menunggu bungkusan dadah yg ditelannya sebelum itu dapat dikeluarkan (samada secara semulajadi atau terpaksa dibedah jika terlalu lama menunggu)...
belum/tak diketahui adakah kerana pembungkus sudah pecah lalu dadah itu sudah meresap dan menjejaskan kewarasannya berfikir... tetapi sikap agresifnya hinggalah dalam pada dia merentap2 gari, dia dapat mematahkan palangbesi lantas bertindak menggunakannya sebagai senjata untuk menyerang 4 org anggota polis yg ditugas mengawal dia seorang sepanjang masanya di wad (selalunya 2 org shj, jelaslah dia memang telah dikenalpasti amat berbahaya)... penjenayah kemudian meluru dgn besi itu ke arah anggota polis terbabit menyebabkan polis tidakdapat mengelak dari sertamerta mengeluarkan pistol dan melepaskan tembakan segera ke arah penjenayah dalam keadaan kelamkabut tu (maknanya taksempat la nak ambik aim dulu dan sengaja tembak kaki shj atau sebagainya)...
inilah salahsatu dari pelbagai bahaya yg telah diimpot oleh negaraku 1malaysia - 1lagi projek kebanggaan KERA UMNgOk-BoNgok!

jangan biar diri anda diselubungi kelentong

jom bagi bersih semua kekotoran dan korupsi politik negara, jom humban KERA UMNgOk-BoNgok jauh2 ke laut!

-average joe-
klakka-la.blogspot: BINATANG PELIHARAAN SAYA 3

Tanpa Nama berkata...

Terengganu ambil pemain bola Nigeria musim hadapan, what a bangang...!

Tanpa Nama berkata...

Dimana-mana,kususnya diLembah Kelang,rakyat tempatan memang tidak senang dan kurang selesa dengan kehadiran begitu ramai makluk hitam asing ni.Begitu banyak pendedahan dibuat tentang bahaya dan jenayah yang mereka lakukan.Pihak polis juga telah mendedahkan ramainya mereka ni menyusahkan rakyat hingga berani melawan ajensi-ajensi penguatkuasa.Kerajaan nak tunggu apa lagi?Banyak negara-negara sudah menahan dan memberhentikan kemasukan warga Nigeria ini kenegara mereka.Pusat Pengajian Tinggi yang sudah melanggar syarat-syarat tu wajar ditutup,tanpa mengira siapa yang empunya.

matsebambu berkata...

Tanpa Nama 1.37ptg.

Apa yang kamu merepet ni? Orang panjat tiang,kamu panjat bendul!"Pemikiran yang inovatif" kepala bana.

Sam Kai Cheong berkata...

Apasal selalu dengar kena tangkap bawa berkilo2 tapi tak dengar kes tu kat mahkamah. Macam seakan2 kebanyakan kes tak ada kes hanya sebilangan kecil dibawa kemahkamah.