Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 24 Januari 2012

PEMBACA SILA NILAI SENDIRI




SIAPA BOHONG - AKHBAR MANA TIPU


para pembaca yang budiman
sila tintin klip ini
sila perhatikan betul betul
mana beita yang saheh

apa kah berita dari akhbar gerombolan saheh
atau klip dari tv rakyat ini saheh

perhatikan diatas pentas
abang mat sabu menjadi saksi
dia melihat dari sudut terbaik apa yang berlaku

diberitakan anak muda penyokong hindraf ini
kelmarin masih lagi di hospital

lihat dan buat perhitungan sendiri!



TONTON DAN JADI SAKSI- BUKTI AKBAR MENIPU









CERAMAH POLITIK HINDRAF KECOK - berita hairan


1,000 penduduk Kampung Jalan Kebun marah provokasi penyokong

SHAH ALAM: Ceramah politik anjuran pertubuhan haram, Barisan Bertindak Hak Asasi Hindu (HINDRAF), di Dewan Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) di Seksyen 30, Kampung Jalan Kebun, dekat sini, malam kelmarin, kecoh apabila kira-kira 1,000 penduduk yang tidak berpuas hati dengan ceramah itu mengepung dewan berkenaan.

Dalam kejadian itu, seorang penyokong HINDRAF dilaporkan cedera dan dirawat di sebuah hospital swasta tetapi punca kecederaannya tidak dapat dipastikan.
Keadaan bertukar tegang apabila penduduk mendakwa ada penyokong HINDRAF yang hadir pada ceramah yang turut dihadiri Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu, menyebut beberapa perkataan yang menyinggung perasaan mereka.

Penduduk mengepung dewan berkenaan pada jam 8.45 malam dan keadaan menjadi kecoh apabila mereka mendesak majlis yang turut dihadiri peguam, Harris Ibrahim dan Badrul Hisham Shaarin atau dikenali Cikgu Bard, dihentikan serta-merta.

Kejadian tegang itu berlarutan hampir dua jam, membabitkan pertelagahan antara penduduk dan penyokong kumpulan berkenaan, memaksa kira-kira 20 anggota polis, diketuai Timbalan Ketua Polis Daerah, Superintendan Mazlan Othman mengawal keadaan.


Polis dengan kerjasama beberapa pemimpin parti politik berusaha mententeramkan keadaan dan persetujuan berjaya dicapai kira-kira jam 11 malam dengan meminta pihak penganjur yang dipercayai tidak mempunyai permit, bersurai bagi mengelak kejadian tidak diingini.
Turut kelihatan mententeramkan penduduk, beberapa pemimpin setempat, termasuk Naib Ketua UMNO Bahagian Kota Raja, Abdul Raof Mokhtar dan Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Cawangan Sri Bakti, Adi Anwar Bahhari.

Timbalan Ketua UMNO Bahagian Kota Raja, Kamal Arifin Kainin, berkata, insiden itu dipercayai berpunca daripada keceluparan penyokong HINDRAF mengeluarkan kata-kata provokasi kepada penduduk kampung menyebabkan keadaan semakin tidak terkawal.

Kamal Arifin berkata, ceramah itu dipercayai tidak mempunyai permit dan sepatutnya diadakan di tempat lain sebelum ia diadakan di dewan MBSA di kampung itu.


"Kami berusaha untuk mententeramkan keadaan walaupun sedar kemarahan penduduk memuncak dan menghargai usaha polis mengawal daripada berlaku kejadian tidak diingini," katanya.

Beliau berkata, selain kata-kata yang menyinggung perasaan, penduduk juga berang dengan tindakan penganjur yang memulakan ceramah politik ketika penduduk sedang solat Maghrib.

Pada masa sama, katanya, insiden berkenaan turut menggambarkan penduduk di kawasan itu jelas menolak kehadiran Mat Sabu sehingga memaksa pemimpin PAS itu meninggalkan tempat kejadian tanpa sempat berceramah.





11 ulasan:

serenity9260 berkata...

berita harian xde yg ckp betol,sume tipoooooo!!!!!!!

BMW Buat Kereta Bergerak Sendiri Tanpa Pemandu(Video)

Tanpa Nama berkata...

pekida pantatttttt

Mat Lendir berkata...

Bro....
Lama hilang, mana pegi?
Tak bayar bil intenet ker?

Selama ni aku baca Utusang.
Hari2 cerita sokongan org India kpd PR makin kurang.
Rupa2nya org India masih kuat sokong PR. Tambah kuat pulak.
Org India pun sokong ABU.

Nampak gaya tak merasalah parasit Pas yg dah terkeluar gelanggang tu nak jadi MB selangor.

Selagi org India sokong ABU, org Cina sokong ABU, jangan harapla nak rampas selangor balik.

Bole jalannnn daaa!

Tanpa Nama berkata...

kah3 baboon2 belaan umnok terlepas dari kurungan pukida, baru minggu lepas ayahanda pukida mengamuk kat setapak maki hamun umnonok kat klang sokong umnonok nampak sangat pukida kaki kencing

Tanpa Nama berkata...

ABU-Hindraf ceramah attacked

Bila kita menonton rakaman video dalam youtube http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=oSeElZawXWE, apa yang dapat kita ulaskan adalah ketegangan dan tidak ketentuan.

Pada pandangan aku, orang melayu tidak perlu tunjuk kuat pada otot tangan dan jerit pekik suaranya seperti Ibrahim Ali dengan PERKASA... Orang lain tak takut, malah dia dicabar untuk turun kejalan raya untuk tunjuk kuat.... hasilnya dia sendiri jadi spesis bacul dan pengecut.

Selama UMNO berganti UMNO Baru memerintah Malaysia orang melayu amat lemah akal fikirannya. Oleh kerana itu orang melayu zaman ini perlu tunjuk kuat melalui akal fikirannya yang bijak dan cerdik.

Zaman orang melayu tunjuk kuat pada ototnya sudah berakhir. Kekuatan orang melayu sudah bertukar dari otot kepada otak.

Orang melayu perlu tunjuk kuat otaknya pada kerajaan yang zalim, rasuah, pencuri dan menipu. Orang melayu perlu tajamkan akal fikirannya untuk memahami bahawa kerajaan BN hari ini sentiasa mencari peluang untuk menindas bangsa melayu dengan kenaikan harga barang dan cukai. Kehidupan kita dibebani dengan pelbagai bayaran. Tak ada otak kah ?

Tapi malangnya, setelah menerima sedikit rasuah, telan pula pil kuda, anak bangsa melayu jadi bangsat, rakyat lain bangsa yang sama susah dengannya diajak bermusuh. Inilah dinamakan orang melayu kuat tak berotak, bodoh !

Berapa kali nak cakap ? Kekuatan orang melayu zaman ini adalah didalam akal fikirannya yang waras berilmu, cerdik lagi bijak dalam membezakan halal dan haram.

Kekuatan orang melayu apabila mereka bersatu dalam suaranya mengatakan bahawa lembu duduk dalam kandang lembu bukan dalam kondo. Lembu tarik kereta bukan pandu kereta mewah.

Zaman ini orang kuat adalah orang yang banyak duit. Siapa banyak duit ? Macam mana dia ada duit banyak ? Kerja apa yang dibuatnya sehingga boleh dapat duit banyak ? Kenapa orang ada duit banyak upah pada orang tidak ada duit belasah orang susah ?

Kenapa anak bangsa melayu susah nak pukul orang india yang sama susah ? Apakah dengan cara itu hidup akan bertukar jadi senang ?

Hoi... MELAYU BANGSAT! berotaklah kamu agar jadilah MELAYU MULIA !

Tanpa Nama berkata...

NI JENIS MELAYU LEMBU FIDLOT NI..
BAGI TAIK PUN MAKAN.
MAK BAPAK DIORANG JENIS MENTEKEDARAH SUMBER HARAM, DAPATLAH HASIL MCM NI.

Tanpa Nama berkata...

Mana perginya polis makan gaji buta 2. Saya puja kesabaran penyokong HINDRAF itu, walaupun diprovoke olih samseng samseng Baura UMporNO untuk memulakan kekacauan.Inilah budaya orang yang telah makan terlalu banyak duit HARAM.

Tanpa Nama berkata...

FUCK CHEGUBARD!
HINDRAF PERKAUMAN!

Carroll berkata...

kah kah kah orang melayu sibuk mengamuk sana sini pakai seluar pendek...bajet pahlawan..ekonomi jauh terkebelakang pu tak tahu..kah kah kah..aku campak bebudak PEKIDA sayur ni kat Palestin mau terkincit semua.hahaha

Tanpa Nama berkata...

salam tanpa nama 24 Januari 2012 3:44 PTG...

kau kata 'MAK BAPAK DIORANG JENIS MENTEKEDARAH SUMBER HARAM, DAPATLAH HASIL MCM NI'...

amboi! tak sayang molot nampak...

nak lepaskan geram pun agak-agak la...

buat tuduhan serkap jarang begitu memanglah mudah...

buktikanlah kalau kau benar!

Tanpa Nama berkata...

salam...

tak salah rasanya jika kita mengambil sikap berhati-hati dengan puak-puak ni...

mudah sangat lulus pendaftaran...

racist pun boleh tahan kuat...

yang paling pelik tu selama ni sejak pru12 takada khabar berita bersama pr tiba-tiba dekat nak pru13 ni muncul semula...

tak pelik ke...

apa pun lu dah (bukan ludah ye) kah kah kah ka...