Jumaat, 15 Ogos 2014

BERGANTUNG PADA APA




Hadi mungkin punca Pakatan dan PAS berpecah, kata Edge Review

Penghalang paling besar kepada agenda penting Pakatan Rakyat (PR) di Selangor ialah Abdul Hadi Awang – ulama yang tinggi semangat juangnya tetapi tidak begitu meyakinkan di peringkat negara, lapor The Edge Review hari ini.

Tambahan pula, menurut laporan itu, makin ramai takut kedudukan Hadi sebagai 'rakan yang tidak membina” dalam gabungan Pakatan boleh menyebabkan perpecahan di dalam partinya sendiri, PAS.

- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/hadi-mungkin-punca-pakatan-dan-pas-berpecah-kata-edge-review#sthash.FpPPVz06.dpuf

KAH KAH KAH
woit
pecah atau tak pecah pakatan rakyat
bergatung pada...?

woit
cakap lah..
bergantung pada apa?
kah kah kah

bergantung pada harga ayam ke?
kah kah kah

Image result for wahid enduttidak bergantung pada ayam



kalau tak ayam
bergantung pada apa?

bergantung pada  apa
yang  hadi mimpi
kah kah kah

tak caya tanya pada
wahid endut

KAH KAH KAH





--------

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

berbantung pada din puki ayam.....
kah...kah....kah....

Tanpa Nama berkata...

pecah, pecah, pecah.......
telor din ayam pecah......
menantu setan......
kah...kah...kah....

Tanpa Nama berkata...

Lihat betapa UMNO telah berjaya sehingga ada persepsi yang Hadi Awang sebagai faktor ibu pepecahan PR setelah UMNO jolok si serabut/kalut/gagap Khalid Ibrahim bijak bistari itu terima luluskan projek besar yang akhirnya kroni anakonda UMNO yang dapat untung besar! UMNO dari dulu lagi mahukan bukan saja PAS hancur tapi PR/PKR/DAP lalu pelbagai strategi dipasang, ada yang nyata tapi ada yang halus dan canggih walaupun akhirnya dapat dibongkarkan meskipun ahli PAS biasa masih tak nampak.UMNO jolok Khalid bahawa jangan takut kerana kuasa dan pengaruh UMNO dan mungkin Sultan ada di belakangmu, Utusan Meloya 100% memujuk rayu agar sudah masanya PAS keluar dari PR kerana DAP dan PKR adalah parti yang tidak memperjuangkan Islam (parti liberal dan anti-rasuah) juga kononya PAS ada kekuatan majoriti 15 kerusi ADUN tanpa disedari bahawa 7 daripadanya adalah dukungan yang datang dari orang 'kafir' (bukan Melayu Islam Mentaliti ideologi konservatif Islam yang dianuti oleh Hadi Awang, Nik Aziz, Haron Din dan Mustapa Ali tak boleh baca dan mereka nampak gelap dengan politik licik,kotor UMNO kerana termakan dengan jua dengan pujukan "Ketuanan Melayu". Mudah saja jika MB tu tak ada dukungan majoriti dan tak berparti, kuasa Sultan dan Majlis Syura mana pun tak boleh nak soneh atau buat orang siuman keliru. Dulu di Perak PR hilang majoriti bagaikan kilat UMNO dapat MB baru tapi yang lagi jelas di Selangor UMNO buat pekak aje. UMNO dah setengah berjaya meruntuhkan reputasi PAS.

Tanpa Nama berkata...

Toksah cari pasal la...pas bukan parti pak turut @ nak memenuhi agenda busuk anwar ja. Kalau x betul cara kita bangkang..kau ingat selangor mak bapak korang punya ka. Buat kenyataan nak tutup salah sendiri. Pkr & dap parti lahabau & lahanat. KAH KAH. KAH. Ketawa camni tt yg ajar

Tanpa Nama berkata...

Well done umno...

Tanpa Nama berkata...

Pas parti baik.......
President makan taik.....
Kah....kah...kah.
Makan taik ayam din.....
Kah...kah...kah...