.

Ahad, 26 Jun 2016

ZAKAT UNTUK DAPUR JALANAN








PANDANGAN

DARI 

USTAZ WAN JI
Hangpa tak berdosa bayar zakat terus kepada asnaf, malahan sah bayar terus. Walaupun mufti kata wajib bayaar kepada institusi zakat, kata mereka itu bukan wajib diikut pun. Tiada nas yang saheh dan sareh melarang membayar zakat terus kepada asnaf. Justeru, fatwa mufti2 tu tak valid segi fiqh.


SESIAPA

YANG MAHU

BERZAKAT

PADA DAPUR 

JALANAN

DI UCAPKAN

TERIMA KASEH

AKOUN KAMI:

CIMB: 8001-7278-49 

SPKL Collective



----------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

MOPTY kata HALAM lah....

HALAM TETAP HALAM

HALAM BUKAN HAILAM

Kalau tak bagi macam mana nak belanja HOLIDAY GOLF Anak Bini nanti

MOPTY nak jugak BENTLEY kawin anak di Hotel


Pau Pau Pau

Mat Kampau !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kan Melayu Melayu semua tu..... Tidur waktu kerja budaya kita lah !!!!!!!!!!

Kepala Otak.

Tanpa Nama berkata...

Bayar ikut asnaf. Bukan semua duit yang perlu dizakat boleh diberi semua kepada dapur jalqjan.

Tanpa Nama berkata...

harap agar bantuan terus ini sampai pada yang memerlukannya.