.

Ahad, 26 Jun 2016

MUFTI CAP AYAM




INI KES BERAT

DAH JADI AMAT 

BERAT



Perkasa tolak label kafir harbi

Presiden Perkasa  Ibrahim Ali berpendapat, kenyataan dikeluarkan mufti Pahang yang mendakwa DAP sebagai kafir harbi sebagai keterlaluan.
Sehubungan itu, Ibrahim meminta supaya Abdul Rahman Osman membetulkan kenyataannya itu walaupun tidak bersetuju dengan DAP.
Ini kerana, beliau berpendapat kenyataan itu boleh mendatangkan kekeliruan terhadap orang bukan Islam terhadap agama Islam.
"Perkasa berpendapat kenyataan mufti Pahang mengenai DAP sebagai kaum kafir harbi agak keterlaluan. Perkasa memang tak bersetuju dengan politik DAP sejak dulu lagi. Ini bukan perkara baru, kita tau pasal DAP.
"Walau kita berbeza dengan DAP, tetapi isu yang dibawa mufti Pahang boleh memberi salah tafsir orang bukan Islam terhadap Islam.
"Jadi elok mufti Pahang memperbetulkan. Dia boleh menyatakan tidak bersetuju, boleh mengecam DAP, tetapi tidak boleh secara spesifik menuduh yang boleh mengelirukan pandangan orang ramai terhadap Islam," katanya seperti dilaporkan Malaysiakini.

KAH KAH KAH

MUFTI CAP AYAM

BERAT  BERAT

SAMPAI TOK HENG

BERI NASEHAT

KAH KAH KAH

SOHEH INI 

MUFTI CAP AYAM




-------------

6 ulasan:

Nazrio Dond DoLLa berkata...

Tuk heng mati kataK
On... tariK baLiK
DAP harbi

Mana boLeh tarik baLik
WakiL iLahi speaking..
Apakah katak suka mati kataK
Di panah petir di hempap hujan

Tanpa Nama berkata...

MOPTY GENTING kan

Biasa lah

AYAM memang suka duduk GENTING...

Tu sebab banyak NAJIS

Tanpa Nama berkata...

Pada 10 April, 1920, Sheikh-ul-Islam Turki, Durrizade Abdullah yag dilantik oleh Sultan Mehmed VI, telah mengeluarkan satu fatwa mengistihar bahawa penyokong-penyokong Revolusi Turki adalah kafir, hatta darah mereka halal.

Pada petang di hari yang sama, Mufti Ankara, Rifat Borekci disertai oleh 149 khadi-khadi dari wilayah Anatolia yang dibawah kuasa Mustafa Kemal telah mengeluarkan satu fatwa mengistihar bahawa pendokong-pendokong Sultan Mehmed VI adalah kafir dan korban dalam peperangan menentang mereka adalah syahid.

Selanjutnya telah menjadi bahan sejarah.

panglimo potaseh berkata...

Mufti ni tak salah .. dia makan gaji .. dia tukang cakap je .. ada orang suruh dia cakap gitu .. sebab tak lama lagi amanat pong akan keluar, ngatakan sapa yang berkawan dengan Kapir Harbi maka dia akan jadi dua kali harbi .. nak kenakan Chedet la tu.

Tanpa Nama berkata...

Mmmmmhhh npk sgt menteri haprak tok peti banggang.

Tanpa Nama berkata...

Mana ngo beras jati? Diam jer, taknak komen ke? Atau dah kenyang makan dedak.

Hassan ali kena ikut langkah brahim ali kalau mahu famous. Kena aktif dan rajin buat kenyataan rasmi. Mana tahu, untung sabut timbul.