Isnin, 13 Februari 2017

ISLAM ITU INDAH ?








ISLAM ITU

INDAH?

BIAR BETUL

KAH KAH KAH

Jangan jadi macam golongan liberal, PAS bidas mufti Perlis
 | February 13, 2017
Ia selepas Asri mempertikaikan sejauh mana pelaksanaan syariah di Malaysia akan berjaya dan menunjukkan 'keindahan Islam' seperti yang digambarkan penyokongnya.
Semalam, Asri ketika bercakap di forum hudud anjuran sebuah pertubuhan tajaan Ahli Parlimen Gua Musang Tengku Razaleigh Hamzah, mengkritik penyokong undang-undang syariah yang menganggap pelaksanaan hukum hudud akan menunjukkan “keindahan Islam”.
“Apa yang salah sekarang ini kita beri gambaran pada dunia apa yang kita katakan keadilan, apabila dipotong tangan pencuri, disebat orang berzina, minum arak maka terlaksana keindahan Islam.
Beliau turut melahirkan kebimbangan pelaksanaan syariah di Malaysia akan gagal seperti mana beberapa negara Islam lain seperti Pakistan dan Sudan.
“Saya bimbang orang curi kereta dipotong tangan, tetapi mereka yang mencuri berbilion ringgit tidak dipotong tangan,” katanya.


CURI KERETA

KERAT TANGAN

CURI 2.6 BILION

TARAK APA APA

I REST ME

CASE MI LORD

KAH KAH KAH




---------------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Di brunei dah ada precedent. Kaum kerabat diraja dikecualikan drp hukum hudud. Ini bukan persoalan liberal atau tidak, tp org islam sendiri yg menyebabkan bukan islam pandang serong terhadap keadilan islam. Di malaysia pula ada(org islam jg)yg kebal drp tindakan undang2

Tanpa Nama berkata...

Bebudak PAS tuh bodoh kan

Bukannya paham maksud Liberal pun

Sampah paham lah dia