Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 19 Mac 2009

LEBONG DAN MELEBONG



RITHAUDEEN : KEPUTUSAN LEMBAGA DISIPLIN BUKAN KONSPIRASI POLITIK


Pengerusi Lembaga Disiplin Umno, Tengku Ahmad Rithauddeen Tengku Ismail hari ini menafikan tindakan yang dikenakan ke atas calon-calon yang didapati bersalah kerana terlibat dengan politik wang semalam merupakan satu konspirasi politik.

"Saya ingin menjelaskan bahawa semua keputusan yang dibuat adalah berasaskan bukti-bukti yang terdapat pada kes-kes yang dibicarakan, keterangan-keterangan yang diperolehi dalam masa penyiasatan dan pendengaran, bukannya berdasarkan tuduhan-tuduhan melulu.

kah kah kah… AP AP BIRD DAY TO YOU…. AP AP BIRD DAY TO ME… kah kah kah...

woit ... KONPIRASI ?.... kah kah kah... MACAM CERITA SPY...kah kah kah


HUKUMAN BERBEZA KU LI PERTIKAI LEMBAGA DISPLIN

Bekas Naib Presiden Umno, Tengku Razaleigh Hamzah hari ini mempertikaikan keputusan Lembaga Disiplin semalam yang menjatuhkan hukuman berbeza antara pemimpin tertinggi dan pemimpin peringkat bawah Umno walaupun kesalahan yang dilakukan seolah-olah sama.

Katanya, beliau khuatir orang ramai akan mempertikaikan kredibiliti Lembaga Disiplin kerana ramai yang merasa keliru dengan dengan keputusan yang diumumkan semalam.


kah kah kah... AP AP BIRD DAY TO YOU... AP AP BIRD DAY TO ME... kah kah kah


SEMUA CALON DI SIASAT

Ketua Pergerakan Pemuda Umno Hishammuddin Hussein berkata semua calon yang bertanding pada pemilihan Umno, termasuk dirinya sepatutnya disiasat.

Calon Naib Presiden Umno itu berkata sekiranya ada bukti kukuh maka tindakan daripada Lembaga Disiplin Umno dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) perlulah adil kerana kredibiliti mereka sentiasa diuji.

"Saya harap semua termasuk diri saya sendiri perlu disiasat. Dengan syarat bahawa siasatan itu adil dan tidak ada syak wasangka bahawa calon tertentu sahaja disiasat," katanya kepada pemberita selepas menghadiri mesyuarat Jawatankuasa Pengurusan Umno yang dipengerusikan Timbalan Presiden Umno Najib Razak di bangunan Menara Parlimen di sini hari ini.

kah kah kah…. SIASAT SEMUA ?.... kah kah kah….

woit… KOSONG LAH DEWAN…. kah kah kah….

kah kah kah... AP AP BIRD DAY TO YOU.... AP AP BIRD DAY TO ME.... kah kah kah



FITNAH PALING BURUK -
melayau

Muhyiddin Yassin menyifatkan dakwaan bahawa beliau melakukan konspirasi bagi memastikan calon Timbalan Presiden UMNO, Ali Rustam tidak layak bertanding pada pemilihan parti minggu depan sebagai satu tohmahan dan fitnah.

Muhyiddin mengulas Khidmat Pesanan Ringkas (SMS) yang tersebar sejak semalam yang mendakwa beliau melakukan konspirasi bagi membolehkan Mohd.Ali dijatuhkan hukuman tidak dibenarkan bertanding kerana tiga ejennya didapati bersalah mengamalkan politik wang.

"Saya mengelakkan daripada amalan rasuah politik kerana saya tidak mahu sejarah pengorbanan saya selama 40 tahun dalam politik tercemar kerana perbuatan itu," katanya.

Muhyiddin yang ternyata kecewa dengan perkembangan tersebut turut kesal kerana dikaitkan pengeluaran Permit Import (AP) kepada orang tertentu.


kah kah kah… 40 TAHUAN BERJUANG…. HORMATLAH SIKIT BEEEB….kah kah kah

woit… MINGGU DEPAN CUKUP 41 TAHUN BERJUANG…. kah kah kah….

kah kah kah… AP AP BIRD DAY TO YOU…. AP AP BIRD DAY TO ME….. kah kah kah



7 ulasan:

keylee daud berkata...

hahaha...sudah faham apa itu lebong..kekekeke...terimaksh isham


ali nak rayu nak tanding dia lembaga kata dia salah tapi dia nak tanding...dia nak kasi rayuan,dia ni tengah conscious ka Subconscious/..kekeke

mamai ka "winkwink"...kakaka

cikgu rubina berkata...

40 tahun? wow!!!!!

Tanpa Nama berkata...

UMNO SUDAH LINGKUP! UMNO sedang digeroti oleh tahi rasuah dan apa saja usaha untuk menjenamakan semula bertembung dengan jalan buntu dan kontroversi. Semua tak percaya kerana dah hilang kredibiliti. Yang tak hilang ialah naluri nak dapat habuan senang dan pintas

sumpah menyumpah berkata...

Mt mongol oiiii mat mongol kamu lah raja segala korupsi dan penjahat dalam gerombolan dan 1st wanted blacklist dalam politik malaysia.tanya la kotek kamu berapa apam balik dia dah makan dan tanya la tangan kamu berapa ongkos telah dihulur dan terima.wei mat mongol aku sumpah kotek ko jadi sotong dan sumpah isteri kamu jadi badak air kt uganda.

SL Chan berkata...

silebai ap ni pun satu...40 tahun berjuang???? bejuang apa??? pundek???? ni dah kaya bila jadi mb johor dulu!!! bejuang untuk poket sendirilah !!! sekarang jadai raja ap pulak!!!

menteri keris ni...kalau semua siasat pasti 101% mesti keno ngap punya...gerombolan akan berkecai...kah kah kah

sprm ini lembu saja...gerombolan sudah sound ini wang politik HAK MEREKA kat putra world trade kalau tak silap...

Tanpa Nama berkata...

Isyam! Lu punya komen wa tabik laa, memang masa 'speaker corner' di UM dulu lagi wa minat sama lu tapi lu tak tau wa sapa, wa tertarik bila lu pakai terompah pegi kuliah, lu punya baju tak basuh satu bulan loo, sekarang maintain lagi ke isyam, salam ngan kawan-kawan lama....

fredo berkata...

kosong dewan?

sume g mana?

sg buloh?

kah kah kah!