Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 19 Mac 2009

LIMA SUSPEK JUAL GELARAN DATUK SERI DITAHAN - melayau


Lima suspek anggota satu sindiket penipuan yang menawarkan gelaran Datuk Seri dan Datuk menggunakan nama Kesultanan Perak ditahan oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Perak.

Mereka yang terdiri daripada empat lelaki dan seorang wanita berusia antara 30 hingga 40-an ditangkap di sekitar ibu negara serta di sini, malam tadi dan hari ini.


kah kah kah….BARU TULIS TENTANG KAUM FEUDAL JUAL DATOK… kah kah kah…

woit… NI DAH ADA KES JUAL DATUK SERI … kah kah kah….

woit…. BERAPA SEKILO HARGA DATUK SERI DI IPOH ?.... kah kah kah..



5 ulasan:

john rambo berkata...

Hah!?...ada dijual di Ipoh??

bak sini sekati!...nak buat masak kenduri..

bagi "seri"nya saja...isi "datuk" TAK NAK!...

SL Chan berkata...

kah kah kah...bro..kelakar betul..berapa harga sekilo...

nak tanya sikit..berapa harga sekilo untuk vice president gerombolan????? mungkin simamat kat melaka tahu.... kah kah kah

GABAN_KUSUT berkata...

camne ley kantoi lak nie..
wa baru apply nk jd ATOK..

fredo berkata...

cehh!!

ape la isam.. pecah lubang..

aku nyer "datuk" bru nk lulus mggu nih.. pecah lobang la ko!!!

eh...datuk seri pon da ada? dulu dlm katalog xde lg.. brg bru nih.. aisehh!!! bpe sekilo..???

saniman payudara berkata...

Jadi artis lagi mudah dapat 'datuk' .... percuma aje ....tak payah beli-beli ... tak payah keluaq duit ringgit...
kan berlambak2 puak2 artis la ni pakat dapat gelaran 'datuk' ... mula dgn Datuk Shake .... kemudian ada bermcm2 jenis datuk timboi ....
datuk gelek ada, datuk dangdut ada, datuk pop yeh yeh ada, datuk kemetot ada, datuk pak lawak ada, datuk seniman romantik ada, datuk artis kampungan ada, datuk yg hingus baru nak kerin pun ada .... datuk afro tima kassseeehhhhhh pun ada .....

sikit hari lagi .... semua puak2 artis akan dapat gelaran 'datuk' ... kira tengok laaa ... kalau satu anugerah 'datuk' bagi satu negeri dlm malaysia ni ...ada berapa 14? 15?... pakat sambut harijadi masing2 mcm hariulangtahun sultan2, raja, yang dipertua negeri, dan tidak lupa agong sendiri .... pakat kurnia kat artis2 kita tak kira la .... jenis artis murahan ke tak murahan ke ... jenis artis hampeh ke ... tak hampeh ke ... jenis artis haprak ke ... tak haprak ke .... sikit punya jenuh ke? tak terbilang berapa punya ramainya artis2 yg bergelar 'datuk' .... kira tengok laaaa! SAKAN! SAKAN !

LAST LAST .... SEGENAP YG BERGELAR DATUK DOK JADI BAHAN PENGHIBUR .... mcm dizaman kesultanan melayu dulukala ... pakat ada penari2, penyanyi2, penglipurlara dan badut2 istana yg sering jadi penghibur di istana, balairong seri dan sbgnya .... TAPI KINI DEPA SEMUA PAKAT DAPAT GELARAN .... TAK MCM DULU ....'datuk' punya gelaran untuk para panglima & pembesar istana saja ... berbeza dgn sekarang ....tapi la ni gelaran2 serupa tu turut diberi pada depa2 yg ada kaitan dgn pembesar suara (microphone) .....pembesar jugak tuuuhhh!