Rabu, 1 September 2010

MEREKA DATANG KERANA RAJA AFRIKA




PENGUSAHA BLACK MONEY DI TANGKAP DI THAILAND




SINDIKET BLACK MONEY TUMPAS – berita hairan

100,000 keping kertas bercetak AS$1 ditemui di rumah tiga pelajar Nigeria

KAJANG: Polis berjaya menumpaskan sindiket 'black money', berikutan penahanan tiga pelajar kolej swasta dari Nigeria dalam satu serbuan di sebuah rumah teres dua tingkat di Bandar Sungai Long di sini, Khamis lalu.

Dalam serbuan jam 10 malam itu, kira-kira 100,000 keping kertas bercetak AS$1 dengan nilai pasaran tempatan RM342,000 ditemui disembunyikan dalam dua beg pakaian, selain pelbagai peralatan membuat wang palsu.

Antaranya mesin pengimbas, set komputer dan botol plastik mengandungi bahan kimia di salah sebuah bilik di rumah itu yang dipercayai disewa tiga pelajar asing terbabit.

Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Sakaruddin Che Mood, berkata siasatan mendapati wang palsu itu dipercayai bukan untuk diedarkan kepada pelanggan seperti kebiasaannya, sebaliknya digunakan untuk memperdayakan mangsa mereka


RAMPASAN GANJA DALAM BAS EXPRESS -berita hairan

GEORGETOWN: Polis menahan seorang warga Nigeria dan merampas ganja bernilai RM100,000 dalam sebuah bas ekspres yang dalam perjalanan dari Alor Setar, Kedah ke Johor Bahru, di Plaza Tol Sungai Dua, Butterworth, kelmarin.

Dalam pemeriksaan jam 10.45 malam itu, polis menemui 29 ketulan ganja mampat dalam dua beg pakaian lelaki terbabit.

nota:
sebelum terlambat perlu di hentikan warga nigeria
dari datang ke malaysia. di eropah warga nigeria telah
lama di larang. ini bukan rasisma. ini untuk menjaga
agar warga negara kita hidup aman damai. kebanyakan
warga nigeria ini adalah pembawa masaalah. jangan tak
ada beban cari beban. kita sudah cukup dengan masaalah
kita sendiri. kita telah cukup dengan masaalah sosial kita
sendiri. jangan dis susahkan dengan warga afrika. bila mereka
bertapak mereka akan menjaga pelacur, dadah dan
penipuan. ini bukan pilihan mereka tetapi
hakikatnya ini sahajalah peluang untuk mereka mencari makan.
di bangkok mereka telah mula bertapak. di tokyo pun mereka
ada membuat kerja kerja gelap.

rasisma terhadap orang hitam tidak ada dalam budaya melayu.
ini kerana orang hitam tidak ada diwilayah kita. seperti orang melayu
tidak memiliki sifat prasangka terhadap orang papua. ini kerana
warga papua tidak ada di negara kita. bila orang hitam ini mula sampai
mereka membawa masaalah – maka timbulkan apa yang di katkan rasisma
terhadap orang hitam.

jangan risau – seluruh dunia tahu perangai orang nigeria. malah di afrika
sendiri orang nigeria disisih.


nota:
pengusaha kolej tempatan ini
akidah mereka ialah mencari duit
kalau pada bulan pertama orang itam
ini telah membayar yuran sekolah
maka mereka senang hati - kaum pemodal
ini tidak ada semangat cintakan masyarakat
jauh sekali bangsa dan negara.

untuk mereka yang penting duit dan untung.

inilah yang dilakukan oleh british apabila mereka
membawa buruh china dan india ke tanah melayu
lihat hingga hari ini masaalah belum selesai. british ingin
buruh china dan india bekerja agar mereka dapat untung.
ini samalah macam membawa pekerja haram untuk dapat untung.
british tidak memikirkan jangka panjang tanah melayu ini.

lima puluh atau seratus tahun dari hari ini
lekit masaalah ini akan di bayar oleh anak cucu
cicit kita. jadi - kita wajib belajar dari sejarah ini.


10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Dalam serbuan jam 10 malam itu, kira-kira 100,000 keping kertas bercetak AS$1 dengan nilai pasaran tempatan RM342,000 ditemui disembunyikan dalam dua beg pakaian, selain pelbagai peralatan membuat wang palsu.
================

bodoh mana yang taip cerita nih nih??? kepala hotak dia kertas bercetak tu ada nilai... bongok... tu lah asek reti tulis berita fitnah je...

Tanpa Nama berkata...

cek sama satu bas ni... katanya tokei dia pun ada terlibat bisnes pil kuda, ice segala...

Tanpa Nama berkata...

tanpa nama 03:21.
baghal dan bahlolnya kamu.
naik motor tak ada lesen dan road tax mampus,lari laju,semua tak salah kecuali ditahan olih bapak polisi.
ditangkap bapa polisi pun belum tentu salah kalau ada yang di kasi

rakuban berkata...

mmg spot on la brader..xde kejadahnye melayu nk anti kulit hitam..ak mmg agak mslh ni akn timbul.penyangak mlayu mane boleh lawan pnyangak afrika..dgn wong ah beng pon lebih kurang je leh lawan..
wong ah-beng pon taw hormat unwritten rule melayu...ak bukn pro mlayu,tp ak cume sdih politik kite ini dpengaruhi akibat tindakan british celaka..tapi aku yakin org msia xsdar mslah ni

rakuban berkata...

satu lagi ak suspek, dunia akan datang akn lupuskn sistem nasional(negara)..cth mudahnye mlalui dakyah "Zeitgeist". sebagai penuntut kursus kejuruteraan ak stuju dlm sesetengah perkara.
berbalik kpd mslh org asing, ak rs dh nmpk mslh ni dkt situasi di singapura.."mereka" mahu rakyat singapura bersatu atas nama "rakyat singapura" untuk menentang imigran2 baru.. lalu mlupakan mslah sesama bangsa2 utama yg tingal di singapura..kelakar pulak rasanya bila cina singapura mememnagil orang lain imigran

rakuban berkata...

ak juga nk bagi taw.ak xanti kpd bangsa cina yg lahir di malaysia...ak cuma kecewa dan rasa marah dgn penjajah cilaka british yg bawa masuk pekerja bukan dr south east asia.ak pon kasihan dgn cina yg dilahirkan di malaysia.mungkin kalau kalian dilahirkan di China mahupun Amerika nasib kalian mungkin lebih baik...

ak mmg sokong sgt2 kalau kau kempen hentikan warga asing ini,xkira putih,hitam, europ mahupun afrika. aku punye plan ak nk gunakan teknologi dlm pertanian supaya kita boleh hasilkan makanan dgn harga murah dan tidak perlu mengaji pekerja2 asing,serta menjadikan pekerja2 tempatan sangat berkemahiran dan berkualiti,seperti di Jerman.

aku dah penat layan politik .tapi dlm kes rakyat asing ni ak buat exception.sbg bakal jurutera ak dah boleh agak dlm masa 5tahun masalah2 rakyat asing ini akn menjadi sgt runcing...

kita ad natural resource,kalau kite
kurangkan atau lenyapkan korupsi,invest dlm teknologi.jadikan smuanya effisyen kita boleh hdup selesa tanpa pekerja bergaji murah ini..masalah yg baru berbunga ini patut ditangani secepat mungkin sblm out of hand..

shahmetal berkata...

sokong artikel ni!!

Tanpa Nama berkata...

Salam

I hate Nigerian!! Dah lama saya bangkitkan hal ni. Malah pernah menulis dalam Malaysiakini ruangan pendapat tapi dihentam ramai katanya aku rasis. Kalau mat saleh datang Malaysia tak pulak kau marah kata mereka. Aku sendiri berkahwin dengan warga Afrika. Tapi bukan haprak. Ini expatriate yang educated. Suami saya selalu membangkitkan hal ini kerana katanya mereka ini patut ditangkap dan dibuang dari Malaysia kerana membusukan nama warga Afrika yang hebat-hebat. Ramai professor hebat dari Afrika-educated in Ivy League university macam dari Sudan yang very great people. Tapi melukut macam Nigerian ni memang dah lama membusuk di Malaysia. Heran macamana orang Malaysia-polis, KDN, Imigresen, tak perasan hal ini. Suami saya selalu berkata, dia heran bagaimana Nigerian mempunyai duit yang banyak. Selalu bila dia menghantar wang bulanan kepada keluarganya dia akan berjumpa Nigerian di western union yang menghantar begitu banyak wang balik ke kampung. Bayangkan 8000usd. mana datang duit sebanyak ini. Apa kerja mereka. Kalau takat profesor di universiti takkan sebanyak itu. Kalau pelajar kolej lagi mustahil. Mustahil.

Kenapa kita begitu buta. Nigeria telah diharamkan di Emirates. Kalau di Thailand, Nigerian terpaksa berjam-jam diperiksa di pintu masuk. Malah ada laluan khas. malah saya kenal sendiri berberapa Nigerian. Boleh dikatakan mereka semua pembohong. Dari sekecil bohong hinggalah sebesar-besarnya.

Apa lagi yang patut saya buat. Pernah saya cuba membuat laporan polis tapi tiada maklumat sahih yang dapat dinyatakan. S

Bang Isham, minta buat satu gerakan menghantar dan mengenyahkan orang Nigeria dari Malaysia.

Tanpa Nama berkata...

hisham takut sebab kote nigeria lagi besau dari hok dio

a bloody toothpick berkata...

spot on. i agree! mmg pun. british bawak masuk chinese n indian for their cheap labour. senang nak ada babu nak dpt untung maksimum. mmg pun.

kalau tak, di penang ni, saya masih lagi dok nganga relax ataih pokok nyioq......bagus punya dok lena, tengahari lagi2 la. fiesta! TAPI..

sebab most people in Penang are soooooooo money driven dan gila duit. (sampai tahap retarded, the way they spend, the way depa relax, pi holiday dan sbg nya..)

saya tak boleh lagi menjadi melayu malas n lepak dalam hammock!!!

DAMN. let's all ban them from coming..before it's too late like now!