Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 1 September 2010

SEMUA KERANA RASUAH GEROMBOLAN




MUSTAHIL BALAK SEBESAR INI TIDAK NAMPAK - MESTI KERJA RASUAH





SPRM BONGKAR PEMBALAKAN, PERLOMBONGAN HARAM DI TERSANG – berita hairan

RAUB : Serbuan pihak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) terhadap aktiviti pembalakan haram di Hutan Simpan Tersang di sini hari ini turut menemukan mereka dengan kegiatan perlombongan emas haram di hutan simpan yang sama.

Operasi yang disertai oleh 10 pegawai penguatkuasa dari Putrajaya itu mula memasuki hutan simpan tersebut seawal jam 8 pagi selepas menerima aduan daripada penduduk tempatan mengenai aktiviti haram berkenaan.

Kegiatan pembalakan haram itu dipercayai bermula sejak empat tahun lalu dan kawasan yang telah diceroboh adalah seluas 30 peratus dan di bawah pengetahuan agensi penguatkuasa terutamanya Jabatan Perhutanan.

NOTA:
ini mesti ada rasuah
tak mungkin tak ada rasuah

balak besar bukan mancis api boleh suruk dalam kopek
lombong besar bukan boleh suruk dalam kerpai

empat tahun?
empat tahun punya kerja
lori keluar masuk
balak keluar masuk
tak kan tak nampak

siapa di belakang ini ?
jamin towkay ini cukong
jamin ada hubungan dengan gerombolan

tak kan malaon kerajaan pahan tak tahu
apakah ini kerja raja gopal?

berapa banyak agaknya hutan negara ini ditebuk
semua oleh cukong yang ada kerjasama dengan gerombolan

gerombolan asik marah china baik masuk surau
tapi gerombolan kerjasama dengan china jahat curi balak

china baik masuk surau dikutuk
china jahat curi balak dipilihara

akhirnya china dan melayu bergaduh
towkay china dan gerombolan jadi kaya

woit.. tak kan tak sedar sedar kah kah kah


nota:
betul ke ada kes nanti?
kita lihat dan tunggu
selalunya kes akan ada jika
tim curi balak ini bukan tim mb

kalau kes tak ada ertinya semua
kautim - berita hari ini hanya nak
bagi oarang melayu tidor nyenyak kah kah kah


6 ulasan:

labi berkata...

kalo pakatan rakyat yang dah perintah akan datang mesti dorang yang disalahkan

Tanpa Nama berkata...

kalau di pahang,gerombolan duduk katagori no 2.
sikit sebanyak kalau gerombolan yang buat,ada juga kambing hitam dibawa untuk ditilik olih tok dukun sprm.
tetapi kalau gopal yang buat,mana muka berani angkat.silap silap dihantar ke negeri pulau tiga,negeri tidak ada gopal disana.

aziz jembal berkata...

kalau pas ni dikira sedekah...kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

lagi2 kalau ada kaitan dgn raja gopal. kompom tak de kes. raja gobal punya lombong mas, punya balak tak habis makan 7 generasi. setiap sekor keturunan lahir boleh beli kan terus sebijik banglo dgn ferari.

Tanpa Nama berkata...

woooittt dah nak abis hutan dara ke tak dara ke disodok ambil balak dikerjakan oleh raja gopal anak-beranak, cucu sekarang peringkat cicit, zaman berzaman, tahun bertahun kat Pahang tu...baru sekarang SPRM nampak...kawan kita cukong-cukong bawa keluar balak tu berlambak dah dapat nama Tengku, baru sekarang SPRM nampak...betul2 wayang nak dekat pilihanraya umum nii....PM tu orang Negeri Sembilan kott..kalau orang Pahang dari dia kecik lagi patut dah nampak...UMNO..UMNO..abih Macamano???

Tanpa Nama berkata...

boss aku cukong.. dia dapat 300 hektar tanah balak kat Raub untuk R&D dari RajaGopalaBana Pahang.

Woo...ini rupanya kerja rajagopal... bantu rakyat kepala hotak dia... patut la FAM macam sial... bolasepak malaysia asyik ranking rendah jer...

hambat rajagopal ni dari FAM.. dah lama dah FAM dia pegang..takder keberkesanan pun.. baik suruh tukang kebun aku jadi boss FAM.. leh jugak aku rembat projek macam shahmetal. banyak sangat makan duit rakyat, sbb tu la jadi bangang!