Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 3 Disember 2010

JADI BODOH PATUT DIKENAKAN CUKAI



BILA TAK PAKAI SONGKOK



nota:
minah lurah memang hebat
bersama mamat bersongkok tinggi

NAFI KETUANAN MELAYU PERBUATAN JENAYAH KATA KETUA PERKASA - minsider

Ibrahim Ali mendakwa konsep “Ketuanan Melayu” dijamin oleh Perlembagaan Persekutuan bagi orang Melayu sambil memberi amaran bahawa sebarang usaha untuk mengetepikan konsep itu adalah satu “jenayah” kepada orang Melayu.

Presiden Perkasa ini juga menegaskan “Ketuanan Melayu” konsep yang lahir daripada evolusi sejarah Malaysia berasal daripada empayar Kesultanan Melayu, meskipun istilah “Ketuanan Melayu” hanya dicipta ketika 1980-an.

“Ketuanan Melayu tidak gugur daripada langit... ia adalah hak-hak yang termaktub dalam perlembagaan kita. Ketika Kesultanan Melayu, undang-undang (ketika itu) memperkukuhkan hak bahawa orang Melayu dan Bumiputera adalah ‘Tuan’ Tanah Melayu.

“Malangnya, slogan itu kini disalah faham oleh sesetengah pihak sebagai hubungan ‘Tuan dan hamba’,” kata beliau dalam kenyataan dikeluarkan hari ini.

Dalam kenyataan yang dilihat merujuk kepada Ketua Umum Pakatan Rakyat Anwar Ibrahim dan juga pemimpin-pemimpin PKR yang lain, Ibrahim berkata, orang Melayu tidak harus apologetik jika menekankan keperluan ataupun menggalakkan penggunaan ungkapan “Ketuanan Melayu”.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… DI MALAYSIA INI MACAM MACAM BOLEH JADI JENAYAH… kah kah kah

kah kah kah… BERKUMPUL TIGA ORANG BOLEH JADI JENAYAH… kah kah kah..

kah kah kah…. TAK BERI RASUAH BOLEH JADI JENAYAH…. kah kah kah..

kah kah kah… YANG TERBARU : TAK NAK JADI TUAN PUN SATU JENAYAH… kah kah kah

woit… KALAU ADA ORANG TAK NAK JADI TUAN… APA BISING BISING… kah kah kah..

kah kah kah… LANTAK DIA LAAA…. kah kah kah…

woit…YANG PELIK NYA…. ADA YANG NAK JADI TUAN…. kah kah kah

kah kah kah… TAPI TAK ADA ORANG YANG NAK JADI HAMBA… kah kah kah

nota:
gerombolan sudah susah
braheng beri banyak undi
orang bukan melayu kepada pakatan rakyat

kalau lawan braheng - hilang undi melayu
kalau sokong braheng - hilang undi bukan melayu

pelok slah
tak pelok salah
anak badak
tidooor di sebelah kah kah kah

12 ulasan:

1Crony berkata...

Bro TT. Tajamnya sindiran Bro pada kali ini hingga luruh jantung gerombolan. Nak tanya sikit? Tak kojol lagi ke si katak pencacai Meloya tu? Kalau "Ketuanan Meloya" tak turun dari langit? Ia turun dari mana? Perkara bodoh tersebut tidak akan turun dari langit untuk manusia cerdik pandai. Tapi ia akan keluar dari bumi (dari mulut pemimpin gerombolan). Hoi! Lahanat, berapa juta Melayu dah jadi kuli dan hamba bangsa lain di Malaya ni, sejak UMNO mencanangkan Ketuanan Meloya tu dah hampir 53 tahun? Tak payah lah nak jadi barua kebendaan dan bertuhankan manusia walaupun dah nyawa-nyawa ikan. Mohon ampun kat Tuan Guru atas perbuatan kamu yang mempersendakannya dahulu.

Berahem Junior berkata...

kah kah kah ..
aku dah agak lama daaaa
si Beraheng ni akan jadi SPAMERS dlm arena politik kakkakkaaaaa

elok2 sangat Beraheng ni dipanjangkan umo... supaya AMENO jadi kacau bilau kakkakkakaaaaa

Tanpa Nama berkata...

apakah ketuanan melayu itu lebih tinggi dari agama islam sehingga menjadi laungan sesetengah pihak? ada pula yang sanggup mengatakan tanpa melayu, tiada Islam di malaysia. apakah begitu bodoh dan dangkal mereka yang cakap begitu? Islam adalah agama yang suci, benar dan sesiapa saja yang beriman boleh beragama islam. Islam datang ke tanah melayu bukannya dibawa oleh melayu tetapi oleh pedagang arab. apabila sultan memeluk Islam maka rakyat nya juga terus mengikut sultan memeluk Islam. maknanya disini pada awalnya orang melayu masuk islam sebab sultan. agama islam sentiasa berkembang ke merata tempat dan ia berkembang tanpa bantuan orang melayu. jadi kepada yang taksub melayu, yang takut hilang kuasa, jangan jadikan melayu lagi tinggi dari agama. ingat, anda laungkan lah bahawa melayu ada hak dalam perlembagaan, namun tiba kiamat atau mati kelak, cubalah bawa perlembagaan anda itu ke kubur. lihat samada malaikat akan ikut perlembagaan anda atau perlembagaan yang ditetapkan Allah. malaikat tak akan tanya dikubur nanti apa kaum kamu, apa hak istimewa org melayu, apa kontrak sosial tapi yang ditanya adalah apa agama kamu, siapa nabi kamu dan berbagai soalan yang xkan bertanya tentang kaum kamu, semua ditanya berkaitan dengan islam.

Tanpa Nama berkata...

aku melayu jugak
aku kerja jual goreng pisang
aku tak jual, aku tak dapat makan
sebab aku tak bertuan
tak ada tuan nak bagi aku makan free

aku tuan kepada kucing aku
kucing aku pun cari tikus sendiri
kalau tak cari tikus mampuslah kucing aku

Tanpa Nama berkata...

ketuanan melayu hapa tu
lurah dan gunung melambak

sebijik macam ketuanan negro amerika

Tanpa Nama berkata...

stim den...

Tanpa Nama berkata...

dap tu kopek!

terjun.tanpa.parachut berkata...

Wakakakakak nampak lurah, songkok pun lurut.....

apa apa pun ok berkata...

ketuanan melayu maksudnya semua melayu dok umah goyang kaki labuhkan telo x buat apa2 makanan dan macam2 lg sampai ke...... kahh..kahh..kahh.. ketuanan melayu ni maksudnya toke2 kat malaysia ni semua melayu ke.. kahh..kahh..kahh.. sapa yg ramai jd toke? melayu ke.. bukan melayu.. kalo melayu ramai jadi toke.. eloklah namanya ketuanan melayu!! kalau melayu ramai jadi kuli jadilah kekulian melayu.. kan senang cam tu... kahh.. kahh.. kahh.. so jgn la tipu melayu.... kahh... kahh... kahh...

habuk berkata...

pegi mampus la ketuanan melayu.

Orang Kelawar berkata...

Songkok tinggi mamat pekasam ni,tetiabok ke bumi ditopok nan tetek sebosa gantang pompuan disebelahnya tu.
Cakap bedoga-doga cirik tesangkut kek gologa.Ketuanan Melayu konon.Tenguk tetek bosa gantang,tebololang mata.Poooorraaahhh... ciitt...
Mamat ni tak layak bercakap tentang Melayu,akhlak orang Melayupun tak ada,akhlak Islam jauh panggang dari api.Pandai-pandailah malu sebab malu itu salah satu dari cabang iman.

Tanpa Nama berkata...

Malaon Malaya berkata

siapa awek tu, yg balak tu sah bukan Pok Heng kan, kan?