Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 3 Disember 2010

HILANG KUASA UNTUK MENIPU




PENJIHAD ISLAM




JAKIM JUMPA MUFTI DIPERCAYAI BERHUBUNG ISU BUKAN ISLAM GUNA AYAT AL-QURAN –minsider

Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) memanggil satu mesyuarat khas malam esok bagi membincangkan penggunaan ayat-ayat al-Quran oleh perwakilan bukan Islam pada Kongres Nasional PKR hujung minggu lalu.

Pertemuan itu yang akan dihadiri oleh mufti-mufti dijangka diadakan di Putrajaya.
Difahamkan Jakim akan mengeluarkan garis panduan hasil mesyuarat itu, tetapi tidak dipastikan sama ada akan ada fatwa khas kemudian.

Mufti Pulau Pinang Hassan Ahmad mengesahkan mengenai mesyuarat itu tetapi tidak menjelaskan agenda pertemuan itu.

The Malaysian Insider difahamkan Jakim menghubungi pejabat-pejabat mufti hari ini bagi memaklumkan mesyuarat tersebut.

“Esok malam, kita memang akan ada mesyuarat khas bersama Jakim tetapi tidak dimaklumkan apa agendanya.

“Saya masih belum dapat maklumat mengenai agenda mesyuarat khas esok,” kata beliau ketka dihubungi The Malaysian Insider sambil berkata, kemungkinan besar tidak akan dapat menghadiri mesyuarat khas itu kerana ada urusan lain.

Satu lagi sumber memberitahu The Malaysian Insider, pertemuan itu diadakan bagi membincangkan perkembangan penggunaan ayat al-Quran oleh bukan Islam ketika Kongres Nasional PKR hujung minggu lalu.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


kah kah kah… HEGEMONI GEROMBOLAN TERHADAP AGAMA TELAH PECAH… kah kah kah..

kah kah kah… GEROMBOLAN ABIS MODAL…. kah kah kah..

kah kah kah… SELAMA INI GEROMBOLAN ADA MONOPOLI HAL AGAMA… kah kah kah..

kah kah kah… MONOPOLI INI SUDAH PECAH…. kah kah kah…

kah kah kah... BUKAN SAHAJA HILANG KUASA DI EMPAT NEGERI... kah kah kah..

kah kah kah.... KUASA NAK MENIPU PUN MAKIN KURANG... kah kah kah...'

nota:
kalau kita tahu makna dan ajaran agama
yang kita anuti maka tak mungkin kita ditipu
tak mungkin kita dapat dicucuk hidung

kalau kita sedar hak kita
tak mungkin kita dibuli
kalau kita tahu hak kita
tak mungkin kita jadi oak turut kah kah kah

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Elok jugak........
bincang baik2
hasil jangan sembunyik2
baik ke tak baik, tunjuk kat kami

kalau sembunyik2
nanti mati kena bakar api neraka

nak kena bakar api neraka??
kalau nak, sembunyikkan la

apa apa pun ok berkata...

aku sokong tanpa nama... tapi puak2 ni diaorg nak kena SERAGAM kan dulu la... kahhh... kahhh... kahhh...

Orang Kelawar berkata...

Kalau diperhalusi sikap dan perbuatan menggunakan ayat-ayat suci Al Quran ada kesan positifnya.Kalau sebelum ini orang bukan Islam tiada minat dan tak ambil tahu tentang Quran,apatah lagi mahu meggunakan ayat-ayatnya.Tapi sekarang telah ada perubahan,minat dan kemahuan menggunakanya telah ada.Tujuan dan matlamat seseorang itu menggunakannya itu Allah saja tahu.Kerana ia melibatkan hati dan jiwa seseorang dan tidak dapat dilihat dengan mata yang zahir.UMNO yang telah 53 tahun bergelumang dengan mca dan mic,bukan makin hampir dan makin minat mereka dengan Quran malah makin jauh.Tak nampak langsung perubahan positif.
Ini merupakan aura Anwar Ibrahim dan karisma serta wibawa Anwar Ibrahim sehingga berjaya mempengaruhi orang bukan Islam menggunakan dan berkecimpung sama mengambil iktibar dari ayat-ayat Al-Quran.Pastinya Anwar Ibrahim setiap kali berucap dan bermesyuarat dengan ahlinya sentiasa memberikan priority kepada ayat-ayat Al-Quran kerana Quran sebagai panduan dan pedoman hidup manusia tak kira Islam atau bukan Islam.Apakah orang UMNO dah takut,sebab mereka mengaku Islam tetapi tidak pandai dan tak mampu nak petik atau gunapakai ayat ayat Quran,..... kerana nak pernah buka Quran,agaknya.