Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 27 Ogos 2011

BILA NAK TUKAR NAMA UNITED MALAY NATIONAL ORGANISATION





MANGSA MAT MONGOL






nota:ini mesti ada kroni
yang dapat projek ubah nama
siapa agaknya?
kah kah kah






PUDURAYA DIKENALI SEBAGI PUDU SENTRAL
- meloya

KUALA LUMPUR 27 Ogos - Terminal Bas Puduraya di sini yang mula beroperasi pada 1976 dan baru sahaja dinaik taraf, kini dikenali sebagai Pudu Sentral, Najib Razak mengumumkan hari ini.

Najib berkata, penukaran nama terminal bas itu selaras dengan wajahnya yang moden dan baru, setaraf dengan sebuah lapangan terbang.

Beliau berkata, keputusan itu dibuat berikutan cadangan seorang pengikut twitternya, selepas beliau tweet setelah bersahur awal pagi tadi bahawa beliau akan melawat Hentian Puduraya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit... MANA DIA RAIS YATIM .....kah kah kah....

kah kah kah.. TAK KAN SIBUK ROGOL AMAH SAJA...kah kah kah..

kah kah kah...CAKAP NAK KETUANN MELAYU... kah kah kah....

kah kah kah...CAKAP NAK GUNA BAHASA MELAYU .... kah kah kah

woit...NAMA DAH ELOK PUDU RAYA DAH ELOK... NAPA TUKAR...kah kah kah..

woit...MANA DIA PARA PEJUANG BAHASA... kah kah jkah...

kah kah kah...MANA DIA DEWAN BAHASA DAN PETAKA.... kah kah kah...

nota:

ingatkan
apabila pakatan ambil alih kerajaan
kita ubah kembali nama nama ini

9 ulasan:

dukun melayu berkata...

T.T,

sentral dah dekat,beberapa hari sahaja...apakah kau telah...

1)membeli baju sentral?
2)mencongak congak untuk mensentralkannya dengan rakan rakan?
3)menyediakan hidangan sentral untuk rakan yang datang berkunjung?
4)bersembahyang sentral,takbir sentral dimasjid terdekat?
5)bersedia menyaksi jalan jalan sentral lengang sebelum sibuk semula?
6)mensentralkan zaman muda sekali lagi?

ayuh anak muda!sentralkan zaman emasmu!!sentralkan bersama!!

Tanpa Nama berkata...

امنو بودو فنينو تو ها ها
ناجب ؟ لتيه تول تاكوبين فون كنا توكر بهاس اورغ فوتيه بارو ادكلس

AkuuJugak berkata...

Suka suki dia saja nak tukar nama puduraya.. aku bangkang.. puduraya tempat aku berdating zaman 2 gemilang dulu.. banyak nostalgia.. sedangkan dia haram x pernah jejak kaki pun situ, nak ke mana2 ada drebar.. puduraya milik aku dan awek awek aku.. bukan milik dia.. nak tukar nama minta izin aku dan awek2 aku dulu

opisboi berkata...

semua tengah menyuruk dlm kopek bik mama....kih3

Tanpa Nama berkata...

mana rais yatim takkan asyik dok rogol amah saja...ni super cool

nurul iman berkata...

kata-katamu mengingatkan ku...
ya, Melayu memang mudah lupa...
kenapa tidak pernah perkataan SENTRAL tu menjadi dosa??? curiouss

Cucutokabah berkata...

Bila Pakatan nanti memerintah, kita tukar balik nama ke Puduraya ya. Kita kena buang pemikiran 'trendy' ini. Menukar nama secara suka-suka sewenang-wenang. Puduraya ini monumen oenting warga kota. Banyak kisah yang terjadi yang Bini Rosmah tak pernah lalui. Dia bukan seorang dari kita. Dia anak elit yang pergi sekolahnya disupiri, yang pulangnya diterbangi. Apa dia tahu tentang memori Puduraya? Kita mesti selamatkan monumen negara.
Kita ubah juga balik Jalan Semarak ke Jalan Gurney, Jalan Maharajalela ke Jalan Birch dan banyak lagi penghapusan sejarah yang dilakukan oleh puak-puak nasionalis buta ini.

Lang berkata...

setiap apa yg diubah (upgrade konon) akan berubah namanya... taman bunga udah jd taman bohtahi... kini pudu raya tukaq jd pudu sentral...

sok lusa dia wat bedah plastik kat muka dia... ubah nama dr mat monggol jd mat tak central pulak...

Lang berkata...

hmm.... dia pon nak tiru tt...

tt pon pandai ubah nama... rosmoh berendam... cucur rosmoh... rosmoh sumbu... rosmoh air... kahkahkah