Ahad, 4 September 2011

LAWAN DAN LAWAN




ANAK MUDA BANGUN DAN LAWAN



PAS DIGESA NYATA PENDIRIAN SEBENAR ISU MAT SABU - mStar

Awang Adek Hussin pada Sabtu menggesa kepimpinan Pas menyatakan pendirian parti itu berhubung kenyataan Timbalan Presidennya, Mohamad Sabu yang mengecilkan pergorbanan pejuang kemerdekaan dalam tragedi Bukit Kepong, 61 tahun lepas.

Mohamad Sabu yang lebih dikenali sebagai Mat Sabu semasa berceramah di Tasek Gelugor di sini pada 21 Ogos lepas dikatakan mengeluarkan kenyataan bahawa pengganas komunis yang menyerang dan membunuh 25 anggota polis dan keluarga mereka dalam tragedi Bukit Kepong itu adalah hero sebenar dalam perjuangan kemerdekaan negara.

Awang Adek berkata, Mohamad seharusnya mempamerkan sikap seorang pemimpin tertinggi sebuah parti yang menegakkan agama Islam dengan tidak menyokong fahaman komunis yang sudah pupus dan ketinggalan zaman.

"Malahan fahaman itu ditolak oleh mana-mana agama sekalipun, ditolak oleh dunia sejak 40 tahun lepas dan zaman komunis sudah berlalu seperti Soviet Union yang hapus dan tidak diterima masyarakat dunia umumnya," katanya.

Awang Adek yang turut merasa hairan dengan tindakan Mohamad itu berkata sehubungan itu rakyat harus bijak menilai perilaku sebenar pemimpin parti itu yang sentiasa mencari 'kerenah' untuk mengelirukan rakyat.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH



woit..NAK NYATAKAN MACAM MANA LAGI?.... kah kah kah...

woit...TAK KAN TAK FAHAM FAHAM....kah kah kah...

kah kah kah...PAS SOKONG PERJUANGAN MAT INDERA HALAU BRITISH... kah kah kah...

kah kah kah...PAS SOKONG PERJUANGAN MAT SABU ...kah kah kaj..

woit... MAT SABU BOCORKAN TEMBELANG GEROMBOLAN.... kah kah kah...

kah kah kah...RUMAH PASONG BUKIT KEPONG ..DI KEPALAI OLEH MAT SALEH...kah kah kah..

kah kah kah...23 FEBUARI 1950...TANAH MELAYU MASIH LAGI DIBAWAH TELUNJUK BRITISH...kah kah kah

9 ulasan:

cicitHJHASSANu berkata...

salam eidu fitri...

bila semakin ramai rakyat celik sejarah gerombolan akan tenggelam...kahkahkah!Allahu Akbar

matkambing berkata...

contoh spesis melayu yang tak tahu sejarah! jangan angkat sebegini memjadi pemimpin. negara akan musnah akhirnya.

Tanpa Nama berkata...

Isham, aku terkejut kau pun muatkan ulasan Awang Adek... aku pun terkejut tengok Malaysiakini pun terbit berita macam nie... Lain kali aku nasihat, apa2 yang keluar dari mulut Awang nie tak payah ulas atau siar le... Buang karan.. tak ada nilai.

Badrul Kulim Kedah

Tanpa Nama berkata...

Panas! Panas! Panas!

Sejarah perjuangan PKM dalam menentang penjajah British telah dikaji secara akademik, diterima pakai dan diiktiraf sebagai ilmu. PhD thesis tersebut bertajuk "Silenced Revolutionaries: Challenging the Received View of Malaya's Revolutionary Past" oleh Ng Sze Chieh ditulis di Arizona State University, tahun penerbitan 2011 (mmg betul-betul PANAS!!)

http://gradworks.umi.com/14/91/1491198.html
Terima kasih abg lebai...

SEBARKAN SELUAS MUNGKIN!! Ini bukan cakap-cakap kosong mcm meloya, ini kajian org yg ada otak yg boleh berpikir secara unbiased dan jujur dalam selok belok kajian akademik. Baru semalam ada saranan utk adakan kajian PhD pasal perjuangan PKM, nah hari ini sudah jadi realiti!!

Bukak mata, celikkan minda, kuatkan hati, jujurkan perasaan, banyakkan membaca.

Saya akan cuba dapatkan softcopy thesis ini, lepas itu kita baca ramai-ramai.

Tanpa Nama berkata...

salah satu komen paling bangang yang disiarkan olih tv1 bahawa mereka yang menyerang rumah pasong itu terdiri dari pengkianat yang menentang KERAJAAN YANG SAH.
kah kah kah KERAJAAN BRITISHADALAH KERAJAAN YANG SAH

Tanpa Nama berkata...

sayang balaci umno dlm blog ni baca sejarah penulis barua jugak, lu ingat itu prof khoo atau hacharan sihg kera ada perasaan nasionalis melayu ke? jika anak muda yg melalak menepmlak tt, ok la sikit. jika yg dah otai tu pergi la baca buku agama lebih baik. nak baca das kapital kok sewel. apa yg lu dengar dari balaci umno bukan citer kominis tapi citer dia org sedang kencing dlm seluar sbb takut nanti bakal fulus jadi penggangurterhormat. ini citer kuasa, harta, pangkat, wang yg bakal dirampas oleh yg haq dan kebenaran. kes kominis ni jgn kena tipu. negeri china kominis pun dah pinjam kapitalisme dlm ekonomi. ideologi tak main lagi dah. oleh sebab melayu sensitif pd kominis maka gerombolan cari pasal la. buang masa pertikai pasal sejarah lapok. jika nak tau rejim ni pun penyokong kominis dan zionis sekaligus dlm hal ekonomi bukan ideologi. cukup la asyik kena tipu sepanjang zaman. jika boleh mereka nak sapu PAS yg kaya dgn iman..oop.. kaya dgn undi dan minyak! pendek citer, ini semua nak bedal bani milayooo jugak kasi KO sampai kiamat!agendanya dua saja: serve their pleasures and make them stupid. hanya lombu-lombu yg biol saja senang dongar kabar ikut printah. tapi jika milayoo ini bijak, meleleh la air lior mereka nak rembat jubo lu kah kah kah

Anak Lambor Kiri berkata...

Betul punya hapraklah pemimpin umno ni... fakta sejarah pejuangan kemerdekaan pun nak diselewengkan. Cuba renungkan akhlak pemimpin umno'kononnya' pejuang kemerdekaan tu... seperti Khir Johari menjadi pengerusi Magnum Corporation (Syarikat Judi) sehingga akhirnya nyawanya, dan bandingkan pulak dengan Abdullah CD yang menjalini usia tua nya dengan membuka pondok pengajian tahfiz al quran dan agama yang lebih mulia akhlak dari pemimpin-pemimpin umno yang ada hari ini.yang seangkatan dengan nya. Kalau nak dibandingkan Rais Yatim ... bini dia pun terdedah sana terdedah sisi. Abang kata sham kata Rais Yatim hanya tahu ........

Tanpa Nama berkata...

salam..
bagaimana dengan sejarah islam..
lebih kurang 1500 tahun yang lalu..
satu pendapat..
tiada sekutu dengan ALLAH..
ALLAH tiada anak..
Tiada sekutu dengan AL-Quran..
AL-QURAN tidak melahirkan kitab2 lain..
http://www.aididsafar.com/pdf/Terjemahan%20Arab%20Conspiracies%20Against%20Islam.pdf

serenity9260 berkata...

pelik tol diorang ni,benda yg nyata pun die nk sorokkan lagi.nampak beno bebalnya


Kenapa Susah Betul Nak Tengok Handset Dari Jepun?