Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 4 September 2011

JADILAH MANUSIA YANG BIJAK



PERHATIKAN GAMBAR INI DAN SILA BERI JAWAPAN


sila perhatikan gambar ini
perhatikan betul betul
perhatikan rapi rapi

nampak?

apa masaalah gambar ini?


siapa tahu sila hantar jawaban
pemenang pertama akan dapat bermalam dibukit frazer
pemenang kedua akan dapat bermalam di bukit melawati
pemenang ketiga akan dapat bermalam di bukit gasing

yang tak menang akan bermalam dibukit kayu itam
kah kah kah

APA MASAALAH GAMBAR INI?





nota:

lepas tengok gambar ini
tapi masih lagi tak faham
sila hantuk kan kepala ke lutut sendiri
kah kah kah

39 ulasan:

DX berkata...

nape dia gantung bendera amerika kat sungkai, perak?

Tanpa Nama berkata...

Apa bangang gambar tu ...
Jalur gemilang lentok .. Tp bendera dacing berkibar ..
Kalau bangang pun jangan lah bagi semua orang bangang .. kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Hari Raya baru2 ni aku balik Johor pemandangan aku pada sebuah rumah (peneroka felda)sebijik macam gambar yang tertera diatas:
Bendera BNatang lebih tinggi kedudukannya drp bendera M'sia...

dukun melayu berkata...

mencadangkan bendera KL dibuat bendera kebangsaan,bendera MALUNYA.... dan bendera labuan diMANSUHkan(dah r huduh) dan semua wilayah2 persekutuan terus kekal dgn bendera wilayah


http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3d/Flag_of_Kuala_Lumpur_Malaysia.svg/800px-Flag_of_Kuala_Lumpur_Malaysia.svg.png

Pak Oncu berkata...

maaf ayat sey agak kasar,, dah nama er org felda, banggang sikit dari org dari Ghombau,, orgGhombau jgn marah ,, sey pun org Ghombau ... KJ buka or Ghombau tau hahahahhahahahaha

Tanpa Nama berkata...

bendera BEND tgh stim, jalur jembalang lembik tak stim stim!

Tanpa Nama berkata...

sengal.. bendera dacing bukan main cantik nampak lambang.. tapi jalur gemilang.. bukan main layu.. biasala.. surat khbar kuat kencing..

Tanpa Nama berkata...

Bendera dacing lebey tinggi Dr Malaysia...

Tanpa Nama berkata...

Panas ! Kerajaan Johor iktiraf sumbangan Mat Indera,sokong Komunis?

http://ikhwanhafiz.blogspot.com/2011/09/panas-kerajaan-johor-iktiraf-sumbangan.html

Ini FAKTA, bukan meloya.

orangkasai berkata...

felda adalah wilayah jajahan BN, dulu, kini & ....

andro berkata...

Jika tiada angin masakan dacing bergoncang..

Tanpa Nama berkata...

tiada yang peliknye dan tiada masalah ape ape ....
sememangnye pengerusi Bn lebeh berkuasa di malaysia dan negeri ...

parlimen-agong-DUN-raja/sultan/yang dipertua ... sememangnye dibawah kekuasaan pengerusi Bn apeeee...

ape yang pengerusi BN hajati .. tiada siapa berani halang apeee....

jadi tukang gantung bendera tu meletakkan susunan bendera mengikut 'kenyataan yang ujud' pada masa ini ...

dulu dulu, zaman 'tok loghen' ye lee....PM dibawah kawalan parlimen dan dilantik oleh agong ...

la ni ... belum menang PRU lagi 'dah ngaku PM' ...

sebaik keputusan diumumkan oleh spr ... PM terus berkuasa ... mesyuarat kabinet dulu, baru agung dan parlimen sahkan secara 'rubber stamp' ...

'mak cik felda' hanya ikut apa yang dia tengok ... jadi dia terjemahkan melalui 'patriotik' cara dia leee...

hidup 'mak cik felda' ....
terjemahkan 'patriotik anda' ...
biarpun nampak bangang ... tapi itu kenyataan nyeeeee....

andro berkata...

Kok tak do beruk manokan ado dahan bergoyang kah kah kah..Ado boruk tunggal rupa eh..

Tanpa Nama berkata...

hahaha..BN bahlul

Tanpa Nama berkata...

lagi syok ada pla "bendera putih" mcm petanda nak menyerah kalah je...
banyak kemungkinan ni......

Tanpa Nama berkata...

dacing berat sebelah!

Tanpa Nama berkata...

bendera malaysia nampak lesu...tiada viagra, bendera BN nampak cantik terpacak...ini foto dia orang ada buat perubahan ala photoshop ka?

sri hartamas

zulmas berkata...

senang jerkk : warga felda ni penyelamat & tali hayat nyawa BN....kah..kah..kah..

Tanpa Nama berkata...

bendera umno tuan rumah sanggup guna kayu supaya nampak macam berkibar ditiup angin, sedangkan bendera malaysia tidak dibuat pekara yang sama,
tuan rumah tu jenis tidak patriotik bertahit biru.

Tanpa Nama berkata...

gambar dacing tu nampak senget sebelah, mungkin helah photoshop

Cik Bucken berkata...

ANGIN HANYO BERTIUP KT BRA BIK MAMA! HAHAHA~XD super impose?atau kuase tuhan?~XD

p/s:mano nk claim percutian tu..kek sayfool?

ImNeO berkata...

Hahaha ....Bodoh punya photoshop. mau tipu sama orang.

shahrul berkata...

bendera ciplak dan bendera perak kuncup xdak angin.. yg bendera kati berkibar mcm ditiup taufan. cuba zoom in betoi2 kt tiang bendera kati.. nampak beza warna batang tiang atas dan bawah

Tanpa Nama berkata...

super imposed daaa... maybe dapat idea misi apollo amerika ke 'bulan'... bendera amerika berkibar sedangkan x de angin kat bulan... mmm bijak bijak...

Tanpa Nama berkata...

nampak isteri PM lebih tinggi kuasa dari PM.

Tanpa Nama berkata...

antara dua darjat

Tanpa Nama berkata...

tak masuk akal. langsung tak masuk akal, jelas fotosop. ini bangang bin bahlol. kahkahkah,,.

terberak gua john berkata...

ini teknik fotoshop. kahkahkah.. tolong lahh,, tolonglah jangan bodoh kan lagi makcik felda,, tolonglah,, kahkahkahkahkah,, ape pon takbolehhh..

Abby Shahrin berkata...

mana boleh bendera lain dikibar lebih tinggi dari bendera malaysia. yg gantung ni dah satu bangang, yg jurugambar lagi satu bangang, yg editor pun bahalol pegi bagi keluar akhbar.

Tanpa Nama berkata...

Mcm gambar copy paste jer,satu bendera je yg brkibar,kahkahkah,hidup ketuanan melayu!

Rossisekinchan

Tanpa Nama berkata...

Ringan sangat bendera BN ni takda angin pon leh berkibar :)

momotarosan berkata...

satu bendera tegang mcm kulit bikmama
satu bednera kendur mcm takubin

Tanpa Nama berkata...

Apa yg rak kena ngan gambo?

Ha, FELDA Trolak Utara Sungkai Perak (seperti FELDA2 lain) adalah tanah2 Republik FeLDA yg x perlu lg diberitahu siapa President atau suaminya (selaku vice-President). X banyak org Msial tahu ngan rahsia REpublik ini.

Jadi yg x kena ngan gambo itu ialah kerana makcik3 FELDA masih x paham2 ngan konsep Republik FELDA.

Mereka masih mahu guna bendera Malaysia dan Perak (malah bendera cacing 1x pun) yg semuanya x boleh digunapakai lg dlm Republik FELDA.

Nota tepi:
Klu tt ingin berkunjung ke Republik FELDA (malah Malikil Sembah atau mana2 Rajagopal sekali pun) perlu mohon visa dari Persident memerangkap Menteri Dlm Negerinya. Nasihat saya - klu tt x mahu kes naya jgn mohon.

pujangga bengong

Tanpa Nama berkata...

bendere bn sudah kena support dgn kayu kasi tegang..

Tanpa Nama berkata...

aku x pasti aku perlu hantuk kan kepala ke lutut sendiri atau x perlu..ape yg aku faham, gamba 2 tipu, mungkin da kne edit..dan editor die x bape cerdik nk meng-edit pic..betol ke ni yg ko nk bg tau?

Sylarius berkata...

Nampak benor edit pakai photoshopnya. Pacak bendera BN depan rumah sebelah-menyebelah dengan bendera Malaysia mengalahkan pacak tiang bendera kat kilang kelapa sawit.

Tanpa Nama berkata...

elak kendur, support guna kayu.. kira2 dah uzur la bendera serta partinya..

eqa abidin berkata...

EPIC FAIL!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Adakah ini satu konspirasi jahat untuk menggantikan bendera Malaysia aka USA Klon kpd bendera yg lebih sial gamaknya?? Adakah bendera cap dacing ini akan berkibar megah dlm persidangan PBB, NATO & Oh, I See.. Manalah tau kan.. haha..