Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 3 September 2011

UNTUK ANAK ANK MUDA



DUNIA INI AKHIRNYA ADALAH MILIK ANAK MUDA



ketahui dirimu
ketahui musuh mu
seratus pertempuran
seratus kemenangan


SATRIA BANGSA




ketahui asal mu
ketahui usul mu
tegak berdiri
tidak dihambakan

bangsa yang tidak mengenal sejarah
bangsa yang tak tahu dari mana mereka datang
bangsa ini tidak akan tahu kemana mereka akan pergi
bangsa berjiwa hamba
bangsa yang sesat dalam sejarahnya sendiri
inilah bangsa sesat lagi menyesatkan

anak anak muda lihat wajah wajah ini
anak anak muda buka hati mu
anak anak muda buka kembali buku sejarah
anak anak muda layari laman laman web

anak anak muda
jangan jadi anak muda yang malas membaca
anak anak muda jangan bersetuju untuk jadi tua
anak anak muda jangan hanya suka mendengar
tapi
malas membaca dan mengkaji

anak anak muda
lakukan apa saja yang muda

anak anak muda jangan
bersedia untuk dilebaikan

anak anak muda jangan
bersedia untuk diskemakan

anak anak muda
dunia ini akhirnya milik kamu!

11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

PPOorah....TT takut kat KAPAL SINGH....KAH..KAH..KAH..BANGANG PUNYA tt..

Tanpa Nama berkata...

Semua lahanat kominis mcm Chin Peng, Rashid Maiden, Shamsiah Fakeh disanjung tinggi kerana perjuangan mereka....

Mana pergi pergorbanan askar-askar melayu kita???

Nampak sangat betapa bodohnya sesetengah orang yg berbangsa Melayu nak bodek DAP... memang celaka besar dan bangang.

Kezaliman kominis dan penderitaan rakyat masih segar lagi dalam ingatan...

Memang melayu mudah lupa kerana nak ambil hati DAP..sial sungguh.

Rashid Yusop berkata...

terima kasih bang. much appreciated for the untold story

kalbunUMNO berkata...

kah kah kah!
babak I.
ketut keluar bagaikan guruh,
pembelut, pengkhianat, pengganas,
menghina pejuang bangsa,
tahan dalam ISA,
bertaubat ......
panas hari lembaran,

babak 2,
kami bukan tuduh kamu,
barua Inggeris,
walaupun kamu .....,
pegawai Inggeris yang taat,
kami bukan tuduh kamu,
ejen Inggeris,
walaupun kamu ......,
mata-mata Inggeris yang patuh,
kami bukan tuduh kamu,
bertuhankan Inggeris,
walaupun kamu ...,
sanggup membunuh bangsa sendiri,
demi pertahan Inggeris.

babak 3.
bagaimana pula nama baik,
maruah perjuangan datuk kami,
membunuh mata-mata melayu,
di rumah pasong Pasir Puteh,
adakah kamu seragakan,
dengan penyerang bersenjata,
rumah Pasong Bukit Kepong,
tidak ... tidak ... tidak,
datuk kami pejuang,
dihukum bunuh sebagai pejuang,
walaupun datuk kami,
menyerang rumah pasong Inggeris,
membunuh mata-mata Inggeris,

babak 4,
Hanya barua Ingeris,
yang bertepik ...
Rumah pasong Inggeris Suci,
mata-mata Inggeris pejuang bangsa.

tok misai berkata...

baca sejarah Tok Janggut pulak. tok janggut juga membunuh saorang pulis. mayat tok janggut digantung di hadapan istana. kenapa? adakah sebab pulis dan istana adalah talibarut british?

Tanpa Nama berkata...

TAUBATLAH TT, SOLATLAH BETUL DAN ZIKIR BANYAK,
UDAHLAH TAK HABIS MEMESONG HATI ANAK2 MUDA YANG DAH MEMANG BUTA!

HANG NI MEMANG KETURUNAN KAKI KELEPET MAKSIMUM,

APA SAJA KAU BOLEH KELEPET APA2 ISU JANJI BOLEH HENTAM BN.....KAH KAH KAH

HANG SEBENARNYA BUTA SEJARAH DAN NAK COVER KELEMAHAN DIRI DENGAN MENELANJANG ORG LAIN.

HANG TAKDA HARGA DIRI KE ISHAM?

BAPA KAU KAT MANA MASA MERDEKA?

HANG TAKDA SEDARA MARA DLM POLIS KE?

Tanpa Nama berkata...

Tanpa nama 440&644...
Elok kamu balik dan duduk diam2 celah **** mak kau... Sia2 je mak kau lahirkan kamu didunia ini. Jangan kaji sejarah kemerdekaan tapi kaji lah sejarah penulisan buku sejarah.. Terima kasih lah pada orang2 yang telah membuka lembaran baru untold story...tanpa mereka ini sejarah kemerdekaan akan terus dipalsukan sampai kiamat..
Tidak perlu lah kamu provokasi memainkan sentimen pembunuhan mata2 balai polis bukit kepong.. Kalau kamu dilahirkan selepas merdeka tak payahlah nak menjadi hero nak bercerita pasal sejarah tanah melayu di bawah pemerintahan portugis..jepun...dan british...

Sedih sangat ke mata2 british tu terbunuh????...
Sedih ke hah?..sayu?? Pilu??..duka?? Lara??..
memali tak sedih ke..tembak remaja tak sedih ke.. Kamu tahu tak berapa banyak melayu mati di tembak polis sekarang hahhh????? Melbihi mata2 rumah pasong british tau tak?..

Elok kamu cerita pasal polis zaman sekarang daripada nak cerita zaman kamu tak ada...itu lebih tepat..jangan duk merapu macam babi kehilangan cacing...tak tahu cerita jangan cerita..kalau bodoh jangan bagi tahu orang..duduk diam2..simpan kebodohan kamu itu sebagaimana kamu menyimpan hasil buangan kamu yang busuk itu.

Teruskan usaha pembongkaran dan pembohongan..
Selamat Hari Raya TT

serenity9260 berkata...

aku ingatkan xde org bebal bace blog tt.ade rupenye,cuma kadang2 je boleh nampak,wakakakaka


Kenapa Susah Betul Nak Tengok Handset Dari Jepun?

Tanpa Nama berkata...

tak lama lagi adalah PERSIARAN CHIN PENG, DATARAN MAT INDERA, JALAN SAMSIAH FAKEH, LORONG RASHID MAIDIN dan juga

KONSOTIUM POOTAAR MAT JABUR juga

YAYASAN ISHAM KAKIBELIT

mana ada nama2 rahman, razak, on, senu, fatimah, adnan....semua boleh tukar dgn nama2 idola ishambelit seperti di atas..

jgn lupa isham tukar juga nama2 jalan di penang yaaaa..baru namanya jantan cabutlarikakibelit..

Tanpa Nama berkata...

apasal tak buat untold story isham lari berpuluh tahun ke oversea?

ceritalah apa dia buat kat sana?

hidup cara apa kat sana?

apasal takut nak balik malaysia?

pot mana dia lepak kat sana?

berapa anak dia ada kat sana?

income dia dari mana?

dia duduk dgn siapa kat sana?

jangan ingat takda orang tahu apa hang buat kat sana.....

budakbalun berkata...

hahaha.. sedih tengok tulisan2 pencacai barua british yang makin menggelupur nih!!