Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 25 Ogos 2011

WILLIAM LEMBING BERGOYANG




MAMAT LEMBING BERGOYANG







HISHAMUDDIN TERIMA UGUTAN , PELURU HIDUP
- meloya

Hishammuddin Hussein mengesahkan beliau menerima dua butir peluru hidup dalam sepucuk surat yang diposkan ke pejabatnya di Putrajaya kira-kira pukul 2 petang hari ini.

Beliau berkata, surat yang turut mengandungi nota ugutan tulisan tangan itu dialamatkan kepadanya dan diterima oleh kerani kepada Pegawai Khasnya, Wan Najmuddin Mohd.

"Dalam surat yang di pos ke pejabat saya itu, di dalamnya terdapat sebuah buku yang di tengahnya ditebuk dan diletakkan dua butir peluru hidup beserta nota ugutan.

"Peluru hidup itu akan saya hantar ke Jabatan Forensik untuk disiasat dan mengenai surat ugutan dan kandungannya, saya serahkan kepada pihak polis untuk menyiasat," katanya pada sidang akhbar sebelum majlis berbuka puasa anjuran Parlimen Lembah Pantai di sini hari ini.

Mengulas lanjut, Hishammuddin berkata, tindakan tersebut merupakan perbuatan orang tertekan dan terdesak.

"Bagi saya, ia perkara biasa dan saya sedikit pun tidak akan gentar dan akan terus bersemangat untuk menjalankan tugas yang diamanahkan kepada saya," katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH




SANDIWARA


Dari Wikipedia bahasa Indonesia, ensiklopedia bebas

Sandiwara disebut juga drama, adalah sebuah pertunjukan pentasan sebuah cerita atau disebut pula lakon dalam bahasa Jawa. Sebuah sandiwara bisa berdasarkan skenario atau tidak. Apabila tidak, maka semuanya dipentaskan secara spontan dengan banyak improvisasi.

Secara umum istilah "sandiwara" dalam bahasa Indonesia diartikan sama dengan drama. Akan tetapi secara khusus istilah sandiwara mengacu kepada kesenian pertunjukan teater drama tradisional rakyat Indonesia, khususnya di daerah Jawa Barat. Kelompok Sandiwara Sunda atau Sandiwara Indramayu dapat ditemukan di Jawa Barat (terutama sekitar Cirebon danIndramayu) dan Jakarta, salah satunya yang terkenal adalah kelompok Sandiwara Sunda Miss Tjitjih di daerah di Cempaka Baru Timur, Jakarta Pusat. Kisah sandiwara ini dapat bersifat percintaan, komedi, horor, tragedi, atau kisah roman sejarah.

7 ulasan:

HALIMI MN berkata...

Intrique Comedy :Komidi ini terbentuk apabila penonton ketawa secara langsung melalui situasi yang lucu dan bukan dari watak dan dialognya. Mungkin dialognya tidak lucu tetapi ceritanya dapat menciptakan situasi lucu hingga melahirkan Intrique Comedy.

Tanpa Nama berkata...

bekas boypren hanta kot!..auuuuwww

Tanpa Nama berkata...

Dari mat tuak dah jadi mat auwww...
giliran siapa yg pancut?
kah...kah...kah..

Tanpa Nama berkata...

pgganas wahabi hntr kot...kui3~
apa pn mat keris mmg trbaek

Tanpa Nama berkata...

baik hantat botol plastik baru takut

Lang berkata...

nape yg die nak wat benda ni heboh??? nak bagi tau nyawa dia terancam... nape tak panngil fru sekali... bukan ke itu mcm isu ancaman keselamatan negara... nyawa pak menteri wooo... anak bekas memanda lagi...

walhal benda ni boleh dibuat siasatan secara senyap... melainkan nak perhatian mcm anak kecil... sikit2 nak repot kat mak dia...

Tanpa Nama berkata...

tu diahhh dia bawak kluaq keris sat lagi baru hangpa tau!