Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 18 Julai 2012

KENAPA KITA SEMUA TIDAK PRO KEBENARAN - SUSAH KE?




BANGUN DAN LAWAN






PAK LEBAI MENANGIS
ada lebai menangis dan ada lebai yang akan marah... penentangan sunni/syiah juga bermula kerana politik. politik menguasai keperluan wang-dolar-ringgit. jadi, perebutan politik (sunni/syiah) juga merupakan perebutan wang-dolar-ringgit kerana tiada lagi agama dalam diri untuk dijadikan panduan melainkan hanya topeng belaka. bertanya seorang lelaki kepada Ali, "kenapa ketika Abu Bakar dan memerintah aman, dan ketika kau memerintah, keadaan bertambah kacau bilau?".

Jawab Ali "kerana ketika Abu Bakar dan Umar memerintah, semua rakyat (sahabat) seperti aku. ketika aku memerintah, semua rakyat seperti kau." Ini mungkin kerana, rakyat sudah memandang kepada perebutan ekonomi yang selari dengan perebutan politik! TT telah hidup lama di Eropah, pulang ke negara cuba membawa pencerahan minda kepada warga supaya bangun tidak lagi ditipu oleh agen2 kapitalis! ini bagi aku, cubaan berbakti yang dibuat TT.

Aku bukan nak jilat buntut TT, cuma nak, tiada lagi manusia SEBODOH Udin-Rais itu! Keadaan betul-betul bodoh punya bodoh si udin rais itu juga menjadi mercu tanda kejayaan UMNO paling utama, melahirkan manusia sebodoh udin rais dan papa gomol!
By Pro_Pembaharuan on MENGENAL DAN MEMAHAMI APA ITU SAUDI ARABIA at 3:31 PM



TT PRO SHIAH PULAK
Tanpa nama berkata,memang benar umat islam telah dapat pencerahan dengan tulisan ini,iaitu TT adalah seorang syiah yang ingin pukul canang satu malaysia bahawa raja arab saudi tak boleh pakai sebab dia Ahlisunnah,kawan dengan amerika dan yahudi.Dan seterusnya nak kaitkan dengan sultan dan raja-raja di malaysia melalui tulisan-tulisan dalam laman yang pro syiah.

Dan misi ini dimulakan oleh uncleseekers yang begitu giat mengkritik sultan johor.Jarum taqiyyah dimasukkan begitu rapi hinggakan kita tak perasan sebab beliau berdiri atas platfom media politik.Itulah yang mereka lakukan dahulu di iran untuk menjatuhkan sistem beraja melalui slogan revolusi islam,memburuk-burukkan Shah Iran di mata dunia dan dalam masa yang sama berselingkuh dengan Amarika dan israel untuk meranapkan pemerintahan beraja.

Di seluruh dunia islam, modus operndi mereka adalah sama dan tidak terkecuali malaysia.Sebagai muslimin yang cintakan islam,mencintai nabi,keluarga nabi dan para sahabatnya,marilah kita berdoa semoga kita terpelihara dari golongan seperti ini.
By abdhakim on MENGENAL DAN MEMAHAMI APA ITU SAUDI ARABIA on 7/18/12



TT PRO KOMUNIS PULAK
Empayar America-Britain Capitalist petroldollar vs Empayar Russia-China Socialist-Communist. Kita jangan jadi bodoh, kedua-duanya perlu ditentang dan dihapuskan. Kita perlu bebaskan diri kita dari diperhambakan oleh kedua-dua empayar ini. Bro Isham kau nak sokong Russia-China itu hak engkau tapi kau sanggup ke tengok rakyat Syria yang lemah dan tak terdaya seperti orang tua,kanak-kanak,wanita dan orang kurang upaya disembelih oleh Bashar Al-Assad barua Russia-China semata-mata nak selamatkan satu lagi barua Russia-China iaitu Iran.

Pelik tengok kau Bro, kau kata menentang kekejaman dan kezaliman dan memperjuangkan kebebasan tapi sokongan kau kepada kerajaan Syria mewujudkan contradiction terhadap prinsip-prinsip hidup kau. Adakah kau rasa kita ni masih dalam Perang Dingin atau kau gunakan demokrasi sebagai topeng untuk sebarkan propaganda sosialis-komunis. Kalau kau seorang yang berpegang kepada prinsip demokrasi, keadilan dan kebebasan kau tidak akan sokong Bashar Al-Assad. Tolong siarkan.
By Anonymous on MENGENAL DAN MEMAHAMI APA ITU SAUDI ARABIA on 7/18/12


MALAM ESOK TT DEWAN CHINA



JEMPUTAN MALAM ESOK
semua di jemput datang
semua di jemput datang mendengar
untuk warga di luar lembah klng
sila layari radio bangsar utama
yang kan membuat siaran langsung
dari dewan perhimpunan china jam 8.00 malam

12 ulasan:

pro rakyat berkata...

Kebenaran terpapang di depan mata iaitu kuasa-kuasa besar Amerika, Britain, China atau Russia hanya mementing diri mereka sahaja. Ini bukan pasal ideologi atau agama tapi kuasa,pengaruh dan kekayaan. Cuba tunjukkan ada ke kuasa besar yang bantu negara dan kecil dan susah, kalau tolong pun ada udang di sebalik mi. Kita kena bergantung kepada diri kita sendiri jangan kowtow kepada kuasa besar. Bro tt jangan ingat Russia dan China ni baik dia orang pun 2 x 5 aje dengan Amerika.

Tanpa Nama berkata...

bodoh la isham rais ni . kau fikir kau sorang boleh google ? kalau bodoh jgn kasi tau orang laa ..

memang betul di sebalik konflik Syria ini wujud agenda konspirasi oleh Zionist Israel , tetapi kau jangan lupa untuk masukkan plot konflik antara syiah dan sunni .

Setelah sekian lama , Syiah di Syria sememangnya mendominasi kerajaan dan anti-Sunni . Ini dapat dilihat apabila orang-orang Sunni dihalang sama sekali melawat makan Salahuddin Al-Ayyubi di Damascus Syria . Malah para pelancong juga dialihkan perhatian daripada melawat makan ini kerana kerajaan Syria tidak mengiktiraf kejayaan Salahuddin di dalam sejarah Islam . Mengapa ? sebabnya setelah Salahuddin beroleh kejayaan pada era Perang Salib , Salahuddin telah menghambat semua fahaman Syiah dan menghukum mereka .

Oleh kerana itu , so Syiah yang ada di Syria sememangnya membenci puak Sunni . Konspirasi Zionist itu cuma agenda baru walhal permasalahan peperangan antara dua mazhab ini telah lama berlaku . cumanya tahapnya sahaja yang berbeza .

TT tak lihat ke berapa korban anak-anak kecil oleh tentera-tentera Basyar ? Apakah TT tidak mengetahui wujudnya kumpulan Syrian Care untuk membantu golongan2 ini ? apakah TT membenarkan perlakuan Bashar ini demi mencapai objektif TT dalam menerangkan isu ini ? kalau TT bersetuju , maka saya layak untuk menunjukkan jari tengah kepada TT !

Janganlah TT bersikap angkuh seolah-olah TT sahajalah yang tahu sejarah dan TT sahajalah yang ada internet . Tolong jangan bodoh-bodohkan orang ramai . Orang ramai dah ramai bodoh disebabkan UMNO ! Lain kali , pergi sendiri Syria untuk tahu . bukan melabon bodoh macam ini .

Tanpa Nama berkata...

"in the midst of death, life persist,in the midst of untruth, truth persist, in the midst of darkness,light persist."
-Mahatma Ghandi

Tanpa Nama berkata...

tuan tt
bukan isu syiah atau sunni,tapi isu yang lebih mustahak ialah para pengikut sunni dan syiah tak ikut sepenuhnya sunni atau syiah,saya yakin kalu pengasas sunni atau syiah hidup sekarang mereka tak percaya dan mengaku puak ni sebagai sunni atau syiah.pengasas sunni /syiah dulu menganggap mazhab hanya pendekatan/methodology dalam melaksana dan ,mentafsir syariat bukan ajaran baru.soal perbezaan adalah lazim kerana dalam sunni atau syiah ada mazhab2 kecil berselerak dan berbeza pendapat.apa nak dihairan.perbezaan ini adalah makna kepada sifat tuhan mukhalafathu lil hawadis.benda baru adalah berbeza sifat ,arad,jisim dsb.orang islam payah faham tentang sifat bersatu tapi amat dalam pengertian tentang perbezaan.
orang islam semakin dungu

rtmm

Tanpa Nama berkata...

Agama adalah candu.. bila da stim dek candu agama, tak mampu nak melihat disebalik helah dan muslihat. sikit2 nak fikir orang tu "anti agama" bila orang tu cuma kemukakan fakta. yg menggerakkan manusia untuk melakukan sama ada perkara jahat atau baik selama ni adalah ekonomi. susah sangat ke nak faham??

Tanpa Nama berkata...

hahaha!wahabi sume dah bengang sheikh dajal saud kesayangan dieorg dah kantoi mantoi....
wahabi mmg sial la...aku jamin sume yg komen kondemn tt ni cnfirm wahabi...kau caya tak isham aku ckp?kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Isham kena tuduh syiah? kah kah kah ni betul-betul lawak.

Sham,leceh la nak terangkan kat typical melayu fasal topik-topik cam apa kau tulis tu

Tanpa Nama berkata...

yg komen ke3 - China dan Russia negara kapitalis la ngok! pastu nak ckp TT ingat dia hidup zaman Perang Dingin lak. aduh ramai pembaca2 blog ni bodoh rupanya

Tanpa Nama berkata...

Jarang komen tapi tergerak lak kali ni

Celah mana dalam tulisan tu yg TT tulis dia pro kuasa China-Russia?? yg TT sebut ialah perebutan kuasa ekonomi dunia antara puak Anglo-Amerika vs. puak China-Russia. PAHAM?? jesteru China-Russia ni boleh kita anggap sebagai "kawan sampingan". PAHAM??

lagi satu, mana ada "negara komunis". istilah ini satu 'misnomer'. konsep komunis adalah stateless - tanpa negara. melayu pemalas baca mesti garu2 kepala dan cakap "habis USSR dan China zaman perang dingin tu apa?". mereka adalah Stalinist dan Maoist, bukan benar2 konsep sosialisma dan komunisma.PAHAM?? tapi sekarang kedua2nya adalah kapitalis. PAHAM??

memang leceh nak terangkan kat org2 Melayu ni. Da la malas membaca, berfikir pun malas.

Tanpa Nama berkata...

Simple je kenapa taknak bepaksi kepada kebeneran..

kerana nafsu masing-masing nak kaya nak senang walau hidup ni sementara je kat dunia.. bagi mereka hidup ni perlu gunakan peluang sepenuhnya.. putar keliling 360 darjah..

seksa api neraka.. mana nampak..
tak mati lagi orang mati pon tak balik nak cerita.. dengan kata lain..

Amaran dari tuhan tu tipu belaka bagi mereka.. sebab tu orang boleh jual agama.. jual moraity etc.. bagi mereka yang tak percaya.. benda tu semua hanya mainan konsep minda semata-amata..

Jadi secara mudahnya kebenaran ditafsir atas budi bicara masing-masing kalau menipu merasuah dan memebunuh untuk survive maju dan terus hidup tu benar maka benarlah buat mereka..

Tanpa Nama berkata...

klu x silap mlm nih bang mat ada kat melewar....mohon pencerahan

Malaysia in Crisis berkata...

Artikel TT mengenai arab saudi sudah diulas dgn mendedahkan salah laku tok-tok arab ini. Sama jie raja2 mana pun perangai arak, seks, judi tak leh lar

http://malaysiacrisis.blogspot.com/2012/07/jauhi-pintu-raja-kata-imam-syafii.html