Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 18 Julai 2012

JANGAN TIPU RAKYAT MALAYSIA - JANGAN CIPLAK LAGU TERANG BULAN




KIBARKAN SANG SAKA TANAH MELAYU






KOMENTAR TUKAR TIUB

jangan kena tipu
lagu negara ku
ialah lagu memula moon
di ciplak dari lagu terang bulan
lagu indonesia

bendera jalur gemilang
diciplak dari bendera amerika

kaum nasionalis berjuang menentang british
kaum gerombolan berjuang menentang orang yang lawan british

NOTA:
apabila tertubuhnya kerajaan baru
maka lagu nasional wajib diubah
maka benbera baru wejib di garap

TERANG BULAN DICIPLAK JADI LAGU NEGARA KU



NAJIB AJAK RAKYAT BERJUANG PERTAHAN KEMERDEKAAN - mStra

Najib Razak mengajak seluruh rakyat Malaysia supaya berjuang habis-habisan untuk memastikan kemerdekaan yang dinikmati negara selama 55 tahun tidak dinodai oleh sesiapapun.

Najib juga berharap generasi sekarang tidak mensia-siakan perjuangan pemimpin terdahulu, yang dengan jerih payah dan darah mereka, berkorban memerdekakan negara ini.

"Saya mengajak semua rakyat Malaysia supaya merapatkan barisan kita, supaya kita dengan satu suara, satu impian, satu harapan, jadikan sambutan 55 tahun ini sebagai satu sambutan yang cukup meriah," katanya ketika melancarkan program Kibar Jalur Gemilang di Little India, Brickfields di sini Selasa malam.

KAH KAH KAH|
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...NAK BUAT KERJA BANGANG APA ?.... kah kah kah..

kah kah kah...NAK PERTAHAN KAN BUAT APA?.... kah kah kah..

kah kah kah... NAJIB TERLIBAT KES BUNUH MODEL MONGOLIA.... kah kah kah..

kah kah kah...BESAN KENA TANGKAP DI DUBAI... kah kah kah..

kah kah kah.... ANAK PEREMPUAN LARI ENTAH KE MANA... kah kah kah...

woit...NAK PERTAHAN KAN APA...kah jkah ajkh...

kah kah kah ..LAGU KEBANGSAAN PUN CIPLAK... kah kah kah..

kah kah kah...BENDERA PUN CIPLAK...kah kah kah


NOTA:

tiap tiap bulan ogos
kita lawan penipuan gerombolan
sekarang kita ada internet
sekarang kita ada media baru

kuasa hegemoni gerombolan sudah pecah
dulu geerombolan boleh tipu
boleh kelentong mereka berjuang untuk merdeka
tapi sebenrnya mereka jadi baru inggeris



layari radio bangsar untuk mendengar lagu perjuangan:





19 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

PERBETULAKAN FAKTA ANDA: (jgn putar belit)

1... Diperkenalkan oleh Raja Harun bin Sultan Abdullah semasa mengiringi Sultan Idris Murshidul Adzam Shah (Marhum Rahmatullah), Sultan Perak (1887-1916) pada tahun 1901 semasa pertabalan King Edward VII. Juga ada yang mengatakan lagu yang menjadi siulan orang-orang Perak pada masa itu dipilih oleh Raja Kamarulzaman anak kepada Raja Mansur yang pernah menjadi juruiring kepada Sultan Idris.

Padahal lagu Terang Bulan hanya wujud pada tahun 1940an di INDONESIA...

(katakunci: perhatikan tahunnya)

Tanpa Nama berkata...

tuan tt
terang bahawa gerombolan adalah seperti kentut dan taik kepada british.british menipu gerombolan konon kaum cina nak jadikan malaya negara kominis maka kaum cina amat bahaya dan musuh,maka gerombolan wajib menentang kominis bukan british,british bukan musuh tapi penyelamat.dan gerombolan menipu orang melayu dengan mendakwa british adalah rakan dan saudara kita,ini yang berlaku sebab itu yang bayar gaji asakar2 melayu dulu adalah british so macamana dia orang berjuang merdekakan tanah melayu,mereka puak gerombolan adalah british jadian.

trm

Tanpa Nama berkata...

18 Julai 2012 3:20 PTG,

Melody negaraku/terang bulan nih dari hawai.. lirik je ubah lagi terang bulan jadi negaraku etc..

https://en.wikipedia.org/wiki/Terang_Bulan

The song was composed by Pierre-Jean de Béranger (1780–1857), a French lyricist. It became a popular French melody, and was prominent on the island of Mahé in Seychelles. The song's popularity spread across the Indian Ocean and reached as far as Maritime Southeast Asia early in the 20th century. In 1901, it was presented as the Perak State Anthem during the installation ceremony of King Edward VII. In the 1920s, an Indonesian, Bangsawan, made the debuted the song in Singapore. The melody became popular among the people and was given the name Terang Bulan (Bright Moon), becoming a Malay evergreen, played at parties and cabarets in the 1920s and 1930s. Since Malaysia independence, it was prohibited from being played as a popular melody, as any such use is proscribed by statute.

Tanpa Nama berkata...

Apa la Najib tahu pasal susah payah sebab dia jadi pemimpin orang bagi laluan..

Dia bukan macam Mahathir yang keluar parti lawan sana sini dari anak orang miskin etc..

Dia lahir2 dah jadi anak bangsawan.. bukan anak orang miskin makan nasi ngan garam.. dok kat umah atap nipah berak kat kolam atau sungai..

Tanpa Nama berkata...

bendera yg d suggest pun ciplak dr indon..awat nk wat sumthing mesti tiru indon..

pro rakyat berkata...

Apa kata kita buat pertandingan mereka cipta bendera dan lagu kebangsaan Malaysia yang baru, nanti kalau PR dapat perintah Malaysia kita suruh PR tukar, bro lu punya bendera pun ciplak Indon, Indon pulak ciplak Monaco. Tapi dah tahu lepas ni ada aje yang jawab merah putih asalnya bendera Langkasuka dan Majapahit tapi apa buktinya Langkasuka dan Majapahit ada bendera, kerajaan purba asia tenggara tidak mempunyai sistem rekod yang tersusun seperti kerajaan purba Cina, Timur Tengah dan Eropah jadi takde bukti.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa nama 5:49ptg, sila buat bacaan lebih lanjut berkaitan sang saka merah..

Raja Fiqri Fauwaz berkata...

merah putih warna nusantara la bengong. merah warna darah rakyat.... merah warna darah rakyat...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama 18 Julai 2012 5:49 PTG .. Sila semak dan selidik balik apa itu SANG SAKA MERAH PUTIH ..jalan malas membaca!

Tanpa Nama berkata...

bendera jalur gemilang tembelang diciplak dari bendera Sharikat Hindia Timor British. sebenarnya bendera amerika pun diciplak dari bendera Sharikat Hindia Timor British. nampak sangat asal-usul Amerika hingga sekarang ketara - sebuah corporatist state. Malaysia bagaimana? :)

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Flag_of_the_British_East_India_Company_(1801).svg

http://majorityrights.com/weblog/comments/flags_of_the_united_states_and_british_east_india_company/

Tanpa Nama berkata...

kepada Tanpa Nama 18 Julai 2012 5:49 PTG,

bukan tiru Indon tapi bendera merah dan putih itu adalah warna bendera nusantara. warna bendera tu da diguna sejak empayar Majapahit kurun ke 13. warna bendera Singapura pun merah putih malah bendera Gerombolan sendiri pun begitu warnanya.

ejen oren berkata...

lagu negaraku dan lagu terang bulan sebenarnya diciplak dari lagu perancis, kahkihkuh..

Militia Buruh berkata...

Bendera Merah Putih tu adalah simbol Nasionalis Melayulah, anon 5:49 ptg.

Bendera Indonesia dan Singapura pun pakai motif yg sama pasal ia adalah simbol nasionalis Melayu. Bahkan PKMM dan API juga kibar bendera yg sama. Apa masalahnya?

Dari dok pakai bendera yg macam bendera Amerika, baik pakai bendera motif merah putih. betul tak.

Aku pun kdg2 dah rasa malu nak nyanyi lagu negaraku kat majlis2 yg dihadiri org asing, pasal lagu negaraku lagu ciplak. So,aku nyanyi lagu Bendera Tentera sebagai Lagu Kebangsaan sementara ( de facto Malaysian national anthem). Kahkahkah.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama 18 Julai 2012 3:20 PTG, sila google "mamula moon". lepas da baca, gi dengar kat youtube.

Tanpa Nama berkata...

Nasib baik orang Melayu dulu percaya Cina komunis adalah musuh yg perlu diperangi hingga titisan darah akhir. Tahniah dan syabas askar Melayu yang berjuang di zaman tersebut. Kalau tidak Malaysia dah jadi negara komunis. Dan dah tentu Melayu di kuburkan, dan Islam pun hancur. Lihat saja negara komunis dan bekas negara komunis....

Tanpa Nama berkata...

Berhubung dengan lagu irama 'Terang Bulan' itu telah dijadikan lagu 'Negaraku', maka pemerintah Indonesia telah mengemukakan satu perintah yang diperdengarkan dan diedarkan kepada seluruh rakyat Indonesia, bagi melarang lagu 'Terang Bulan' dinyanyikan. Ianya bagi menghormati penggunaan irama lagu tersebut sebagai lagu kebangsaan Malaysia yang baru ditubuhkan pada waktu itu. Hal ini adalah untuk mengelakkan rakyat Malaysia merasa tersinggung dengan nyanyian lagu Terang Bulan tersebut.[1]

Larangan ini bermula 31 Ogos 1957. Arahan larangan ini dibuat oleh Perdana Menteri Republik Indonesia, dalam satu memo bertarikh 1 September 1957.

Tanpa Nama berkata...

@Tanpa Nama 18 Julai 2012 5:49 PTG
UMNO punya bendera pun tiru Indonesia ke bro? Singapore?
Ni warna bendera ni Sang Saka,digunakan dari zaman Majapahit,so xhairan la bila negara Nusantara menggunakan warna ni sebagai warna rasmi

Author MalaysiaCrisis berkata...

Kata malaysia tak dijajah? Apasal sambut merdeka?

www.malaysiacrisis.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

Bendera umno pong mcm bendera indon.