Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 18 Julai 2012

GST - GASAK SAMPAI TERBURAI - KITA KE JALAN RAYA LAGI




GST - GASAK SAMPAI TERBURAI




GST DIATNGGUH SEHINGGA RAKYAT FAHAM:HUSNI - meloya

KUALA LUMPUR: Kerajaan sedang melibatkan semua pihak dalam menyalurkan pengetahunan yang lebih mendalam mengenai cadangan pelaksanaan cukai barangan dan perkhidmatan (GST), kata Ahmad Husni Hanadzlah.

Beliau berkata pihak berkuasa, menerusi pelbagai inisiatif, sedang dalam peringkat rundingan mengenai percukaian baharu itu dengan orang ramai, komuniti perniagaan dan sektor swasta Malaysia. "Kami mahu semua pihak memahaminya. Apabila semua orang sudah ok, barulah kerajaan akan melaksanakannya.

"Walaupun setakat ini pembabitan dengan persatuan-persatuan tidak semudah yang dikehendaki, namun responsnya sangat baik," katanya.

Rang Undang-undang GST dibentangkan di Parlimen untuk bacaan pertama pada Disember 2009, namun bacaan kedua yang dijadual pada Mac 2010, ditangguhkan.

Ia dijadual dilaksanakan pada pertengahan tahun lepas bagi menggantikan cukai jualan dan perkhidmatan.

Ditanya bila bacaan kedua rang undang-undang itu akan dibentangkan untuk dibahas, Ahmad Husni berkata: "Kami berlu membuat keputusan. Kami mahu orang ramai memahaminya terlebih dahulu."

Dalam perkembangan berkaitan, Presiden Institut Percukaian Berkanun Malaysia S.M. Thanneermalai berkata tindakan kerajaan itu wajar sebelum pelaksanaan sistem percukaian yang besar seperti GST.

Beliau berkata penangguhan itu akan memberikan pihak berkuasa lebih masa untuk memahami mekanisme dan struktur percukaian GST kepada pemegang kepentingan yang berkaitan.

"Kita merupakan antara beberapa negara yang tidak mempunyai GST, namun ia tidak bermakna kita perlu tergesa-gesa. Masa yang mencukupi akan memastikan kelancaran pelaksanaanya," katanya ketika ditemui pada persidangan itu. -TIEWNAMA


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...INI BANGANG PUNYA MUNKEEEE.... kah kah kah..

kah kah kah.... INGAT ORANG RAMAI BODOH.... kah kah kah..

kah kah kah... INGAT ORANG RAMAI TAK GST TAHU INI CUKAI....kah kah kah..

kah kah kah...INGAT ORANG RAMAI NAK SUSAH KAN HIDUP BAYAR CUKAI...kah kah kah..

kah kah kah...RAKYAT BAYAR CUKAI... ROSMAH YANG ENJOY DE MENJOY... kah kah kah..

kah kah kah...RAKYAT BAYAR CUKAI... NAJIB MEMANTAT MONGOLIA.... kah kah kah...

woit.... KALAU TAK BERANI ... CAKAP TERUS TERANG....kah kah kah..

kah kah kah... KALAU TAKUT... CAKAP LAAA TAKUT ...kah kah kah..

kah kah kah...KALAU KENAKAN CUKAI... JAMIN ADA DEMO DI JALAN RAYA.... kah kah akh..

kah kah kah...KALAU BERANI BUAT LAAA CUKAI GST INI.... kah kah kah..

kah kah kah...ANAK MUDA DAH GIAN BAU TEAR GAS.... kah kah kah..

kah kah kah...ANAK MUDA DAH GIAN NAK TENGOK MERIAM ASID.... kah kah kah..

woit.... ANAK MUDA SUDAH SIAPA SEDIA KE JALAN RAYA.... kah kah kah


KALAU KENA TIPU TURUN KE JALAN RAYA



11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

TT macam biasa yang TT cakap camna nak baca media massa semasa hari ni ialah terbalikan.. So kalau depa cakap

""Walaupun setakat ini pembabitan dengan persatuan-persatuan tidak semudah yang dikehendaki, namun responsnya sangat baik,""

Maka faham-faham ler.. dah la minyak naik harga barang naik now gst.. Sila sila tekan rakyat lagi dan lagi tengok kekentalan rakyat rakyat malaysia yang sangat penyabar ni.. :)

Tanpa Nama berkata...

Apo ler punya menteri nie...semua dia nak cukaikan...dah ler kekadang mkn kena gov tax and service charge...mangkuk betul ler.

gst berkata...

negara yg ada gst semua negara berpendapatan tinggi. ada minimum wages sebab tu rakyat diorang tak komplen. kalau ada yg komplen pun minoriti je.

kat malaysia gaji ciput! mana ada jalan? where got road?

peminat munkee berkata...

masalahnya munkee yang berkuasa, maka buat kenyataan ikut sedap mulut tanpa guna otak. atau sengaja untuk jatuhkan ah jib gor ? apapun dewasa kini rakyat sudah celik. sukar nak menipu siang hari. perkhidmatan yang dibayar pun lingkup sama inikan pula benda lain. mengarut munkee nie. semua yang berlaku sekarang ada baiknya juga agar rakyat sedar selama ini diperbodohkan oleh segelintir politikus yang rakus meragut harta rakyat. syabas munkee ...

Tanpa Nama berkata...

Celaka kerajaan bn, negara ini penuh dgn cukai,kalau x reti nak urus negara bagi jer kat pakatan rakyat tadbir,

ajibodo berkata...

tangguh kepala butuh dia. yg dok rembat dlm bil tu mnatang apa?

Tanpa Nama berkata...

org tak sedar banyak tempat dah buat GST- kat Plus highway, kat mcdogal,
jadi kalau belum laksana GST ni pergi ke mana???

Raja Fiqri Fauwaz berkata...

tear gas tu kasi yang lagi power... kasi stim lebih lagi.. yang baru ni tak oberdos lagi.

Tanpa Nama berkata...

GST dah jalan senyap2, menteri cakap masih ditangguh? apa lanchow la semua ni..

nak melancap pun, kene GST gak ka?

anti GST berkata...

bodo btul..depa ni tk tgk resit ke???mlysia ni ngra pling bangang ke??tk pham btul aku

Luke berkata...

mcdonald pun ada cukai 6% hampir sama dengan konsep GST, kenapa tak nampak sangat bantahan?