Rabu, 6 Februari 2013

SEMUA AGAMA MEMBAWA PENCERAHAN - PENGANUTNYA YANG PALAT



SEMUA AGAMA 
MEMBAWA PENCERAHAN
semua agama
MENJANJIKAN KESEJAHTERAAN


  PENCERAHAN DARI PEMBACA TUKAR TIUB
INGAT kata Karl Marx, AGAMA itu adalah candu bagi masyarakat! Tidak kira apa agama baik yang kuno mahupun yang terkini semuanya memang mengajar manusia berbuat baik di atas planet ini tapi agama itupun adalah citaan manusia oleh kerana tiada pengetahuan untuk memahami misterinya kehidupan manusia itu sendiri yang telah wujud sejak 100,000 tahun dulu sedangkan alam sejagat sudah wujud 13.7 bilion tahun.

 Ilmu sains membuka asal usul manusia tapi manusia masih tak yakin dengan sains apabila emosinya terjerat dalam paradigma 'faith'/akidah yang dibawa oleh manusia itu sendiri. 

Pengetahuan sains timbul lewat daripada ajaran agama yang telah berjaya menjerat minda manusia sebagai candu dan amat sulit manusia boleh buang candu itu selagi ada kelompok yang nak menguasai manusia untuk kepentingan kuasanya. 

Maka wujud nonsense syurga, bidadari,seks tak terhingga di syurga, air susu/anggur mengalir di syurga dan bermacam-macam nonsense lain digunakan untuk memujuk manusia ke syurga dan lupakan on SEMUA AGAMA MEMBAWA KEBENARAN - HANYA PENGANUT YANG MEMBAWA KESESATAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/5/13
HARI BERSEJARAH
UNTUK TANAH MELAYU

----

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tu laarr dia..

Apabila kita ketepikan 'tuhan', 'adat' & 'istiadat' drp setiap 'ugama', yg tinggal adalah nilai2 mulia sejagat iaitu 1] amanah (ertikata "iman" yg. sebenarnya drp sukukata 'alif', "min" & "nun"); 2] keadilan; 3] ketelusan; 4] kesaksamaan & 5] keharmonian.

Mana2 kepercayaan yg tidak mempunyai lima [5] ciri2 mulia yg. tersebut adalah fahaman PALSU yg perlu di'pertahan'kan oleh pengikut2nya yang SESAT seperti yg dilakukan oleh kebanyakkan penyokong kerajaan2 yang haram & zalim sekarang ini.

~ Semua ugama membawa 'pesanan' yg serupa drp sumber Yang Satu. Malangnya penganut2nya lebih taksub pada 'posman'nya, drp taqwa pada 'pesanan'nya. ~

~ Imam Bonggok Ibn Lebai Jeronggos

Bidadari Mata Hitam berkata...

Syurga adalah perkataan Hindu dimana penghuninya dapat mengeseks dengan 72 bidadari. Saya rasa amat sedih dengan orang-orang Melayu yang ditipu oleh cerita-cerita dongeng Arab yang sengaja direka oleh kaum Feudalis Arab untuk memujuk (atau memotivasi ala Hasan Ali) orang-orang Arab yang miskin untuk berperang dan menakluki negara-negara jiran seperti Parsi, Syria, Palestin dan Mesir. Kalau tak percaya sila belajar sejarah tamadun Arab sekolah menengah. Orang Arab bukan sahaja berperang dengan orang bukan Arab tetapi berperang sesama sendiri kerana gila nak jadi Kalif. Tak percaya sila cuba kaji tentang PERANG JAMAL (UNTA). Tengok bagaimana kalifah-kalifah Islam yang sejak awal lagi telah saling bunuh membunuh sesama sendiri. Mereka janjikan 72 bidadari kepada orang miskin tetapi harem mereka penuh dengan beribu hamba seks yang ditawan semasa perang. Sebenarnya perkataan haram berasal dari perkataan HAREM Arab iaitu suatu tempat yang dilarang masuk kerana hanya Kalifah sahaja dapat masuk kerana ia penuh dengan hamba seks. Mereka ini bukan nak berjuang untuk Islam Peace tetapi berperang memperjuangkan Feudalisme dimana Kalifah menjadi ketua agama sama seperti Rajah Gopal di Malaysia. Alangkah bodoh sekali jika kamu sekalian berbuat baik hanya kerana penjual agama menggunakan seks dengan bidadari sebagai umpan untuk membeli agama yang dijual mereka. Adakah kamu akan berbuat jahat jika berbuat baik tidak dapat apa-apa upah? Berbuat baik hanya kerana nak dapat upah seks dengan bidadari adalah suatu perbuatan yang bodoh kerana kalau tak dapat upah, maka tak nak buat baik.

DIDI KOTA BELUD YANG SEBENAR berkata...

Yo......cuba tengok pak mi shellter kat you tube.....500 ekor anjing dio bela dengan kasih sayang......200 kuching....dengan mak intan........islam lagi pak mi lah dari mangkuk mangkuk agama ni bercakap....LAYARI YOU TUBE DAN CARI PAK MI SHELLTER.....DAN KALAU NAK MENYUMBANG LAGI BAIK NO...SUNGAI PETANI...NEGERI PAS..........BIIAQ HABAG MELUAS NO....APAAAA APA HAL MASUK FB PAK MI SHELLTER........SAYA SOKONG PAK MI WALAU DIMANA SAYA BERADA....DAN MOTO PAK MI......DENGAN ANJING AKU TAKDA PANTANG...YANG DOK UMPAT...BO PI LAH DENGAN DEPA......

Tanpa Nama berkata...

Penulis ni tak ada agama. Kesal kerana tulisan sebegini diperbesar dalam blog ini oleh admin.

Halim berkata...

Oi Manusia kerdil yg rasa besar la sangat.
Oke jadinya Agama itu ciptaan Manusia, betul?
Oke.

1) Kalau betul begitu, siapa yg buat alam semesta (universe)?
Itu soalan simple aku utk Manusia yg mcm ko rasa cerdik terlebih sangat.
Dan... Dan dan... Lepas ko jawab soklan nombor satu tu sila ke soalan kedua aku (lagi simple).

2) Siapa buat paper clip (alaa benda simple kat opis selalu guna tu)

Sila la jawab dan Bagi pencerahan.
Mudah aje tuu. Xkan la x bole jawab kan. Perihal agama pun ko bole berhujah dgn teori bagai bagai.
Gua tunggu jwpn lu..

Internet Marketer berkata...

Bertaubat lah...