Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 6 Februari 2013

KALAU AGAMA HINDU LARANG MELAYU PAKAI PERKATAAN SYURGA - APA AKAN JADI ?




SEMUA JALAN MENUJU
KE SANA
 NOTA:
paling menarik
ialah perkataan MENGESEK
kah kah kah 


SYURGA ITU  DATANG DARI KONSEP HINDU
Syurga adalah perkataan Hindu dimana penghuninya dapat mengeseks dengan 72 bidadari. 

Saya rasa amat sedih dengan orang-orang Melayu yang ditipu oleh cerita-cerita dongeng Arab yang sengaja direka oleh kaum Feudalis Arab untuk memujuk (atau memotivasi ala Hasan Ali) orang-orang Arab yang miskin untuk berperang dan menakluki negara-negara jiran seperti Parsi, Syria, Palestin dan Mesir. 

Kalau tak percaya sila belajar sejarah tamadun Arab sekolah menengah. Orang Arab bukan sahaja berperang dengan orang bukan Arab tetapi berperang sesama sendiri kerana gila nak jadi Kalif. Tak percaya sila cuba kaji tentang PERANG JAMAL (UNTA). 

Tengok bagaimana kalifah-kalifah Islam yang sejak awal lagi telah saling bunuh membunuh sesama sendiri. Mereka janjikan 72 bidadari kepada orang miskin tetapi harem mereka penuh dengan beribu hamba seks yang ditawan semasa perang. Sebenarnya perkataan haram berasal dari perkataan HAREM Arab iaitu suatu tempat yang dilarang masuk kerana hanya Kalifah sahaja dapat on SEMUA AGAMA MEMBAWA PENCERAHAN - PENGANUTNYA YANG PALAT
MENYUSUL LAGI

TIPU PILIAHN RAYA
KITA TURUN JALAN RAYA


------

12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

TT jgn la uji daya intelek org2 umno tggi sgt..dorg ni bukan nye pndai sgt,kalu critical minded cmni,org2 mlayu xleh nk pkir,stakat pkir cara nk berjubor,betina,gosip artis,dlm kain artis ada apa dll bole la!

Tanpa Nama berkata...

Nampak Sgt yang tulis ni ilmu cetek.
Perkataan tu mmg la Sanskrit tapi konsep heaven n hell tu drpd agama Allah.sblm Islam agama Allah diwahyukan dln kitab injil, taurat..so mmg dah diajar konsep balasan Dan ganjaran..jgnla tulis benda mcm ni sbb org melayu yg dah sedia bodoh Dan cetek agama mcm si tukang tulis ni akan makin konfius lagi.just Baca pasal perang Jamal dah pandai pulak nak komentar seluruh sejarah tanah Arab.so what nak ckp syurga ke neraka ke..tak ganggu akidah.kau pakaila bahasa apapun asal kau paham kalau berdosa kena bakor, kalau banyak pahala kau dpt bidadari or bidadara.kau nak mengesek ke, nak chatting ke or nk teman tapi meats ke lantak kaulah...itupun kalau kau lepas oalan kubur...

Tanpa Nama berkata...

APA AKAN JADI CARA KALAU KING GOPAL MARAH KEPADA KING MELAYU KERANA KING MELAYU SURUH ORG SEMBAH TANGAN KEPADA KING GOPAL MACAM SEMBAH TOKONG HINDU????

Tanpa Nama berkata...

KALAU AGAMA HINDU LARANG RAJA GOPAL TIRU ORANG SEMBAH RAJA GOPAL YG ORANG DIPAKSA ANGKAT TANGAN MCM SEMBAH TOKONG HINDU. APA AKAN JADI???

Tanpa Nama berkata...

Tanpa nama yg arif 7 Februari 2013 12:04 PG, saya ada satu soalan,

Konsep 'neraka' bertentangan dgn sifat Allah yg Maha Penyayang & Maha Pengampun. Ia juga bertentangan dgn sifatNya yang Maha Hadir, Maha Mendengar, Maha Melihat. Apatah lagi Maha Berkuasa sekiranya Dia tidak berkuasa menghindar & menahan 'makhluk'Nya daripada mengingkari kemahuanNya.

Jangan pula ada yg berkata bahawa kita diberi atau mempunyai "willpower" kerana persoalanya nanti ialah dimanakah pula sempadanya "iradat" dan "kudrat" Allah terhenti, dan bermulanya "will" dan "power" kamu pula?

Kalau kita rajin membaca & memahami AlQuran yg diturunkan,bukannya semata2 utk para mufti & ustaz tetapi utk sekalian manusia, dlm maksud yg lengkap dan senang difahami maka kita akan dapati tidak kurang dari 30 ayat2 yg mengatakan sekiranya Allah menyesatkan kamu, maka tiada siapapun yg boleh menolong kamu. Sila huraikan maksud ayat2 ini..

~ Lebai Bonggok ibn Ustaz Jeronggos

Wan Sahabiri berkata...

TT,.. tapis2 la..
As long as ada ayat hentam depa.. kau masukkan dlm wall...
Bertanggungjawab la sikit... hal agama... sensitif la sikit..

Tanpa Nama berkata...

Nampak Sgt yang komen ni ilmu cetek
LENKALI,KALU X PHM TERSIRAT..JGN KOMEN BODO! Skeptik,sakarstik,metafora ksusasteraan mlayu kna la paham,TT ni bkn wa nk puji bgus sgt,tp kmelayuan n jiwa mlayu dia still there w/pn duk memantat lama kt overc..bkn mcm lu org2 umno,bodo xleh nk d ajar! Agaknye kalu A samad said tulis,shanon amad tulis...lg la lu x phm,silap2 org tuduh murtad! Hahahahha,byk2 la mngaji n mngkaji pd dri wa dan smua org! Aminngggg!!

Tanpa Nama berkata...

bahasa sanskrit adalah bahasa tinggi ugama hindu. kitab2 ditulis dan diajarkan dlm bahasa sanskrit bahasa kaum brahma pemuja dewa batara guru.
dalam 1 ayat ada hampir6-7 perkataan berakarkan sanskrit dlm bahasa melayu.
selain itu byk kata bhs melayu diambil daripada bhs cina, tamil malayalam, belanda, portugis, arab, farsi, turki dan inggeris.

tok nenek moyang kita bukan setakat hindu budha saja. tapi mereka penganut alim tahap sami2 belaka.ini ada dicatatkan I Ching dan Ibnu Batutta yg dtg lama melepak kat kawasan united Asean kuno - sri berjaya.

setelah dicari2 hanya kata ubi babi padi dan besi yg tak ada pengaruh atau berakarkan bahasa2 luar.

org2 melayu adalah bangsa campur dgn kesemua akar bahasa yg ada pada bhs melayu itu sendiri. cukup kaya kan?
sbb itulah mamak itu melayu.
dan sultan kahwin org putih, anak dia jd melayu juga, jdilah raja juga.

tak pyhlah rasis2 Malayur dlm bhs tamil kuno selain bermaksud kota gunung juga bermaksud berbilang bangsa.

alahhh tgklah thailand,indonesia apa ada masalah kaum2 ni.kita semua bangsa dari mcm2 bangsa. kita sama manusia dr mcm2 negara.

Tanpa Nama berkata...

artikel the best yg patut bani melayu ni baca berkenaan 'perkataan2' yang jadi hak eksklusif orang melayu..hah! klik jak kat sini

http://wiki.answers.com/Q/Did_Islam_originate_from_Hinduism

Tanpa Nama berkata...

TT, TERUS TERANG SAYA CAKAP SAYA TAK SUKA DAN TAK SETUJU DENGAN TULISAN INI. TULISAN INI BERBAU HASUTAN DAN MEMBODOHKAN PEMBACA. IA BOLEH MEMESONGKAN FIKIRAN ORANG YANG TIDAK FAHAM ISLAM. PEPERANGAN SESAMA ARAB SEBELUM ISLAM SAMA SEKALI TIDAK BOLEH DISAMAKAN DENGAN PEPERANGAN ISLAM DENGAN ROM, PARSI, SYRIA DLL. HARAP TT MEMADAM ENTRI INI. INI ADALAH SATU TEGURAN IKHLAS.

SAYA PENYOKONG PAKATAN RAKYAT.

Tanpa Nama berkata...

Bro....
Syurga neraka ni betul. Cuma Bani Melayu pinjam nama dari Hindu.

Konsep syurga dan neraka ni ada dalam Quran. Pernah tak bro dengar perkataan Jahanam. Tu bukti ada neraka. Bukti ada syurga pula juga banyak disebut dalam alQuran.

Cuma, nak senangkan ingat, bani Melayu pinjam istilah hindu shj. Tapi walaupun pinjam, bukan bermakna syurga dan neraka tak ada, bro!! Ada!! Dan syurga serta neraka bukan candu sebab ada dalam Quran.

Sebab itu la bro, kau kena taubat dan belajar. Cari guru agama dan jangan belajar cuma dengan membaca sahaja! Kalau tak faham kenalah cari guru, sebab belajar tanpa guru ni kadang kala menyebabkan kita lebih tersesat jauh.

Taubatlah bro, moga2 ada hidayah yang akan datang dalam jiwa bro.

Ujang Adam berkata...

TT, ceritera panglima Islam berperang ini demi Islam tersebut didalam Al Quran maknanya wahyu Allah SWT. Mati syahid bukan rekaan Pak Arab! Ya, kalau berkata jgn sesedap rasa dan akal fikiran. Ilmu itu mengatasi akal kerana ilmu itu sifat Wajib bagi Allah SWT. Renungkanlah jika nak mencaci jangan gunakan ugama.