Sabtu, 25 Julai 2009

RAKYAT DIDAHULUKAN UNTUK DI TIPU




SEBAB KEMATIAN TEOH PERLU DIMASUKKAN DALAM SURUHANJAYA DIRAJA
- mStar

KUALA LUMPUR: Jemaah Kebangsaan Jaksa-Jaksa Pendamai menggesa kerajaan memasukkan 'sebab kematian' sebagai salah satu terma rujukan bagi suruhanjaya diraja yang akan dibentuk berikutan kematian seorang pembantu politik Selangor baru-baru ini.

Setiausaha agung jemaah itu, M. Ramalingam berkata, kerajaan tidak harus menghadkan terma rujukan suruhanjaya itu hanya kepada prosedur siasatan yang menentukan sama ada berlaku pencabulan hak asasi manusia. "Apa yang paling penting kepada keluarga mendiang dan negara secara umumnya ialah sebab kematian dan bukan apaapa yang lain.

"Ini (memasukkan terma sebab kematian) tentunya merupakan bakti yang tepat kepada ibu yang belum berkahwin dan anak berkenaan, ibu bapa dan orang ramai yang berkabung, dengan itu menenangkan negara pada saatsaat penuh ujian dalam sejarah negara kita," katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Ramalingam berkata, keputusan kerajaan mengadakan inkues oleh seorang Koroner di bawah peruntukan Kanuan Prosedur Jenayah mungkin tidak memiliki kuasa dan keberkesanan seperti mana sebuah suruhanjaya diraja, yang mempunyai kuasa luas.

KAH KAH KAH…

Kah kah kah… SATU LAGI TUNTUTAN…kah kah kah..

Kah kah kah…. CAKAP RAKYAT DI DAHULUKAN….kah kah kah..

Kah kah kah… BUKAN RAKYAT DIDAHULUKAN UNTUK DITIPU…kah kah kah..

Kah kah kah… INI PRESTASI CUKUP BAIK… PRESTASI MENIPU SATU MALAYSIA…. kah kah kah..



7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

woit..sebab mati 1malaysia dah tahu..kat ner mati pun 1malaysia dah tahu, yg 1malaysia nak tahu siapa yg lempaq,1malaysia nak tahu mamat mana suruh lempaq, 1malaysia nak tahu kenapa kena lempaq, awat sprm jd srhnjya pelempaq rakyat malysia? takat inkues dah tahu dah nnt ada kmbing hitam mylamtkan raja pelempaq@raja monggol.

Tanpa Nama berkata...

BN memang lahanat haram jadah...Parti Politik Paling PukiMak!!

Sudin berkata...

woit...setan najib pukimak berapa kali mau tipu aaahhhh.......

woit...pukimak najib lu mau tipu sampai mati ka ?????

Cibai punya PM !!

Tanpa Nama berkata...

Betul, 1Malaysia nak tahu siapa lempaq:

1. SPRM lempaq
2. TBH melempaqkan diri
3. Tan yang jumpa TBH tidoq yang lempaq; atau
4. L?? - apasal lu cepat-cepat pigi CHINA. Mau lali ka.

Tanpa Nama berkata...

Pencuri tidak akan mengaku yang dia mencuri, perogol tidak akan mengaku yang dialah orang yang bertanggungjawab ke atas perbuatan tersebut, perasuah tidak akan mengaku yang dia terlibat dengan rasuah. Begitu juga dengan pembunuh,dia(mereka) tidak akan sekali-kali mengaku yang dialah (merekalah) orang-orang yang bertanggungjawab ke atas pembunuhan tersebut.

panah pale lajok berkata...

najib babi..natang berok pm setang ye gtu..celake nguh ah..bodo nak mapuh..lpas se2 kes..panah pale dah aku ni..nyaknye ke orang..main bunuh ikut dang ye je..natang berok nguuuhhhh laaaaaaa...aiii..xleh aku..

anak malaysia berkata...

konsep satu malaysia adalh untuk tipu satu malaysia..memang prestasi menipu menjadi ukuran untuk terus kekal beradaa dalam gerombolan bik mama..hahahahaha