Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 25 Julai 2009

LAWAK TERBAIK HUJUNG MINGGU !!!



KUMPULAN PEMIKIR MARA DIWUJUDKAN
-melayau

SEMPORNA 25 Julai – Kerajaan akan menubuhkan sebuah kumpulan pemikir bagi meningkat dan memperkukuhkan fungsi Majlis Amanah Rakyat sebagai agensi membantu bumiputra.

Mohd. Shafie Apdal berkata, kumpulan tersebut akan dianggotai tokoh korporat dan kalangan profesional dalam pendidikan.

``Keutamaan adalah dalam memperkemaskan segala program berkaitan pembangunan pendidikan dan keusahawanan di kalangan bumiputra,'' katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas merasmikan Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Semporna di sini hari ini.

KAH KAH KAH… KAH KAH KAH…

KAH KAH KAH KAH… KAH KAH KAH…


Woit… PATUTLAAAAH NGOOOK…. kah kah kah…

Kah kah kah… SELAMA 50 TAHUN INI BUAT KERJA TAK BERFIKIR…kah kah kah…



17 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

KAH KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH.. INI DAH BUKAN LAWAK.. INI DAH SUPER LAWAK..

ADA ADA AJE LA BRO ISYAM NI..

Sudin berkata...

Hidup lagi Mohd. Shafie Apdal ni ?
Ingat dah mampus !!!

Apa punya bebal lah lu apdal.....
Lu memang sundal....!!!!
Lu sapa mau cakap pasal MARA...?
Pukimak setan apdal.....sapa kasi lulus bukan bumiputera masuk MRSM ??

MARA hanya untuk ahli-ahli gerombolan lanun setan pukimak Umno/bn......apa lagi lu mau tipu apdal..........???????
Ketuanan bumiputera dayak,bajau,....Ketuanan melayu pukimak yang mempertahankan bahasa inggeris,ISA,OSA,AUKU,Akta POLIS.......????

Memang bebal lah menteri bengap ni......!!!!
Hutang diesel 2 kupang bila nak bayar ??????

Tanpa Nama berkata...

Semua , mungkin hampir semua ketua agensi kerajaan yang diamanahkan membantu menjayakan program menaik tarafkan orang Melayu adalah haprak, tak percaya rujuk pada satu ketika dulu Tun Paklah nak buat rombakan besar terhadap ketua agensi kerajaan di pulau pinang tapi tak berjaya. Malu nak dikatakan pemimpin orang Melayu yang mengepalai agensi berkenaan buat kerja ala kadar saja, mereka yang melambatkan atau buat kerja lain.Ambillah pemikir 'Ketuanan Melayu' maka hancurlah program dan matlamat murninya. Yang berjaya adalah pemimpin agensi berkenaan. Lihat nasib nelayan, peniaga kecil,tak banyak berubah, yang jadi kaya adalah ketua dan pemimpin besar agensi-agensi berkenaan.

joe_ringgo berkata...

UMNO BABI SELAMANYA.....

dewamuzik berkata...

SHAFIE NI MEMANG TAK AFDAL LANGSUNG...
DAH 50 TAHUN BARU NAK PIKIR...
INI PUN BELUM TENTU PIKIR GUNA KEPALA OTAK...
MUNGKIN UMNO AKAN GUNAKAN KEPALA LUTUT.

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah . . . .

bang kalau gerombolan jadi jebat sape plak nak jadi tuah?

ini sudah pelik!

kah kah kah . . . kah kah kah . . .

gerombolan dah masuk pakatan macam ni cuma tak declare je lagi kah kah kah kah kah kah. . . . .

amalhaj berkata...

fikio-fikiokan le ngape BAB1 banyak nyerang MARA (UiTM, Kolej-Kolej MARA dan MRSM)

Tanpa Nama berkata...

woit...sian umngok ni,baru tahp 2 kata imam ghazali 'org bodo yg tahu dia bodo..carilah pemikir/ilmu'.selama 50tahun woi dalam tahap 1 'orng bodo yg tidak tahu dia bodo' patutlah 50 thn melayu x penah dapat smp 20% kek ekonomi. cukupla 50 tahun projek bodohkan melayu ni

Tanpa Nama berkata...

sapi afdhal? hahaha...die nk perkasakan bumiputera ke nk perkosa bumiputera?

die dah la pendatang philiphin di bumi malaysia nih...sibuk nk ckp byk plak bahlol nih...

Tanpa Nama berkata...

camne laa tak lembab mara nii..
pegawai2 depa tu duduk dari usia bujang sampai bermenantu tak berganjak2 dari tempat duduk. lepas tu eksen bukan mainn..tak larat nengok muka depa tu suma.
lagi cakap pasal apa melayu tak maju2. duit juta2 tu saifen gi tempat lain..
patutnya dah maju melayu ni macam israel tolong bangsa depa sampai peringkat international baru berenti tolong kasi fund. ini tak,yang ditolong biasalaa orang umno siapa lagi.
mara mara..

Tanpa Nama berkata...

Bang...

Aku rasa tukan pemikir ni tengah fikir nak buat skrip siapa yg akan jadi kambing hitam nanti...

Macam kes Altantuya yg tertuduh kita tak kenal pun muka dia.

Aku rasa dalam kes Teoh nanti kumpulan pemikir ni dok tengah fikir camana nak temberang rakyat.

Asyik asyik kita kena temberang dek pemimpin UBN/UMNO ni...apakata kita temberangkan depa ni pulak.

Saat yg aku idam idamkan ialah semua pemipmpin UBN/UMNO yg jahat dibicarakan dan kalau kata semua masuk penjara pun aku sokong sangat.

Mereka ni memikir nak menjahati rakyat.

Singhar

Tanpa Nama berkata...

Kumpulan Pemikir????
Kumpulan Pemikir???

Dengar nama pun dah macam tak cerdik!!!!!!!!

hahahaha...haha..haha...
hahahah...

-WR-

KrisLamPir berkata...

Kelebek...kelebek... gitu rupanya!
Wahai rakyat Malaysia yang dah sedar 52 tahun kene tipu....
Tak lama lagi, bukan setakat kene tipu... kene penangan Mat Philipines sorang ni... habis harta negara ditibainya habis-habisan. Bankrap Malaysia dibuatnya nanti!

Tulah... sape suruh Bee End bagi IC kat dia?? hah..?? Tengok, bile dah dapat peluang... dia cari peluang pula nak tipu rakyat. Konon nak fikir... tapi sebenarnya nak kasi "fakir" orang Melayu dan Bumiputera... wakakakakaka.....

Tanpa Nama berkata...

MARA ke belakang ada la alias mundur di pimpin melayu alah sedihnya ...
Rasa kena amik Barack Obama jaga MARA nie baru okey ...

Ehhh MARA nie ade KPI ka hehe sedih aku tengok ...peruntukan byk dapat ..rugi buat tak tau saja sebab duit selalu masyuk ...

Dah 50 tahun baru nak golongan pemikir , panggillah Khir Toyo dia kan Head THinker utk Acara buat duit nie cepat2

Tanpa Nama berkata...

Ptt la sblm ni asyik duk menyusahkan student2 tajaan.. Rupa2nya lpas 50 tahun br reti nk pikiaq.

mosabit berkata...

sapie ni dia tukang bedal jer....
sang bedal lah katakan...dia kenyang orang lain dia suruh pikir....pikir tak habis habis...kah kah kah kah

anak malaysia berkata...

hah ini lagi bagus niee..pencapaian di utamakan..kah kah kah..kumpulan pemikir ni nak pikir macam mana nak tipu satu malaysia pulak sbb sebelum ni tipu melayu jer..hahaha makin bertambah capaian berat badan bik mama pas niee..habis laa rakyat malaysia kena tipu..konsep satu malaysia makin berjaya nampaknyaa..hapuskan konsep satu malaysiaa..pak isham gua rasa kita patut tambah lagi satu iaitu hapuskan konsep satu malaysia selain dari hapuskan I.S.A..amacamm i ogos ni kita lancarkan serentakk..