Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 18 Mac 2010

TAK CUKUP MELAYU



MASUK SEKOLAH BALIK - BELAJAR BUAT SANDIWARA




ZAMBRY DIGESA HENTIKAN PERBODOHKAN CINA - mkini

Ahli parlimen Beruas yang juga ketua DAP Perak, Datuk Seri Ngeh Koo Ham mencabar Menteri Besar Perak, Datuk Seri Zambry Abd Kadir dan ahli exconya supaya menghentikan 'sandiwara' mereka 'memperbodohkan' masyarakat Cina.

Beliau membuat bidasan itu hari ini dan mendakwa Barisan Nasional tidak cekap dalam mentadbirkan Perak.

"Jika mereka ingin kembali ke sekolah, sila kembali ke sekolah dan biarkan orang lain yang cekap mentadbirkan negeri,” katanya di Parlimen lobi, hari ini.

Ngeh (kiri) mengulas laporan di akhbar harian Sin Chew Jit Poh yang memaparkan gambar Zambry dan anggota exconya menghadiri kelas bahasa Mandarin.

"Peristiwa itu diberikan liputan meluas oleh Sin Chew tetapi ia hanya membuktikan bahawa exco BN adalah orang yang tidak cekap,” katanya.

Beliau juga mahukan Zambry (bawah) supaya menghentikan lakonan kononnya BN mengutamakan bahasa Mandarin dan Inggeris, sedangkan hakikatnya tindakan itu hanya 'sandiwara' dan tidak ikhlas.


KAH KAH KAH...KAH KAH KAH..


woit... INGATKAN ORANG MELAYU SAHAJA KENA BODOH ...kah kah kah..

kah kah kah... ORANG CHINA PUN KENA BODOH SAMA.... kah kah kah..

kah kah kah... BELAJAR BAHASA MANDARIN?..... kah kah kah..

woit.... INI SANDIWARA ZAMAN GAFAR BABA...BELAJAR KELAS DEWASA... kah kah kah..


nota:
rakyat dahulu dibodohkankan
bila dah bodek senang di suruh arah kah kah kah





19 ulasan:

Hidet berkata...

salah ka belajar bahasa mandarin?

ikantuna berkata...

mak aih..

sedara hidet... dia tak kata pon salah belajar bahasa mandarin.. tapi itu merupakan suatu rhetoric ... mungkin anda pon tidak memahami perkataan rhetoric tu sendiri.. sebab hakikatnya anda tak belajar bahasa inggeris tapi hanyalah.. bahasa melayu...

tak nampak ka.. dia tulis tu hanya sandiwara tak ikhlas...

kau ni dari sekolah mana? Bahasa Melayu pon fail ka? kalau dah bahasa melayu pon fail... anda ni orang melayu ka orang polish ka orang dutch ka orang finnish ka atau orang katak bawah tempurung?

Tanpa Nama berkata...

Woit, Zamri,

Lu tak apa ler bahasa Tamil dah ok.
Jadi belajar bahasa Mandarin, senang nak beli ayam, di kelab.

Tanpa Nama berkata...

kah..kah..kah... manyak bagus punya lakonan !!!

woi zamry, sebelum belajar bahasa mandarin, kena makan 100 biji buah mandarin dulu tahu !! kah...kah..kah..

tak jadi masalah bagi Zamry dalam bahasa Tamil, mesti dapat A punya !!

mohd berkata...

ilmu beljor smp mati
xkire ape jenis ilmu
asal bermunafaat

nmpk sgt penulis yg xberilmu nk bercerite tntng ilmu
ilmu yg penulis ade maki hamun org hari2
smp nk mati bsk dlm ati msh ade dunia yg die lum puas
smp nk mati pun keje die maki hamun org lg

Tanpa Nama berkata...

Hahahaha

sekarang semua kena belajar manderin
senang nak join venture dengan org mandarin
dulu lagi aku dah kata
org mandarin tu kawan kita jugak
tak payahlah nak marah org mandarin
org mandarin akan bantu kita
tak ada mandarin kita susah

katak kena minta maaf
itu hari katak dah marah mandarin
ini hari kawan katak belajar mandarin

hahahaha

Tanpa Nama berkata...

Hidet...

Belajar Mandarin memang tak salah...tapi kalau yg belajar tu org2 dewasa, takut jadi macam kelas DOREMI..."alif, mim, nun, wau BUNYINYA SARKAS"

anyway Dato' Dato' semua...SLMT BLJR sarkas..opps..MANDARIN

Tanpa Nama berkata...

Hi Hidet!!

Tidak salah belajar bahasa Mandarain. Buat sendiri bukan Kerajaan yang menaja!!

Gerombolan selalu katakan "utamakan BM". Kenapo skaang utamakan Bahasa Mandarin. Ini menolok olok kan Bahasa Mandarin dengan Zambry dan excony menghadiri kelas Bahasa Mandarin. Ini hanya politik semata mata.

Wahai rakyat Perak buang gerombolan pada PRU13!!!

Tanpa Nama berkata...

Hidet

Memang salah jkalau pakai masa bekerja.

sri hartamas

Tanpa Nama berkata...

BENARKAH DAKWAAN INI? MB PERAK BELAJAR MANDARIN? AKU HARAP LEPAS NI BELAJAR TAMIL PULA. BARU 1 MALAYSIA.

APA PUN AKU TABIK DENGAN DR ZAMBRI. KEPADA NGEH DAN NGA TAKKAN LE KORANG JE BOLEH BELAJAR BAHASA ARAB. TAKKAN KORANG JE NAK TUNJUK TERER PADA ORANG KAMPUNG MELAYU? BIARLAH MB SAH PULAK BELAJAR. MAKNANYA SAMA BELAJAR. KAN BAGUSSSSSSS.

Johan 23.01.84 berkata...

oi Hidet, mmg pun xsalah belajar mandarin.tp Zambreeeee ni buat gimik amik hati org Cina

Tanpa Nama berkata...

abes cine komunis yg mngaji quran dlm ceramah tu xmnipu melayu la tu?

Allah dia xpercaya,nk bckan firman Allah..die nk suh sape ikut?kite?
die pun xikut..

bodoh baghal punye isham
kate org itu nk bodohkn org ini
yg ko nk bodohkn org2 taksub xnk berpikir tu?

jgn slhkn mereka yg xnk berfikir je
yg menulis pun kene ikhlas
jgn men2 sam,dh mati bsk sorg2 dtg tuntut..

apenama

mosabit berkata...

kenapa baru sekarang nak belajar?...menunjuk nunjuk lah tu....

nak menandingi MB pakatan rakyat konon.......

takpa ..teruskan usaha membodohkan cina perak tu....

kah kah kah kah kah kah ....

Tanpa Nama berkata...

Salah memanglah tidak salah. Kalau belajar pun buat apa nak heboh-heboh sampai masuk paper. Lepas tu buat publisiti meluas pulak tu. Betul kata TT, kalau bodo jangan beritahu orang..kan sudah kena ..kah..kah..kah..kah..bila mogok depan kedutaan Australia, banner english pun lintang pukang..kah..kah..kah..kah PPSMI..kah..kah..pemuda UMNO lagi ngok dari budak PPSMI..ha..ha..ha..kalau bodo jangan beritahu orang..

Tanpa Nama berkata...

Salah tu tak salah tapi jgn hangat2taik ayam...lepas belajar 2-3 minggu dah tak datang kelas...

Sivakumar berkata...

Tak salah.

Tapi nak hebohkan demi memancing undi Cina, itu tidak betul.

Sama ada ikhlas orang-orang UMNO ni nak belajar bahasa Mandarin, ini pun tak pasti.

Tanpa Nama berkata...

Zambery Mugabe pancing je tu belajar Mandarin. Pasti ada udang di sebalik Mee Bandung.

Tanpa Nama berkata...

mengaji quran dgn bc terjemahan quran sama ka??..jgn putaq belit laa..x penah lg dgr dorang mengaji quran time berceramah..tp kalo bc terjemahan dr quran..yer mmg pernah dengar...ni laa akibatnya bila pala hotak dah dikelirukan dgn utusan dgn tv3suku..mau fikir dgn akal sendiri pun dah x mampu..kena tipu lg melayu

Tanpa Nama berkata...

"mengaji quran dgn bc terjemahan quran sama ka??..jgn putaq belit laa..x penah lg dgr dorang mengaji quran time berceramah..tp kalo bc terjemahan dr quran..yer mmg pernah dengar...ni laa akibatnya bila pala hotak dah dikelirukan dgn utusan dgn tv3suku..mau fikir dgn akal sendiri pun dah x mampu..kena tipu lg melayu"

ni lg hasil didikn isham..hahaha
terjemahan ape ke bende bahalol
die mmg bc al quran la bahalol..
pegi la cr sendr..kt utube tu bnyk.jgn takot.lum edit lg..
ko dgr jela temberang isam.die pun amek dr source pembangkang aje..
same mcm tv 3suku

apename