Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 8 Mac 2011

SIAPA REMBAT TANAH TUDM?



INI BUKAN FITNAH




nota:
tanah tudm ini kena rembat oleh siapa?

kenapa tidak dibuka dan dibincang
untuk diketahui oleh orang ramai

macam mana tanah ini kena rembat?
siapa dibelakang projek rembat ini?

kalau semua terbuka dan telus
maka tidak ada tohmah fitnah
dan kahabra angin

yang menjadi fitnah dan tohmah
bila semuanya dilakukan secara menyorok

ini sama macam kes balai polis brickfeild
tetiba kosong - siapa rembattanah ini ?
siapa beri tanah polis pada cukong?
cukong mana dapat?


DEDAH RAHSIA PERTAHANAN NEGARA, GUGAT KREDIBILITI ATM
- meloya

Pendedahan maklumat berhubung keupayaan pertahanan negara akan menggugat kredibiliti negara dan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) serta mendedahkan aspek keselamatan dan rahsia negara kepada pelbagai ancaman seperti jenayah, tohmahan dan fitnah.

Pensyarah Kanan Fakulti Pengajian dan Pengurusan Pertahanan, Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM), Mohd. Izani Mohd. Zain berkata, keupayaan pertahanan negara adalah rahsia yang perlu dipertahankan oleh setiap lapisan warga Malaysia yang mempunyai akses terhadapnya.

“Jika didedahkan pelbagai implikasi akan timbul termasuk menjejaskan kredibiliti negara dan ATM. Apa saja maklumat berkenaan kesiapsiagaan pertahanan adalah rahsia negara yang sepatutnya disimpan dan tidak dibincangkan, lebih-lebih lagi dibocorkan kepada pihak luar.

“Menjaga kerahsian negara adalah aspek keselamatan yang perlu dititikberatkan oleh setiap rakyat di negara ini,” katanya.

Beliau mengulas rencana tulisan Panglima Angkatan Tentera, Jeneral Tan Sri Azizan Ariffin dalam Utusan Malaysia semalam yang bertajuk ‘Rahsia negara tanggungjawab bersama.’

Azizan berkata, pendedahan maklumat berhubung keupayaan dan rancangan aset-aset pertahanan negara sewenang-wenangnya, tanpa ada kesedaran tentang implikasi negatif terhadap kewibawaan ATM dan kemampuan pertahanan negara pada masa hadapan, tidak sepatutnya berlaku.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… INI CAKAP CAKAP BANGANG…. kah kah kah..

kah kah kah… KALAU NAK JAGA KESELAMATAN NEGARA KENAPA LANTIK APCO JADI PENASEHAT KERAJAAN…. kah kah kah..

kah kah kah…APCO INI AJEN ZIONIS…. kah kah kah..

kah kah kah… TAK PERTAHAN KAN NEGARA KENAPA JUAL TANAH KTM DI SINGAPURA… kah kah kah…

kah kah kah…. AMERIKA ADA SECEBIS TANAH DI CUBA… TAK JUAL PUN PADA CASTRO…. kah kah kah..

kah kah kah...KENAPA TAK BUAT KEM TENTERA DI TANAH MELAYU DI SINGAPURA... kah kah kah..

kah kah kah...MACAM AMERIKA BUAT KEM TENTERA DI GUANTANAMO BAY DI CUBA... kah kah kah

kah kah kah…KALAU NAK PERTAHAN KAN NEGARA…KENAPA REMBAT LAPANGAN TERBANG TUDM DI SUNGAI BESI…. kah kah kah..

kah kah kah… BUKAN KAH INI LAPANGAN TERBANG UNTUK POLIS DAN TENTERA…. kah kah kah..

kah kah kah… BUKAN KAH POLIS DAN TENTERA MENJAGA KESELAMATAN NEGARA?.... kah kah kah

kah kah kah…KENAPA BERI TANAH INI PADA CUKONG TAIK TERJULUT JULUR…kah kah kah..

kah kah kah…BANYAK PEGAWAI TUDM BENGANG DAN MARAH…. kah kah kah..

kah kah kah…INI KERJA SIAPA?... kah kah kah..

kah kah kah...KENAPA TAK TIMBULKAN ISU INI?...kah kah kah...

kah kah kah...ISU GADAIKAN TANAH STRATEJIK UNTUK CUKONG?... kah kah kah

12 ulasan:

anti perompak rakyat berkata...

tak usah layan cakap izani dgn azizan haram jaddah tu. konon pertahanan negara kunun.padahal pertahanan bn utk terus rompak harta rakyat.teruskan azizan dan izani teruskan tradisi rompak harta rakyat yg diteladani dari tun mamak kutty pukimak.ular besar dlm kubur korang semua.ular hitam berkilat bakal baham korang.tunggu......!!!!

Tanpa Nama berkata...

Khas buat TT..I started a joke(lagu bee gees)...keh..keh..keh...keh

Tanpa Nama berkata...

Strateginya Cukong bagi makan ramai-ramai, dari penjual nasi lemak sampai ke Pak Men. jadi tak ada suara-suara tak puas hati dari yang terlibat secara langsung. yang duduk sebagai pemerhati walaupun dapat lihat dan rasa ada sesuatu yang tidak kena, masih dianggap spekulasi dan fitnah. yang tahu betul2 dah kaotim, lu sontot gua, gua sontot lu maaa...ni ramai sebab tu kos juta2 jadi billion2 maaaa.....

Tanpa Nama berkata...

Saya setuju dengan laporan prof ini

rahsia kapal selam bocor tidak boleh dibocorkan kepada singapura

jika rahsia kapal selam bocor ini dibocorkan kepada singapore, maka singapore akan ketawa sampai pecah perot

5sal berkata...

Assalam!PAT pun banggang gak nak suruh jaga rahsia negara konon.Rahsia ATM sediri tak jaga.Cukup2lah jadi pembodek kera jaan 1mesia.Contohi Pang5 TUDM n TLDM.

Ace2020 berkata...

Aku rasa terpanggil utk buat sedikit pendedahan tentang pembelian kelengkapan peralatan tentera.

Setiap juruterbang jet pejuang TUDM, akan dilengkapi dengan survival kit pada sut mereka. Katakan semasa perang, jet mereka ditembak jatuh dan pilot pun terselamat dgn eject bersama payung terjun. Pilot akan menggunakan survival kit utk survive di atas darat.(Mcm dlm filem Behind Enemy Lines)

Survival kit mengandungi:

-handgun
-additional magazine
-torch light
-compass
-laser pointer
-signal mirror
-radio
-personal locator beacon & GPS
-multi-tool kit
-survival knife
-first aid kit
-energy bar & water
-dan byk lagi

Disebabkan persoalan keselamatan negara, tak ada siapa tahu berapa harga sebenar item list yang dibeli utk survival kit pilot TUDM.

Contohnya survival compass yg di pasaran berharga RM30, dibayar oleh kerajaan sebanyak RM30,000.

Multi-tool kit yg di pasaran cuma berharga RM150 satu set dibeli dgn harga RM60,000.

Kalau nak senaraikan penipuan ni, tak larat nak baca sampai habis

Tapi mcm biasalah, geng2 askar bagitau ini soal keselamatan negara dan tak boleh dipertikaikan.

Aku tak pertikai soal pembelian senjata tapi komisen beli jet pejuang Sukhoi boleh beli lagi 2 jet tambahan. Kalau xde komisen2 gila babi nie, aku rasa byk senjata yg ATM boleh beli.

pukilalat berkata...

Kau orang memang bangang...kalau nasi dah basi...buang je lah....Kalau BN dah basi...ganti lah parti lain....buat apa tunggu lama-lama....awak juga yang kena tipu....kah..kah..Minyak naik marah...barang naik marah...marah sekejap..lepas tu undi balik BN...RM50 punya pasal sanggup dibodohkan.....

Master Yoda berkata...

Kah kah kah..terasa buduh gak jadi prof ni...Mujur gua amik PhD in engineering course, takde la nak kuar statement mcm ni nnt bile dh jadi prof

Tanpa Nama berkata...

Salam..

Ni le sikangkong dari Uni Pertahanan..Entah dari hutan mana ..yang nak berahsia tu sebab dan rembat lar..makan senyap2..

Tanah sekangkang kera tu jugak yang nak jual kat cukung...Sikangkong ni punye telur dah kena goyang dgn si doll..tu yang terjelir je...

Tanpa Nama berkata...

akibat jika lapangan terbang TUDM dibangunkan...radius 2km persegi akan naik bangunan pencakar langit..sampai ke kawasan pudu

banyak lagi kontrek ma...kah kah kah

dulu ada kem/ pangkalan tentera Malaysia di Woodland... kena jual ngan mamak madey kah kah kah

padan muka kau Melayu!!!
suka kena tipu!!!

Raden berkata...

yg jadi rahsia kat m'sia ni adalah perbelanjaan kaum kerabat gerombolan... kalau dedah bole kena OSA... yg lain tu suma bukan rahsia... hahahahahahaha

Tanpa Nama berkata...

Sudahlah, bapak jeneral dan penganalisis ketenteraan. Semuanya sama dua kali lima. Inilah padahnya kalau jadi jeneral tapi tak pernah perang. Duduk dalam air cond memerintah sana...memerintah sini. Semuanya "bulsyit". Tempat strategik seperti Woodland, Tanjong Pagar, Malah Pulau Batu Putih pun terlepas kat tangan Singapura. Semuanya gara-gara pemimpin Malaysia yang korup dan tak ada hati operut. mampuslah kau Jeneral yang ada. Pengalaman 35 tahun dalam tentera banyak mengajar saya erti kehidupan tentera sebenarnya. Banyak berpura-pura daripada keadaan sebenar.