Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 8 Mac 2011

CUKONG DI DAHULUKAN - RAKYAT DI CIBAIKAN



SATU LAGI PROJEK TIPU



nota:
ini gambar flet pantai dalam
satu lagi kerjasama gerombolan dan cukong
rembat tanah melayu sedang berjalan di pantai dalam

flet flet ini sengaja tak di baiki
paip bocor dinding kopak kawasdan hapak

kemudian raja tak ada rakyat datang
beri cadangan minta pak cik dan mak cik ini pindah
tapak akan diambil untuk buat kondo

pak cik dan mak cik adalah orang pertama
yang berhak memiliki kondo ini
harga antara 600 ke 1.5 juta ringgit

terberak kering mak cik dan pak cik

yang peliknya cukong sudah rasuah beberapa
melayu bodoh untuk setuju
ini lah caranya tanah melayu
jadi tanah orang bukan melayu

kalau tak ada melayu jenis gerombolan yang bersubahat buat kerja jahat ini
tak mungkin cukong berani rapat ke mana mana tanah orang melayu

nota:
kerana ini cukong akan terus menyokong gerombolan
kerana gerombolan sedia jual hak orang miskin
cukong akan terus sokong gerombolan
kerana gerombolan bodohkan melayu

cukong mahu melayu terus menerus jadi bodoh
bila melayu bodoh semua boleh dirembat
termasuk tanah tentera udara di sungai besi

nota:
mana pukida?
mana pukisam?
mana pukiris?
kah kah kah


JENAZAH TAK MUAT DALAM LIF – berita hairan

Enam blok flet kos rendah Taman Medan Cahaya, di sini membabitkan 1152 unit rumah dan didiami kira-kira hampir 4,000 penduduk berdepan masalah tangki air bocor sejak tahun lalu.

Masalah itu mengakibatkan kediaman sebahagian penduduk digenangi air dan kerosakan lif yang menjadi kemudahan harian penduduk flet itu. Apa yang dikesali penduduk adalah sikap lepas tangan pemaju perumahan flet terbabit iaitu Syarikat Perumahan Nasional Berhad (SPNB) walaupun aduan dibuat sejak tahun lalu.

Wakil penduduk blok B flet itu, Zainab Osman, 46, berkata enam blok fasa pertama, iaitu blok A, B, C, D, E dan F mengalami masalah yang sama dan sehingga kini belum ada tindakan daripada SPNB, manakala blok yang dibina dalam fasa kedua iaitu G dan H terselamat kerana baru dibina.

“Kita dah banyak kali buat aduan... mereka hanya datang, ambil gambar dan balik. Apa guna bil penyelenggaraan yang kami bayar sebanyak RM45 sebulan?.

“Bukan blok saya saja yang ada masalah tangki bocor, enam blok lain pun turut mengalami nasib sama,” katanya ketika ditemui Sentral di sini, semalam.

Difahamkan, semua enam blok itu turut mengalami masalah kerosakan lif akibat daripada kebocoran tangki air yang berlaku di tingkat 16 flet berkenaan, selain turut menyebabkan air meresap masuk ke dalam dinding rumah dan bertakung di kawasan kediaman serta berlaku keretakan di sekitar kawasan dinding yang bocor.

APA STATUS PPR TAMAN SETIA INDAH - meloya

SAYA merupakan salah seorang penduduk di kawasan Taman Setia Indah, Johor Bahru dan sehingga kini masih tertanya-tanya tentang status Projek Perumahan Rakyat (PPR) di kawasan ini kerana ia sudah lebih tiga tahun siap.

Apakah punca sebenar kelewatan ini? Adakah ia berpunca daripada kesilapan pemaju atau kesilapan daripada pihak kerajaan negeri sendiri sehingga menyebabkan golongan sasar yang sewajarnya menduduki rumah tersebut masih belum boleh menikmati kemudahan itu?.
Pada pendapat saya, sekiranya projek berkenaan sudah siap, lebih baik ia diserahkan kepada golongan sasar yang telah ditetapkan bagi mengelakkan sebarang kejadian yang tidak diingini berlaku.

Sekiranya projek berkenaan dibiarkan terlalu lama, mungkin akan mengundang musibah seperti masalah anjing liar dan pada masa sama berkemungkinan akan wujud kes kecurian di dalam kawasan itu.

Saya harap perkara ini dapat diselesaikan dengan segera bagi membuktikan kepekaan kerajaan terhadap masyarakat di negeri ini.

dari: Penduduk Bingung

NOTA:
apa yang sebenarnya berlaku?
ini adalah kerenah pemaju
pemaju dan para cukong
dan kerjasama dengan gerombolan

cukong kautim dengan gerombolan rembat tanah kerajaan
undang undang pastikan akan ada rumah rakyat dibuat
undang undang pastikan ada taman di buat
undang undang pastikan ada tempat ibadat dibuat
undang-undang pastikan ada dewan orang ramai dibuat

tetapi cukong lebih bijak
bila buat perjanjian
semua di terima

kemudian cukong suap duit dan amoi pada gerombolan
satu habuk tak jadi
rumah rakyat kalau dibuat macam kandang babi
kalau mati tingkat atas kena balinkan ke bawah
ini lah yang sedang dilakukan oelh puak gerombolan

pernah satu masa dulu dizaman mat taison
cukong hantar duit dalam beg untuk batalkan projek rumah rakyat
atas tanah kerajaan – tak caya?
kalau tidak macam mana taison bawa duit dalam beg plastik ke australia?

nota:
ini sedang berlaku di sentul
cukong yang dipiliharaya oleh madey
telah enggan buat rumah kos rendah tapi tanah KTM telah dirembat

tak guna buat laporan
tak guna hantar memo
tak guna jumpa menteri
semua ini dalam satu geng
simpan kemarahan kita tunggu masa dan waktu
untuk humbankan gerombolan ini!

nota:
sekarang cukong dan gerombolan
sedang merancang nak rembat tanah
di kampong baru - tak percaya sila tunggu!!!


7 ulasan:

James Iha berkata...

Kahkahkah...padan la dgn muka toya hangpa sbb gatai tangan sgt calit undi utk depa. Dh byk kali kena tipu pon dok gatai sgt nampak Mat Sembab dan Perogol, berebut2 cium tangan. Dengaq nak bg RM30 juta,Rm10 juta,biasiswa,wifi,PPR terus tak pikiaq panjang dahh..Kenapa masa selepas PRU12 dulu depa tak boleh bagi kalu betoi la depa tu nak tolong hangpa?Cukong dok rembat tanah pon hangpa biaq. Cukong rembat bini pon hangpa biaq..kahkahakah

Tanpa Nama berkata...

Ha ha ha...

Bro TT..buat apa hang merapu meraban tak tentu pasal....hang ingat depa peduli...depa tetap pangkah BN...Pi mampus dengan pakatan rakyat...janji dapat gula, tepong, kain pelikat..

Lift nak bocor ka..tangki bocor ka??? Peduli apa..dekat Pilihan raya , ada menteri datang sama kontrakter repair...tahan sebulan lift mampus balik ..ha ha ha..

Horeeeyyyyy..lepas ni aku dok kondo, KeRa-Jaan bagi ganti Flet Buruk aku ... baguih sungguh aku undi BN....ha ha ha..."Undi Lagi BN"

So..Bro TT, kalau depa tak kebuloq..jangan harap depa tak undi BN..tunggu sampai depa dah tak dak duit macam kat Mesir barulah depa sedaq..tu mentaliti 10 rakyat Malaysia ni.. Hisham, please keep your dream flot..dan rajin-rajin main wau..ha ha ha.

cicit ngah layor berkata...

Lagi banyak melayu miskin,lagi seghonok demer.Senang untuk buat janji,senang untuk ditipu.Tp yg miskin pon tak sedor dighi,baghu puak2 ni janji jer teghuih sokong dgn undi.Biler dengor lelintor dilangit,ayor dalam takor abih dibuang.

Tanpa Nama berkata...

chingkie mca nak jadi mentri perumahan sampai bn mampus
----------------------------------------------------------

si chingkie mca nak jadi mentri peumahan pasal apa?

>bolih rembat tanah ppr kat kuala lumpur

.tak payah buat kerja mentri perumahan , gaji masih bolih dapat

>si chingkie sial dapat bagi pandangan mana mrt mesti lalu

> kalau ada tempat setinggan cina duduk, buat donno aje

>lama lama tempat setinggan cina kat kl dapat kat cukong

dengan satu /dua barua mat bodek sebagai direktor dalam syarikat cukong

> 50 tahun bn memerintah, si chingkie mca jadi menteri perumahan-

kawasan setinggan yang cina/melayu duduk semeua di pulun cukong

dan satu dua melayu keparat haprak yang akhirnya bagi pada cukong

contoh: kawasan mega mall dan kg abdallah hukum


> itulah guna bagusnya bagi si penyamun chingkie mca-

ada tanah balun

kojo tak payah bikin

bila ada pilihan raya suruh melayu calun bn [kalau

tak pasal mat kepala kat lutut , chingkie mca tak mungkin menang


khong khek khuat

Tanpa Nama berkata...

Salam Bro Isham,

Sebenornye memang oghang melayu nih ramai yang bongok! lagipun dah dirawikan yang mana pada akhir zaman ramai orang mengikut si kitol & mendeliar & bendahara seri wak raja untuk di perkotak katikkan
So..melayu nih cam bro tanpa nama 1232 kata la selagi dapat makan pakai keta,tengok akademi f**ktaSIAL! jangan harap nakkn islam sebagai cara idup yang dah tentu Selamat!

Tanpa Nama berkata...

Aku ade sorang kenalan bekerja di Unit Udara Polis di Sg. Besi. Dia pun pelik kenapa tanah TUDM nak diambil alih sedangkan byk bangunan2 baru dibina utk hangar helikopter, pesawat peronda, bangunan persediaan pilot & crew, pasukan khas, bilik senjata api dsbg yg berharga ratusan juta ringgit.

Bayangkan macam ni, kerajaan bina sebuah bangunan berharga 50 juta ringgit, tapi bila projek dah siap tiba2 ada cukong baru sedar tanah di situ bernilai ratusan juta ringgit.

Cukong2 ni akan rasuah pak 2 menteri dgn duit & china doll agar projek yg dah siap tu dibatalkan dan tanah tersebut dijual kepada cukong dgn harga yg murah. So, bangunan yg baru siap tu akan dirobohkan supaya memberi laluan kpd projek hartanah cukong.

Bila aku tau macam nie la perangai kebanyakan orang2 Cina, rase nak jadik racist plak. Tp salah Melayu gk yg undi gerombolan.

Puki anjing betul.......

Master Yoda berkata...

Sape sokong pembangunan material kat Kg Baru memang sengal wal baghal