Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 8 Mac 2011

AMARAN DARI RAKYAT



BERSEDIA!!!



nota:
anak anak muda
pelajar universiti
mahasiswa dan mahasiswi
bersedia untuk ke jalan raya

lupakan kerja bodoh hantar memo
lupakan kerja bodoh jumpa menteri

turun ke jalan raya
tuntut hapuskan hutang

lihat dan nanti para menteri
akan cabut lari kerana sakit gigi
kah kah kah


BELAKANGKAN DEMOKRASI UMPAMA BOM JANGKA – harakah daily

Mursyidul Am PAS, Nik Abdul Aziz Nik Mat mengingatkan pemimpin Umno dan BN, tindakan mereka membelakangkan demokrasi bakal menjadi bom jangka yang akan meletup bila-bila masa.

“Ia bakal menjadi bom jangka yang dilemparkan oleh golongan ini kemudian hari nanti, jadi beringat-ingatlah, jangan berbuat sesuka hati,”ujarnya.

Sambungnya, sekiranya Hosni Mubarak seorang yang berkuasa besar akhirnya digulingkan oleh rakyat sendiri, apa lagi di Malaysia, ia juga boleh berlaku.

Sehubungan itu, beliau yang juga Menteri Besar Kelantan mengingatkan pemimpin tertinggi Umno tidak perlu bermegah dengan kemenangan calon mereka di dua pilihanraya kecil, Merlimau dan Kerdau, kerana perlawanan itu tidak berlandaskan demokrasi.

Menurutnya, PAS bukan menentang calon Umno sebaliknya parti kerajaan yang disokong oleh segala gentera kerajaan negeri dan Persekutuan.

Beliau berkata demikian kepada media ketika diminta mengulas keputusan dua pilihanraya kecil di Dun Merlimau dan Kerdau, selepas mesyuarat Ecer tengahari tadi.

Beliau berkata, di Malaysia walaupun mengamalkan demokrasi, namun hakikatnya ‘dia mahu kerasi’ sehingga pilihanraya sebenar sudah tidak wujud di Negara ini.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… KENAPA SELAMA INI RAKYAT DAPAT AMARAN… kah kah kah..

kah kah kah.. RAKYAT DI TIPU… RAKYAT DAPAT AMARAN…. kah kah kah..

kah kah kah…. RAKYAT KENA CUKAI…. RAKYAT DAPAT AMARAN…. kah kah kah..

kah kah kah... RAKYAT KENA SAMAN EKOR... RAKYAT KENA AMARAN... kah kah kah..

kah kah kah…. MENTERI MENIPU…. MENTERI KAYA RAYA…. kah kah kah..

kah kah kah... MENTERI TERLIBAT KES BUNUH... TAK ADA DAKWA DAKWI... kah kah kah

kah kah kah… MENTERI RASUAH… HIDUP SENANG LENANG…. kah kah kah..

woit… CUKUP… SUDAH CUKUP…. kah kah kah..

kah kah kah…MASA NYA TELAH TIBA…. KITA BERI AMARAN PADA MENTERI… kah kah kah…

kah kah kah…KALAU PILIHANRAYA TIPU… KITA KELUAR KE JALAN RAYA… kah kah kah,…

kah kah kah… KALAU UNDI POS TIPU… MALAYSIA IKUT TUNISIA…. kah kah kah..

kah kah kah… KALAU TAK PAKAI DAKWAT LEPAS MEMNGUNDI…. KITA BUAT CARA MESIR…. kah kah kah…..

kah kah kah… INI AMARAN UNTUK YANG MENIPU DI PILIHANRAYA…. kah kah kah…

23 ulasan:

terimakasihdanjumpalagi berkata...

ayuhhhhhhhhhhhhhhhhh!
bangkitt samasama
penattt dahhhhh
penat dah berharapppppp
penat sangat dahhhh
gempaq habis habisannnnnn
gempaqqq dan kejaqqq
bagi depa ketaqqqq
gempaq biaq terhumbannnn
sejarah ada depan mata niiiii
jomlahhhhh
jommmm cepat cipta sejarahhh!

Tanpa Nama berkata...

Saya walaupun juga kecewa dng kekalahan Pakatan Rakyat di dua DUN namun boleh menerima hakikat bahawa ramai orang terutama Peneroka Felda yg masih bersedia menyokong BN.

Kekalahan ini adalah kerana rakyat masih sayangkan BN itulah hakikatnya, tidak perlulah kita sampai hilang pertimbangan sehingga mahu mengheret org ramai ke jaln raya kononya mencontohi apa yg berlaku di Mesir.

Lagi pun saya perhatikan kemantapan pakatan di dalam Pakatan Rakyat sudah semakin longgar, sejak Anwar di dakwa di Mahkamah, Pas kini sudah mulai cuba merampas kedudukan ABANG yg dimiliki oleh PKR selama ini, Pas kini merasakan bahawa mereka lebih kuat dari PKR dan merasakan kononnya Paslah yg perlu menjadi ketua didlm Pakatan Rakyat.

Kalau inilah keadaannya .....biarlah Pakatan Rakyat kalah dari mencapai kemenangan tetapi selepas itu berkrisis berebut jawatan ketua di dlm Pakatan Rakyat.

Pas sesungguhnya adalah parti yg tidak sedar diri......( banyak lagi yg saya mahu katakan tetapi cukuplah setakat ini dulu )

Tanpa Nama berkata...

Dari RANJAU UTARA

Nik Aziz cakap ada betul dan ada tak betulnya. Saman ekor memang membebankan rakyat, patut dimansuhkan semua saman2 ekor sebelum Feb 2011. Rakyat tak kira apa parti politik makin terasa beban nak menempuh hidup dari hari ke hari. Kerajaan patut buat perubahan dengan segera untuk meringankan beban rakyat terutama yang berpendapatan RM1500 kebawah. Yang tak berapa betul, takkan bila PAS menang PRK tak pernah kata SPR telus tapi bila BN menang asyik mengatakan ada penipuan dan Nik Aziz tak pernah muhasabah diri dengan setiap kekalahan. Lagi satu, kalau kerajaan sekarang tumbang bila rakyat jelata buat demo, takda masalah besar dan rakyat harapkan pembaharuan. Tapi, bila pembangkang yang baru pula buat demo, perlulah bersedia untuk letak jawatan sebagaimana PR sekarang selalu laung2kan. Tiada negara yang terkecuali dari demo seluruh rakyat jika tidak berlaku adil termasuk USA dan UK, tapi apa kesudahannya jika kejatuhan kerajaan dari desakan rakyat tanpa pilihanraya? Kerajaan tak semua betul dan pembangkang dah memang kerjanya membangkang semuanya walau kerajaan buat yang baik untuk rakyat, nak puji jauh sekali. Ops Piramid bawa balik 9000 rakyat pun jadi bahan politik. Kerajaan tak perlu pujian sebab dah jadi tugas mereka tapi ucapan terima kasih adalah datang dari hati warga negara MALAYSIA yang ikhlas dan mahukan keamanan dan kesejahteraan hidup. Apa2pun,buatlah apa yang patut jika itu yang nak dilakukan dengan sebulat suara tanpa sesalan dikemudian hari. Salam pada bro TT.

Tanpa Nama berkata...

aik...tuan nk tya sikit ni ..
tukar tiub.org tu tuan punya juge ke?

heran dh ni...

Anti TELAN berkata...

EC(SPR) leading Pilihanraya. But in campaign that short 1001 things TAK BOLEH. Stake cannot. Suspend cannot. Fly cannot. Carry cannot. Bring cannot. Large cannot. Marched cannot. Near cannot. Speaking cannot. Gather cannot. Many cannot. Finished that..PUKIMAK what can..kah kah kah..kah kah

ALahaI sI LunCAi berkata...

ANAK MUDA MEMANG SUDAH BANGKIT. MEREKA BANGKIT MENGALAHKAN GEROMBOLAN YANG MEMPERALATKAN MEREKA . MEREKA BANGKIT SECARA BIJAKSANA.

MEREKA GUNAKAN KUASA MEREKA DI MERLIMAU DAN KERDAU MENOLAK GEROMBOLAN YANG BERCAKAP TENTANG DERITA TAPI SEBENARNYA KAYA RAYA.

Tanpa Nama berkata...

Kita turun ke JALANRAYA..
Jangan lupa bawa lastik bersama..
MARI KITA PULA BERI AMARAN...

Tanpa Nama berkata...

gua tunggu masa saja ishammmm..

amik cuti 2 bulannnn...

pergi mampos la demokrasiiii....

pergi mampos la semuaaaa.....

gua nak turun berdemoooo...

target gua 2 bulannn kita berdemo...

Tanpa Nama berkata...

binatang-binatang ni, kalau kite tak kasi diaorang mampus, kita yang mampus kena saman ekor, cukai, naik petrol, naik barang-barang....sebelum dia kasi kita mampus, mari kite kasi dia mampus dulu...kah..kah

shahmetal berkata...

kahkahkahakh

dah kalah tu kalah la. demokrasi pale bana ape ko nak lagi pakcik ajis oi. rakyat dah kuar mengundi dah pun! pengundi hantu la.. pos la.. kenapa tak guna alasan lama? WOI berundur la! madey pon tau diri sendiri dah lapuk! ko tu dah berkulat2 dah! menjahanamkan PAS je la woi! apa sumbangan ko kat PAS selain tukang maki hamun orang lain? Dah tua2 pergi duduk berzikir la. lagi bagus dari meroyan2 dekat sidang media. dahla meeting pon tak datang. tapi bila dtng mic laju je bercakap kahkahkah

sunsnake@budakbalun berkata...

jadikan dataran merdeka sebagai dataran tahrir malaysia!!!

apa apa pun ok berkata...

SEKARANG LAAAAAA kahhh kahhh kahhh
labooonn banyak2 pun letih la kahhh kahhh kahhhh

James Iha berkata...

Kahkahkah...terbukti melayu masih lagi senang digula2kan. Sapa melayu yg sanggup bersusah2 keluar dr zon selesa utk bersama2 berjuang dgn Pro-Rakyat menegakkan hak rakyat? Dlm kepala otak makcik2 felda, selagi boleh tgk tv dan mandi air paip, hangpa kata apapun kat depa, gerombolan tetap di hati. Huloq Rm100 utk belanja pasar malam dn dpt cium tangan Mat Sembab dan Perogol, undi akan mari...kakhkahkah..bangga tak jd org melayu?

Tanpa Nama berkata...

PR menari di padang tak sama rata.
Jawabnya, kalahlah.
Kalaulah padang tu sama rata.
Pastinya, BN terkucir.
Begitupun juga, PR tetap berjasa.
Kerana lawan UMNO-BNlah, Merlimau dan Kerdau dapat rezeki.
Jikalau PR bagi walkover, sudah tentu penduduk2 dua DUN tu gigit jari.
Oleh yang demikian, dalam PRU13 nanti jangan lupa undi PR.
Kah... kah... kah...

Tanpa Nama berkata...

bilakah nk turun ke jalan raya ..aku udah tak sabar dah niiiii.

Tanpa Nama berkata...

Relaxlah wahai pak pak pencacai.. ni baru segelintir rakyat yang memang dan maha benci kat muka2 penjilat demi kantong sendiri,cuma yang duduk senyap macam bangang tu ade kepentingan dengan gerombolan haprak.gertaklah lagi rakyat dan bukan semua melayu itu bodoh dan jadi pak turut...tungguuuu.

Tanpa Nama berkata...

Bro Isham, pedulikan suara atau komen2 sumbang penjilat tegar yg tak faham politik tu...

Contoh kata mereka SPR tu telus lagi adil...aduhai guna jentera kerajaan, media 24 jam dia guna habis-habisan, undi pos dimanipulasi sepenuhnya dan banyak lagi kalau nak ceritakan...

Harap saudara dpt main peranan utama utk mendesak agar pada PRU akan dtg penggunaan dakwat pada jari pengundi dan undi pos diberi kpd yg berhak sahaja dapat dilaksanakan, kalau tak PR akan dianggap gagal dan lebih teruk akan dilabelkan sbg bodoh tongong...

Tanpa Nama berkata...

pukidaa umno. dari mati kering kena isap darah dengan malaon2 skema dan bangang2 belaka ni, baik mati melawan. demo, bring it on! woi melayu! jgn takut, bite the hands that "feed". feed laa sangat.

Tanpa Nama berkata...

kalau tak betul, tak payah dah Pakatan masuk bertanding, boikot pilihanraya, kita padukan suara dan tenaga lawan ketidakadilan. TAPI ni tetap juga masuk pilihanraya tapi dah tau tak betul, ni dari dulu sampai sekarang ni, lepas tu keputusan keluar kalau menang dah tak timbul ketidakadilan, bila kalah keluar perkataan tu balik, tak jadilah cam tu...memang kita tahu tak adil tak adil lah..menang atau kalah!!!

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama 2:49 AM

kepala hotak hang laaa...bodo tahap gaban betul..

sedarlah hanya 20-30 orang menteri ni saja yang kontrol 29 juta rakyat malaysia.. hanya perlu 1-2 juta rakyat turun ke jalan raya baru dia orang tahu langit tinggi rendah..

ingatlah, parti pembangkang pun cari-makan.. depa pun ada gaji untuk makan..

pergi mamposlah parti2 pembangkang sumer.. kami sudah letih dengan mainan politik menteri2 bodoh BN ni...

jom anak muda semua, turun ke jalanraya.. kita pilih pemimpin orang muda yang baru.. pemimpin BN dan pembangkang sudah tua nak mampos dah.. kini orang muda perlu terajui melaysial..

Tanpa Nama berkata...

Salam Bro..

Tak sabor aku laki bini nak turun kejalan..
kalau aku jumpa bik mama aku cilikan mulutnye..jumpa najis..aku bomkan badannye..jumpa mat sembab..aku pijak tengkuknye...jumpa harus sana-sini aku pial telinganye..jumpa mat entot..aku takuk kepalanya...

Sape lagi mentri yang bontot dah kebas dan lebar pasai duduk 40 tahun dlm kabinet aku...aku pijak kepala dia...

Makan duit rakyat tak ingat2 NAK MAMPOS...

Tanpa Nama berkata...

yuh...kejalan kita sume...kita sudah tak boleh pilih...hanya boleh jalan saja ....jlnraya lebih telus dr pilihanraya....jom demo jom!

Tanpa Nama berkata...

semua ni sembang tak kena duit...cakap jer berderai derai...orang ni tak betul laa... orang tu tak betul la... habis siapa yang betul... ikut kepala hotak hampa baru betul kaa...????

AlQuran dan Hadis hampa tak nampak ka...?

PKR..kalau setakat baru sepenggal merasa pegang kuasa dan hanya berharap kat batnag tubuh ANwar untuk terus hidup dalam politik Malaysia ni...jangan cakap banyak laa....sedar la diri sikit... jangan
jadi macam cerita tolong anjing tersepit... atau hampa memang macam anjing... terima kasih pun tak ada nak gigit orang plak...

UMNO=PKR=ANJING....

Aku nak tunggu yang garang sangat tentu HERO PKR yang tak sabar sabar nak tunjuk HERO memulakannya SEKARANG.... aku minta sorang yang HERO PKR dalam ni pi depan Putrajaya.... TUANG MINYAK DAN CUCUH... ada teloq ka..atau cakap jer terjelir jelir meleleh air luir.. apa pun tarak..... Hebat sangat ka HERO PKR ni... keh keh keh..

Cakap tak kena duit....cakap la apa pun...janji boleh syok sendiri cukup la nooo...