Rabu, 17 Ogos 2011

ANAK ANAK MUDA BERSEDIA!





NOTA:

kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah

woit...GERAKAN ANTI- PPSMI KENA TIPU.... kah kah kah...

kah kah kah...PEJUANG BAHASA KENA TIPU.... kah kah kah...

kah kah kah...PAK SAMAD JANGGUT KENA TIPU.... kah kah kah...

woit...KALAU DAH KENA TIPU...TAK KAN MENONGGENG SAJA.... kah kah kah...

nota:

amat sedih
amat malu
sedih kerana apa?
malau kerana apa?

kah kah kah...malu ditipu oleh muhyiddin yassin
kah kah kah

malu kerana percaya pada muhyiddin yasssin
kah kah kah


kah kah kah
cukup hima ditipu oleh muhyiddin yassin
kalau ibrahim ali tipu ada kelas juga
ini malikul sembab
mana ada kelas
kah kah kah



SEMUA INI KENA TIPU


nota:

tak kan nak menonggeng
bila kena tipu
kah kah kah

SYOR SEKOLAH DIBERI PILIHAN - meloya

PUTRAJAYA 16 Ogos - Kerajaan sedang menimbangkan cadangan untuk membenarkan sekolah memilih sama ada menggunakan bahasa Melayu atau Inggeris dalam pengajaran dan pembelajaran sains dan matematik.

Muhyiddin Yassin berkata, ini kerana Kementerian Pelajaran tidak mahu kelonggaran itu nanti menjejaskan pelaksanaan dasar Memartabat Bahasa Melayu, Memperkukuh Bahasa Inggeris (MBMMBI).

''Saya tahu ramai ibu bapa yang berminat tentang soal pembelajaran bahasa Inggeris itu dan sebab itu bila ada saranan tersebut, mungkin ada pihak menyatakan boleh tak kita bagi kelonggaran.

''Jadi, perkara itu masih di peringkat kajian di kementerian dan setakat ini kita belum putuskan lagi kerana pertamanya kita sudah ada dasar MBMMBI itu," katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas menyampaikan hadiah kepada pemenang Pertandingan Kreatif Sains dan Matematik Kebangsaan 2011 anjuran Institut Terjemahan Negara Malaysia (ITNM) di sini hari ini.

Bagaimanapun, Muhyiddin yang juga Menteri Pelajaran berkata, pihak beliau kini memberi tumpuan kepada usaha untuk memperkukuhkan program pembelajaran bahasa Inggeris di sekolah.

Beliau menambah, ia perlu memandangkan masih ramai pelajar sekolah yang masih tidak mampu menguasai bahasa Inggeris.

''Jadi, ini memerlukan kita buat kajian secara lebih mendalam dari pelbagai aspek. Antaranya soal guru, latihan perguruan, bilangan guru yang terlatih, tempoh masa belajar bahasa Inggeris, buku teksnya dan sebagainya.

''Bila kita nak buat keputusan? Kita akan mengkajinya secara menyeluruh dan bukannya kita ambil satu atau dua pandangan sahaja," katanya.

GERAKAN SEKALI LAGI



nota:

anak muda bersedia
jangan memonggeng
bila kena tipu
susun barisan
dan gempur kembali


9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

i'm the first!!!

BZ berkata...

Inilah "standard" pemimpinx malaysia
dibawah pentadbiran UMNO.Dahlah
pegawaix polisnya pun sama macam
pemimpinx mereka bila membuat
kenyataan tak guna akal.Jahanam
negara ini kian hampir.

Tanpa Nama berkata...

banggang giler buat keputusan flip-flop mcm nie.. xder pendirian langsung. kalo nak buat bahasa melayu semua, buat lar betul2.. jgn lar tiba2, nak cuci tanggan bagi pengetua plak pening pilih antara bahasa melayu atau english. Last2, pelajar yang pening.

Ada cara boleh dipertimbangkan. Sekolah cemerlang (khas/cluster/atau sebarang nama yang berkait yang jumpa dalam kamus dewan atau oxford), diwajibkan guna english memandangkan yang cerdik pandai je masuk sekolah nie.. xkan lar kalo x A semua matapelajar boleh masuk sekolah macam nie kan..

Sekolah laen guna sahaja bahasa melayu termasuk sekolah bandar, pinggir bandar, luar bandar, pendalaman dan pendalaman.. xperlu lar nak show off, kita nie pandai sangat english. yang pentingnya student paham apa yang nak dimaksudkan bukannyer bahasa menjadi batu penghalang.

Aktivis bahasa, xperlu lar sensitip sangat akan perkara ini. Bukan nak agongkan bahasa mat salleh, tapi cuba fikir, bahasa dunia / bahasa ilmu sekarang nie adalah bahasa english. Banyak jurnal/buku/Encyclopedia/kajian terbaru adalah dalam english. Kalo kita xkuasai bahasa tu, macam mana nak up-to-date dalam kebanyakkan bidang selain sastera? Kalo xnak anak muda terpesong jauh daripada bahasa melayu, boleh tolong alih bahasakan x? Mohon buku - buku terbaru tulisan english, france, jepun, dutch, china, isreal dan laen2 dialihbahasakan kepada bahasa melayu. Bila semua nie berlaku, then barular kita mula berfikir nak jadikkan bahasa melayu 100% dalam sistem pendidikan kita.

serenity9260 berkata...

pak yidin ni cukup2 le maen tarik tali oii.kitorg ni puasa la,tak larat nk maen tarik tali lame2 ngan badak2 macam korang ni

Koleksi Gitar Luar Biasa Yoshihiko Satoh(8 Gambar)

Tanpa Nama berkata...

Yes.
Tepat !
Janji ROCK kau-kau


People's power

Tanpa Nama berkata...

as much as i agreed with tt on most issues but i strongly believed maths and science must be taught in english

Lang berkata...

hahahaha... ini projek bawa masuk cekgu omputeh ni kena siasat... kot2 ada projek komesen kat belakang tabir... ini mangkuk pon kalau berbau duit juling gak mata dia...

Raja Azrul berkata...

biarlah kembali dalam bahasa melayu..dulu pun kita belajar ilmu hisab dalam BM, takde masalah pun.

Alhamdulillah, berjaya gak aku dapat Ijazah dalam Kejuruteraan Elektrik..walaupun di U, aku blajar dalam BI..boleh saja paham...dapat ar gak second upper class

Tukar Sains dan Math dalam BI, tak menjadikan seseorang tu fasih dalam BI pun. Mungkin mentaliti kita kena ubah...

Kalau kekal dalam BI pun...tetap sama je...cikgu2 tetap akan ajar dalam BM..sebab murid dia faham dalam BM...

Macam kita belajar agama, kenapa kita x belajar dalam bahasa arab, sedangkan banyak buku rujukan ditulis dalam bahasa arab...

Mat Lendir berkata...

Babi betul cadangan mat buntal itu
macam lanchow laaa