Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 14 Disember 2011

JANGAN MINTA SEDEKAH




SUSUN BANGUN DAN LAWAN!





MTUC HARAP DEWAN NEGARA TELITYI NASIB PEKERJA TOLAK RUU KERJA ESOK
– minsider

KUALA LUMPUR, 14 Dis — Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia (MTUC) meletakkan harapan pada anggota Dewan Negara, yang dijangka akan membahaskan pindaan Akta Kerja esok, agar menolak rang undang-undang tersebut dengan mengambil kira bantahan dan nasib masa depan pekerja-pekerja negara ini.

Meskipun adalah sesuatu yang mustahil harapan itu menjadi kenyataan, Presiden MTUC Khalid Atan berkata pihaknya mengharapkan sokongan para senator untuk menolak rang undang-undang itu.

Badan induk itu telah menulis kepada kesemua anggota Dewan Negara dua minggu lalu mengenai beberapa peruntukan dalam rang undang-undang itu khususnya berkaitan dengan sistem kontraktor bagi tenaga kerja, yang didakwa akan mendatangkan lebih banyak keburukan dalam jangka panjang.

“Harapan kami, MTUC sudah pun menulis kepada semua senator, agar mereka akan mengambil kira nasib pekerja-pekerja negara ini dan tidak menerima rang undang-undang ini,” kata Khalid kepada The Malaysian Insider hari ini.

Berdasarkan aturan mesyuarat Dewan Negara hari ini, Rang Undang-undang Kerja (Pindaan) 2011 berada di tangga ke-10.

Rang undang-undang itu telah diluluskan oleh Dewan Rakyat pada 6 Oktober lalu - tiga hari selepas MTUC mengadakan piket di pekarangan bangunan Parlimen.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH




woit....INI LAH KENYAATAAN YANG PALING BANGANG...kah kah kah..

kah kah kah...KENYATAAN DARI PEMIMPIN PEKERJA..... kah kah kah

kah kah kah....FAHAM TAK?.... NAMPAK TAK?.... kah kah kah...

kah kah kah...PEMIMPIN YANG MALAS BUAT KERJA .... kah kah kah..

kah kah kah...TURUN KE JALAN RAYA TAKUT..... kah kah kah...

kah kah kah...LEPAS ITU MINTA ORANG LAIN TOLONG....PUNDEK PUNYA PEMIMPIN..... kah kah kah....

woit.... MALAON INI CUKUP BANGANG.... TAK KAN TAK TAHU....kah kah kah..

woit....DEWAN NEGARA ITU MILIK GEROMBOLAN..... kah kah kah..

kah kah kah...MAJORITI AHLI DEWAN SEMUA DILANTIK GEROMBOLAN.... kah kah kah....

kah kah kah....HANYA ADA 8 ORANG DARI PAKATAN.... kah kah kah..

woit...KALAU TAKUT BERJUANG...KALAU TAKUT MELAWAN BUAT APA DUDUK JADI PEMIMPIN.... kah kah kah..

woit...ADA BERIBU RIBU AHLI... KENAPA TAK GERAKAN.... kah kah kah..

kah kah kah...TELOOOO DAH KECUT....kah kah kah

NOTA:
tolong jangan harapkan orang lain
untuk jaga periok nasi anak bini
tolong jangan harapkan orang lain
untuk memperjuangkan hak sendiri

bangun dan buat sendiri
bangun dan berjuang sendiri


NOTA
buat anak pandai
tak minta tolong orang lain pulak
masa nak buat anak
kah kah kah



INI MUSUH KITA




8 ulasan:

Khatan Bangang berkata...

haram jadah punyer Presiden MTUC si Khalid Atan tu...takkan setakat tu sajer yg dia mampu buat????....kasi pecat jer la dia tu....pemimpin MTUC kene lebih bijak, proaktif dan radioaktif...bukan macam si Khalid Atan ni...bangang!

taik lombu berkata...

empty you see

SL Chan berkata...

buat anak pandai
tak minta tolong orang lain pulak
masa nak buat anak

Kah kah kah kah..ini statement yang cool..

Rakyat M'sia berkata...

ini aku agree ngan ko TT klu takut bg kat org lain yg berani.

Tanpa Nama berkata...

eh,
kan ke kau pun lari lintang pukang tahun 70 an sampai 90 an dulu?
berjuang?
KAH KAH KAH

Tanpa Nama berkata...

Khalid Atan tu UMNO bro, takkan itu pun nak bagitau...kahkahkah

IbnAbdHalim berkata...

Bukan telur kecut. Tak ada telur langsung. Bijipun tak ada. Pondaan bukan. Khunsapun bukan.

Tanpa Nama berkata...

khalid atan belagak ja lebih,makan free ja lebih..apasal tak minta pada tabung emas raja-raja..tak caya try google..masuk pasir lah dia ni.wahai geng-geng mat despatch gaji rm 800 bangunlah perjuangkan nasib anda!!tindakan hari ini adalah untuk kesenangan masa depan kita!!