Rabu, 2 Mac 2016

YA AMPOON YA MAULANA







YA AMPOOON

APA MAKNA INI

YA AMPOOON

SIAPA YANG

RASUAH



Sultan mahu akhbar lapor pemimpin rasuah tanpa gentar

“Masakan pokok semakin bergoyang, jika tiada angin yang meniupnya." - Sultan Nazrin


Sultan Perak Sultan Nazrin Muizzuddin Shah hari ini bertitah bertitah supaya salah laku rasuah di negara ini dilaporkan tanpa gentar, memihak atau berat sebelah dan tidak mengira siapa yang melakukannnya.
Pada ucaptama Majlis Anugerah Bisnes Utusan di Kuala Lumpur, hari ini, titah baginda juga mahu rakyat negara ini diasuh dengan budaya supaya membenci rasuah dan menolak pemimpin yang melakukan rasuah.
“Salah laku rasuah hendaklah dilaporkan tanpa memihak, tanpa gentar – tanpa berat sebelah, kerana rasuah ialah rasuah walau siapa juga yang melakukannya.
“Warga perlu diasuh dengan budaya yang benci rasuah dan menolak pemimpin yang melakukan rasuah. Warga perlu dididik untuk memandang rasuah dengan rasa amat jijik,” titah baginda.

WOIT

KALAU HANG

TAK FAHAM

MEMANG HANG

BANGANG TULI

PENGHABIS 

OXYGEN

BAIK JADI BAJA

KAH KAH KAH
 
-------------------

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Hang TT pun jadi mangsa iklan... Nazrin ni xder keje.. memantat ja setiap hari.. bapa sudah mampos.. tetiba magic dia jadi Sulatan..

Jadi sekali sekala..Nazrin ni rasa bersalah mentekendarah duit elaun rakyat beratus juta setahun.. jadi dia buat la iklan membodohkan melayu..

Melayu ni sudahlah spesis wajib bodoh. malah perlu juga diperbodohkan.. sebagai tanda syukur.. melayu kene jadi bodoh berlapis2..beribu2 lapis bodoh dan bangangnya.. tiada ubat melainkan bunuh diri atau berhenti bernapas..

Org melayu Islam ni.. mana mampu berpikir.. mana mampu guna otak berpikir.. mengkaji dan menghasut.. jauh sekali.. sbb tu pemimpin dan raja merembat pun.. derang x peduli jer.. janji ada raja.. xder kerja kita bayar zakat dan cukai.. utk derang hidup senang balun duit2 ni..

Tanpa Nama berkata...

Aik.rakyat dh lama tau

Tanpa Nama berkata...

Macam Babi order Bacon.
Macam kentut keluar tahi.
Macam gedempul kutuk Badak.
Kah kah kah.

Nazrio berkata...

Saya x syok kes ni...
Sekarang ada kes baru terkini
Tun madey dah ada downLine
Siti hasmah downLine
Nomor wahid
Tun madey bukak
Direct seLLing Siaran Langsung
JuaLan Langsung....
Yang duLu jiLat tapak tangan
Tong madey Langsong hiLang