Rabu, 2 Mac 2016

TANDA TANDA SAMPAI






TANDA MAKiN

JELAS LEDAKAN

AKAN SAMPAI

SEMUA WAJIB

BERSEDIA!



Petronas tamatkan perkhidmatan 1000 pekerja

30 September lalu, Shell mengumumkan bahawa ia akan menamatkan perkhidmatan 1,300 perkerja

Dalam usaha untuk terus berdaya saing ketika harga minyak mentah terus menjunam, Kumpulan Petronas mengumumkan bahawa syarikat itu akan menghentikan perkhidmatan hampir 1000 pekerjanya di bawah rancangan penstrukturan semula
"Usaha menyeluruh berterusan akan dijalankan bagi menempatkan semula pekerja yang terlibat.
“Petronas seterusnya akan memulakan proses pemisahan bagi pekerja-pekerja ini seperti yang diperlukan yang dijangka siap dalam tempoh enam bulan akan datang," kata syarikat itu dalam satu kenyataan hari ini.
Mengikut laporan tahunan 2014, Petronas menggaji sejumlah 50,949 pekerja
HAKIKAT

kerja makin kurang
ramai akan hilang kerja
berjaga jaga
berwaspada
hari hari sempit akan sampai
hari hari depan makin mencabar
hari hari esok
yang tidak menjanji apa apa
kecuali  menjanji susah dan payah

JAGA JAGA


------------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Haha.. projek Najib merembat duit.. berjalan mcm biasa.. berbillion2 lagi akan dirembat.. duit GST satu sen pun x bagi balik kat rakyat.. kompeni2 buat tuntutan GST pun.. x dibayar balik.. 40 billion uuu..

Melayu Cina India mesia ni.. otak lembab.. ketinggalan 200 tahun terkebelakang.. sumer heboh transformasi.. sumer heboh nak internet laju... tapi otak serupa KEPALABUTUH LEPAS PANCUT.. LEMBAB GILER..

Apalah bengong rakyat negara dunia ketiga ni.. bising2 kecoh mcm haramjadah... tapi sumer harap org lain buat dan harap org lain melawan melaean bagi pihak kita. hanya tahu hasut kawan melawan.. adu dombakan kawan2.. kawan sudah tolong dan kendiankene tangkap, kita yg lari..

Pengecut wal kepalabutuh...

Tanpa Nama berkata...

Jgn lupa juga TT.. Tuhan lagi tidak senang melihat manusia senang.. hanya mereka2 terpilih sahaja akan hidup senang.. di dunia mahupun di akhirat..

Bila kita senang.. diuji pula dgn berbagai2 kesusahan.. kepayahan.. kesakitan.. konon2 nak hapuskan dosa.. hasilnya..akhirat kelas.. terjun jugak masuk neraka.. alasan.. itu hak dia sebagai tuhan..adil x adil.. lu boleh pegi mampos la.. sbb lu bukan tuhan.. x guna soal lebih2..

Datang pulak ostat2 ni.. mengkepalabutuhkan kita.. benda2 agama dipaksa keatas org yg susah.. juga melayu kita yg kecanduan agama.. religiously overload..

Keuntungan agama ialah duit.. Haji Hadi, Tuan Ibrahim x akan hidup senang jika hanya berzikir dan ngajar agama.. walaupun mereka alim.. pepagi xder la pulak bangun dan ada terselit bawah bantal duit RM10k.. begitu juga mufti2 dan org2 jual agama.. mereka kene berniaga.. jual agama kasi melayu jadi bodoh berdengung.. lagi bodoh lagi senang sedut duit..lagi senang dipaksa2 perkara agama keatas mereka.. inilah Islam wal kepalabutuh..

Jika nabi2 dulu bersusah payah membawa Islam.. dan memberi jalan dan cara utk umatnya mencontohi..lagi alim lagi miskin.. lagi kuat beribadah.... lagi susah.. ini tok2 aji lebai ni.. kuat muhong dgn guna agama ja.. lagi islam.. lagi kaya.. lagi banyak mentekendarah elaun duit rakyat dan orang ramai..