.

Rabu, 2 Mac 2016

LAGI KES JUAL AGAMA








SETUJU

JANGAN JUAL

PRODUK ATAS

NAMA AGAMA

AIR JAMPI SARANG ANAI-ANAI YANG MAKAN 22 JUZUK ...

mediapermatangpauh.blogspot.com/.../air-jampi-saran...

Translate this page
Jul 17, 2013 - Yang bestnya.., si penjual tu mendakwa ramuan air jampinya terdiri sarang anai-anai yang dah makan 22 juzuk Al Quran!!! Diulangi..., sarang  ...

Peniaga jual air terapi yang dirawat dengan sarang anai ...

www.wanista.com/peniaga-jual-air-terapi-yang-dirawa...

Translate this page
Jul 16, 2013 - ... sarang anai-anak ( yang sudah makan 22 juzuk ayat Al-Quran ), air ...Tags:air hujan malam 10 muharramair mineral al-khodafiair mineral  ...

Air Terapi Anai-anai Makan 22 Juzuk Ayat Al-Quran - Pakat ...

pakat-pakatkalih.blogspot.com/.../air-terapi-anai-anai-...

Translate this page
Jul 16, 2013 - Air Terapi Anai-anai Makan 22 Juzuk Ayat Al-Quran. Facebook: Fazli Azmi. Mana dpt stok kemenyan? mana dia check anai2 nie makan juzuk ...
Missing: mineral

Perlis larang jual produk atas nama agama

Jualan susu, kismis pintar dan minuman yang dibacakan dengan ayat-ayat al-Quran dianggap mengeksploitasi agama.

Jawatankuasa Fatwa Negeri Perlis memutuskan larangan penggunaan ruqyah pada sesuatu produk untuk tujuan komersil sama ada untuk tujuan pelabelan, pengiklanan atau promosi.
Mufti Perlis  Dr Mohd Asri Zainul Abidin berkata perkara itu diputuskan dalam mesyuarat ke-20 dan 21/2016 jawatankuasa tersebut pada 18 dan 19 Februari lepas.
"Menjual bahan-bahan jampian tidak diamalkan oleh Salaf al-Soleh kerana boleh menimbulkan kekeliruan penyalahgunaan kalimah Allah untuk keuntungan duniawi," katanya seperti dilapor Bernama.
Beliau turut menyarankan produk yang dipromosikan atas nama agama juga harus ditegah untuk mencegah penyelewengan selain tiada jaminan keberkesanan produk terbabit.

"Penjualan susu, kismis pintar dan minuman yang dibacakan dengan ayat-ayat al-Quran yang didakwa boleh menjadikan seseorang itu pintar atau baik akhlak menjadi trend perniagaan selain mengeksploitasi agama.
"Islam menyeru umatnya menuntut ilmu, berusaha dan beramal soleh untuk memperolehi kejayaan, bukan dengan minum susu kita boleh jadi cerdik dan pandai tanpa perlu belajar dan usaha," katanya dalam sidang media khas di Jabatan Mufti Negeri di Kangar, hari ini.
TAPI

BAGAIMANA

JUAL AGAMA

OK KE?

SAJE TANYA

JANGAN MARAH

KAH KAH KAH
-----------

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Jaga2.. blog TT kan diblock dan dilencongkan ke blogspt yg sudah mati..

Jgn ingat SKMM bodo.. sila buat blog secondary dan ketiga keempat.. free je bro..pindahkan semua isi sejak 2008 ke situ.. buat 2-3 backup..

Nazrio Dond DoLLa berkata...

Tahniah...
Sebab sebenarnya aku dah sampai
Tahap Seram...!!!
Takut Ustaz dan hapiz2
JuaL buLu peLir untuk
MeLayu jd cerdik cun

Tanpa Nama berkata...

Jual agama halal la TT.. boleh bodohkan org dan paksa org ikut apa kehendak kita... guna doktrin agama.. ayat2 tohan x ikut jadi kapir lahanat... akhirnya ostat2 mufti jadi perut boyot kenyang anak cucu hasil projek bodohkan org..

Penguasa dan ostat2 boleh paksa orang bersyukur.. paksa org berterima kasih kpd Tuhan.. walhal kita penguasalah dan ustat2 la yg banyak menyusahkan org ramai.. ditakut2kan dgn bermacam2 yg x perlu.. amal ibadah bukannya susah sgt pun.. tapi paksa org buat penuh berkualiti.. hasilnya xder.. tunggu 100 tahun x 365 x 1000 hari slps pembalasan akhirat.. itupun kalo queue ko dpt awal.. mengkala queue nomot 100 billion trillion tahun.. nasib ko la labuu.. ini kerja tohan..

Ilmu perubatan Islam xdak.. nihil..tak berkembang dgn jampi serapah.. daintifik pun x mampu tolong majukan islam..ostat2 pemalas ni..x mahu belajar ilmu perubatan.. lebih sibuk hapal surah utk cari duit cepat.. yg hanya yg mampu buat muka selamba jer boleh jadi bomoh dan jampi guna ayat2 agama.. hasilnya derang senang lenang dan kaya.. sembuhnyer idak pun..

Kisah2 nabi ditahyulkan.. jadi ostat2 pun boleh sembuhkan mcm nabi2 jugak.. mimpi2 jumpa nabi adalah iklan ampuh membodohkan masyarakat yg religiously overload..

Hakikatnya.. bila tuhan kasi sakit.. mmg payah sembuh.. sakit bodo2 demam apa lanchow.. boleh la.. mengkala kene penyakit high level sikik.. ubatnya ada.. tapi jgn haraplah nah sembuh.. bertahan boleh la sampai mati.

Ubat berjuta2 jenis ada.. sembuh sorilah yer.. ini sunnah tuhan.. jgn buat2 pekak tuhan itu ini.. jika sembuh.. satu dlm sepuluh juta...

Tanpa Nama berkata...

Sekarang anak2 tak payah pi sekolah tinggi2..belajar sekolah pondok ja lepas 'graduate' boleh la jual 'agama' sebagai 'bisnes' yang halal lagi 'thaiban', di jamin oleh Jakim.
"Dimana ada 'ostat wal retard' disitu ada syaitan"....jangan marah ya!

panglimo potaseh berkata...

Itu Peghelieh yang kata, negeri paling cinonit. Ini mufti Peghelieh .. sapa tak kenai dia, kaki dengki. Harun Din tak kata apa pun, Datok Dokter Haji Uztaz Fadilah Kamsan Phd.SRP, pun diam je.

Mufti Peghelieh ni betoi tak boleh tengok orang chenang. Kita bumiputra baru cuba nak try meniaga. Kita jampi bukan guna bahasa sembarangan .. bahasa Arab ooii, bahasa Islam .. suci la.

Yang baca doa jampi serapah bukan calang orang. Tukang doa ni. serban je dah tujuh kati .. empat, lima ribu jin sekali rembat je. Bagi can la Dr Maza, nanti kita hantar kau pi buat umrah, tujuh kali pun tak .. apa amacam.

Dr. Maza tok sah dengki la .. Cina meniaga guna amoi sebagai tarikan kau tak cakap apa pun. Jilaka betoi la.

Tanpa Nama berkata...

Melayu makin BODOH kan

Sedih lah , di tanah sendiri hidup macam BANGLA

Semua produk Islam di lantak nya tapi SHOLAT SUBOH hancur bantal pelok


Kepala Otak !!!!!

panglimo potaseh berkata...

Kalau bulu pelir tu dah di doakan dgn 22 juzuk .. apa lagi jual lah banyak untung ooo.