.

Rabu, 2 Mac 2016

INDUSTRI JUAL AGAMA





DR MAZA
Itu Peghelieh yang kata, negeri paling cinonit. Ini mufti Peghelieh .. sapa tak kenai dia, kaki dengki. Harun Din tak kata apa pun, Datok Dokter Haji Uztaz Fadilah Kamsan Phd.SRP, pun diam je. Mufti Peghelieh ni betoi tak boleh tengok orang chenang. Kita bumiputra baru cuba nak try meniaga. 

Kita jampi bukan guna bahasa sembarangan .. bahasa Arab ooii, bahasa Islam .. suci la. Yang baca doa jampi serapah bukan calang orang. Tukang doa ni. serban je dah tujuh kati .. empat, lima ribu jin sekali rembat je. 

Bagi can la Dr Maza, nanti kita hantar kau pi buat umrah, tujuh kali pun tak .. apa amacam. Dr. Maza tok sah dengki la .. Cina meniaga guna amoi sebagai tarikan kau tak cakap apa pun. Jilaka betoi la. on LAGI KES JUAL AGAMA
panglimo potaseh
on 3/2/16
TAK PERLU SEKOLAH
Sekarang anak2 tak payah pi sekolah tinggi2..belajar sekolah pondok ja lepas 'graduate' boleh la jual 'agama' sebagai 'bisnes' yang halal lagi 'thaiban', di jamin oleh Jakim. "Dimana ada 'ostat wal retard' disitu ada syaitan"....jangan marah ya! on LAGI KES JUAL AGAMA
Anonymous
on 3/2/16

JUAL AGAMA HALAL
Jual agama halal la TT.. boleh bodohkan org dan paksa org ikut apa kehendak kita... guna doktrin agama.. ayat2 tohan x ikut jadi kapir lahanat... akhirnya ostat2 mufti jadi perut boyot kenyang anak cucu hasil projek bodohkan org.. 

Penguasa dan ostat2 boleh paksa orang bersyukur.. paksa org berterima kasih kpd Tuhan.. walhal kita penguasalah dan ustat2 la yg banyak menyusahkan org ramai.. ditakut2kan dgn bermacam2 yg x perlu.. amal ibadah bukannya susah sgt pun.. tapi paksa org buat penuh berkualiti.. hasilnya xder.. tunggu 100 tahun x 365 x 1000 hari slps pembalasan akhirat.. itupun kalo queue ko dpt awal.. mengkala queue nomot 100 billion trillion tahun.. nasib ko la labuu.. ini kerja tohan.. 

Ilmu perubatan Islam xdak.. nihil..tak berkembang dgn jampi serapah.. daintifik pun x mampu tolong majukan islam..ostat2 pemalas ni..x mahu belajar ilmu perubatan.. lebih sibuk hapal surah utk cari duit cepat.. yg hanya yg mampu buat muka selamba jer boleh jadi bomoh dan jampi guna ayat2 agama on LAGI KES JUAL AGAMA
Anonymous
on 3/2/16












---------------

1 ulasan:

PATI malam berkata...

Saya anti syarikat Toyota...tapi saya tak anti kereta Toyota. Sapa2 boleh betulkan tak otak aku ni!!!!