Sabtu, 17 Januari 2009

ENAM ADUN KELUAR DEWAN FORUM GAZA - berita hairan


GEORGETOWN: Enam Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Barisan Nasional (BN) keluar dewan ketika program forum menentang keganasan di Gaza dan Sri Lanka anjuran kerajaan Pulau Pinang di sini, malam kelmarin.

Ia sebagai bantahan terhadap seorang penceramah jemputan, Hishamuddin Rais yang menjadikan forum itu sebagai medan menghentam kerajaan BN.

Mereka ialah Adun Penaga, Datuk Azhar Ibrahim, Zabariah Abdul Wahab (Bertam), Shabudin Yahaya (Permatang Berangan), Mahmud Zakaria (Sungai Acheh), Syed Amerruddin Syed Ahmad (Bayan Lepas) dan Datuk Roslan Saidin (Pinang Tunggal).
Azhar yang juga Ketua Pembangkang berkata tindakan penceramah itu menyamakan kerajaan BN seperti tentera Israel tidak dapat diterima.

"Saya kesal kerana forum yang sepatutnya menjadi medan mengutuk kekejaman Israel bertukar menjadi forum politik mengutuk BN," katanya semalam.






10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ya.. ramai2 keluar dewan. terase pedas ke? kekekke..

Tanpa Nama berkata...

ha ha... 6 orang tu keluar sebab takut ada polis polis najib mereport kata diaorang ni menge'YA'kan saje cakap si penceramah si hisham rais tu...

Pyanhabib berkata...

diaorang ni nak bagi tahu diaorang masuk dan keluar dewan, itu saja. dalam kata lain, buat sibuk dalam paper, dapat juga publisiti, ha!

Khun Pana aka johanssm berkata...

Hahaha, dulu yang biasa keluar dari dewan ialah DAP , hahaha.
Kini giliran parti zionist umno dan samseng samseng bn yang keluar.Hahaha.
Patutnya rejim zionist umno keluar dari Malaysia.Hahaha
Power nya TT, hemtam umno keluar macam beruk terkena sambal belacan basi Hahaha.Beruk umno ber teriak-teriak keluar dewan dan terus masuk zoo.Hahaha.
AWAS kepada pihak zoo dan beruk original dalam zoo, beruk umno akan bawa ketuanan beruk dan NEP masuk zoo.Hahaha
Ada kah susah sangat untuk umno terima hakikat?

Harap KT pun hentam umno keluar dari KT .

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah.

Ape la ekau Isham. Forum Gaza kat ekau buat platform kutuk BN..

Lain kali buat lagi.

Tanpa Nama berkata...

Tukar tiub,

Sepatutnya enam Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Barisan Nasional (BN) itu tidak keluar dewan tapi tunggu giliran untuk menangkis segala tohmahan dari Hashimuddin Rais. Jikalau tohmahan itu tidak benar.

Bila enam jahanam sudah keluar dewan bermakna apa yang ditohamahkan oleh Hishamuddin itu benar. Dan ini menunjukkan bahawa mereka adalah sama seperti TPM dalam parlimen "hanya berani pada bayang-bayang tapi pengecut jadi orang".

Tanpa Nama berkata...

ketuk, jangan tak ketuk. biar dia rasa....

Tanpa Nama berkata...

Mereka nie adalah penyokong zionis lebih2 lagi YB Dun Bayan Lepas...kampong dia x boleh sodok dah gazet kampong tradisional...piiirahh luu..kampong orang dia sibok nak sodok...sama la macam zionis....

Tanpa Nama berkata...

Memang tak sepatutnya Tukar Tiub kutuk BN sebab forum ni untuk membincangkan isu Gaza. Kenapa dimasukkan cerita politik negara? Sepatutnya bincangkanlah berkenaan isu Gaza sahaja. Nampak sangan Tukar Tiub sengaja cari pasal atau memang dah jenis yang tak boleh bagi kerjasama atas nama perpaduan...

Tanpa Nama berkata...

Encik Farouk,

Isu Gaza itu berkait rapat dengan zionis yg kejam. Ideologi Zionis juga kejam kepada rakyat Msia. BN mendukung ideologi Zionis, kapitalis dengan mengaut keuntungan dari hak asasi rakyat Msia seperti air, elektrik, pendidikan, lebuhraya (tol2) dan lain-lain keperluan asasi rakyat.

Tidak menerima hakikat BN adalah Zionis bermakna bersetuju dengan ideologi Zionis keseluruhannya.