Jumaat, 28 Ogos 2009

JENG JENG JENG




PEGUAM BABAL DEDAH BUKTI SPRM DERA SAKSI
- melayau

Aduan berhubung saksi Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) didera dengan ditampar beberapa kali, dibogelkan dan dipukul dengan batang besi bakal didedahkan dalam prosiding inkues kematian Teoh Beng Hock.

Peguam keluarga Teoh, Gobind Singh Deo, berkata beliau akan mendedahkan laporan polis yang telah dibuat oleh saksi SPRM berhubung dakwaan itu bersama-sama bukti gambar kecederaan dialami mangsa ketika disoal siasat di pejabat SPRM Selangor di Tingkat 14, Plaza Masalam di sini.

Gobind mendakwa antara pegawai SPRM yang terlibat melakukan penderaan fizikal itu ialah saksi ke-19, Penolong Penguasa SPRM Selangor Mohd Ashraf Mohd Yunus, yang memberi keterangan dalam prosiding hari ini.

Peguam itu juga bercadang untuk mengemukakan beberapa soalan kepada Mohd Ashraf berhubung laporan polis itu yang mengaitkannya dengan dakwaan melakukan penderaan terhadap saksi tersebut.

Berikutan itu, koroner Azmil Muntapha Abas menangguhkan prosiding ke 8 Sept bagi membolehkan Mohd Ashraf untuk melantik peguam kerana soalan yang bakal ditanya Gobind boleh mendedahkan beliau kepada pertuduhan jenayah.

Nota:

tali pinggang putus kerana teoh terbersin
punggung seluar koyak kerana teoh kentut
kasut calar kerana terpijak
jam hilang kerana dicuri hantu kopek
lubang jubur koyak kerana makan biji durian
buang ini kes kerana kah kah kah kalau tidak putus ketuanan melayu kah kah kah




6 ulasan:

Haji Kepala Lembu berkata...

kantoi...cawangan ungno baru ni..cepat....cover..cover..cover...kalau tak cover..sprm tinggal sprma burung punai.

wan berkata...

jaga saksi dan gambar tu elok2 kalau tidak jadi macam biskut chipmore , sekejap ada sekejap takda...

Kucing Parsi berkata...

ha ha ha

sudah telah berjaya di bunuh teoh

apa salah teoh

rasuah sikit saja

kenapa ali rustam tidak di dera sedemikian rupa

jahanam

visit

http://www.melodymockers.blogspot.com/

Tanpa Nama berkata...

mmg bangsat lahanat.. buat malu keturunan melayu jer.. 'ketuanan melayu' konon.. pegi matilah.. kalolah SPRM ni kaum lain.. dh lama aku rasist.. ni kaum sendiri.. mcm babi! malulah weiii.. semoga Tuhan turunkan bala kat pegawai SPRM yg berkenaan.. serta K-Toyol anak beranak.. marilah berdoa beramai-ramai agar Tuhan hukum mereka ni dan tunjukkan balasan orang yg kejam dan tidak peri kemanusiaan ini.. Amin.

Cetusan berkata...

malu wooo..mana nak sembunyi..

Tanpa Nama berkata...

FULAMAK DIN....Tercabut bulu ari aku 3 helai baca SELAMAT BERBUKA PUASA. Mmg kau MASTER! Tapi rentetan kpd naskah kau...yg komen menjurus politik politik politik politik juga. Adakah mereka sekadar baca dan tidak READ BETWEEN THE LINES! Payah nk ubah mind set manusia2 yg telah dilatih bermindakan FULUS.

Aku petik kata-kata ini dari cendekiawan: THE REAL SUCCESS IS WHEN YOU'RE BEING A REAL HUMAN BEING WITH SATISFACTORY LIVING.

THE REAL SUCCESS IS WHEN EVERYTHING IS THE TOOL AROUND HIM.

Dan ni pula kpd seniman: THE REAL SUCCESS OF THE ARTIST IS WHEN HE NO MORE SEE THE COLOR AND MONEY ON HIS CANVAS.

Aku ngaku tk semua pendapat kau relevan..bkn maksud out of date..tapi tk relevan di Malaysia. Kekadang surrelis.bERPINAR MINDA JUMUD NAK PAHAM. Tapi nama kau sinonim dgn FROM JEMAPOH TO MANCHESTER.

From: JOHN NGUNYAH-NGUNYAH LENON.