Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 2 Januari 2010

BERITA BAIK UNTUK AHLI DAN PENYOKONG PAS



INI DIANYA SISTEM KAPITALISMA




NAIK HARGA GULA: KAPITALIS DIDAHULUKAN , KEUNTUNGAN DIUTAMAKAN – harakah daily

Najib Razak dicadangkan menukar tema satu Malaysia 'Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan' kepada tema yang baru - 'Kapitalis didahulukan, keuntungan diutamakan'.

Naib Presiden PAS Mahfuz Omar memberi cadangan sinikal tersebut sebagai respon pada keputusan kerajaan menaikan harga gula RM0.20 bermula 12 tengah malam semalam.

Beliau yang juga Ahli Perlimen Pokok Sena berharap rakyat menilai semula slogan Najib dan sistem Aras Tanda Pencapaian (KPI) kerajaan yang kononnya demi kepentingan rakyat.

KAH KAH KAH…

woit…. APA JADI DENGAN SLOGAN GLOKAL?.... kah kah kah…

woit… GLOKAL : SUAMI GEMOK TAK ADA AKAL…. kah kah kah…

nota:
ini berita cukup baik.
berita baik apabila pemimpin pas mula
berkata tentang sistem ekonomi.
ini berita baik apabila semakin ramai
orang sedar bahawa sistemlah yang membawa
porak peranda.

dalam sistem yang salah semua akan salah.
dalam sistem ekonomi yang berkiblatkan keuntungan





8 ulasan:

Ez Puella Sapiens berkata...

Kopi Janda,it's capitalist too,PAS.

hik hik!

akarstaksuci@akalterang (link hanya rujukan sendiri - tiada paksaan - pasai tarak website) berkata...

yes.. tibalah masanya.. bukan masa nk tuntut lagi dah.. dan kalau boleh buang lah ajaran nenek moyang yang tak betul.. amik yang baik.. dan bahasa kiasan saya rasa merumitkan lagi perjalanan hidup manusia Malaysia..(tak sesuai lagi dah).. straight forward depan muka tak kenai takpa.. bagus sebab bagi yang sedar (akan mengaku).. bagi yang tidak biarlah dia mengaku kat Tuhan dia.. (jika dia nk buat baik kat dunia nih) .. mana dia forgive dan forget.. fikir malaysia.. fikir dunia.. fikir diri sendiri.. fikir semua.. (jgn nak amik point atau carik-carik dari komen nih) tengok keseluruhan sekeliling kita - nih lah cara nak enjoy dunia - tak paham?.. tengok "intention" sendiri.. sistem yang abg hisham citakan amat besar.. tetapi.. sistem ini mampu sekata utk semua kepercayaan dan kehidupan.. dan mampu membuang pemikiran kotor dalam diri.. tak percaya.. cuba periksa dalam agama Islam atau agama lain dengan sistem nih.. boleh apply tak?

KOL. MAT berkata...

pAS kELANTAN SEDANG BERGOLAK DGN BBERAPA KEM EXCO NYA BERGELUT UNTUK JADI PUAK PEMODAL KAPITALIS LAGI BERJOUISI. REBUT LA HARTA SEBELUM SEBELUM UMNO MENANG NANTI.

Penjahanam UBN berkata...

Maka berjayalah kempen kurangkan gula untuk mengatasi obesiti dan kencin manis.

Semoga pihak sinun yang berasa obesiti juga akan mengurangkan penggunaan gula.

Kalau nak cepat mengatasi lemak-lemak di badan sinun, eloklah harga gula dinaikkan 50 sen lagi. dengan cara ini, dapatlah mak cik felda menguruskan badan dan sekaligus dompet mereka.

kencingtakmanis berkata...

kata menteri mentera : "...gula penyebab kencing manis, jadi kenaikan harga gula membantu kurangkan risiko diabetes..."

TAHUN ini/akan datang (bila nak naikkan harga petrol), menteri mentera akan kata : "...minyak penyebab ramai jadi orang minyak, jadi kenaikan harga minyak membantu kurangkan jumlah orang minyak di Malaysia..."

memang MANGKOK TOILET BERASAP punya menteri mentera..

Tanpa Nama berkata...

Ini macam Mat zzzZZZzztidoooo juga nanti. Umum kan kenaikan harga gula..bila ada desakan rakyat..tarikbalik keputusan..flipflop lah!!

Kesan buruk akibat kenaikan harga petrol dan disel..sekarang gula membawa bebenab baru!

Karga pengangkutan awam:harga secawan kopi "O"; kopi nai; kopi kau kau; kopi tarik; teh "O"; tehsi; teh tarik..semua akan naik 20 sen secawan..siapa untuk kapitalismaan dan rakyat jelata akan tanggung bebenan kos sara hidup melonjatlangit!

PM Najib; suami PM Rosmah; Speker dan Timbalan2 Speaker; Menteri2; Timbalan2 Menteri semua tidak kena bebenan kerana semua bergaji dan ber elaun tinggi!!

Wahai rakyat beri petunjuk buruk kepada Kerajaan BE END bahawa hayat BE END akan berakhir menjelang PRU13!!!

Allahuakhbar Allahuakhbar

Tanpa Nama berkata...

Aku tak kisah la kalau gula naik!
Tapi, KUIH, ROTI, semua nanti nak naik!!
Hampeh tullll UMNO!!

Tanpa Nama berkata...

konfim semua makanan akan naik.. hrga air pun naik.. teh tarik pun naik, milo ais pun naik.. mcm fuck arr kerajaan BabuN ni.. sial arr najib, rosmah.. aku sumpah kowang jd katak puru!!

p/s: penyokong BN ngok mcm media cyber tu taknak komen ke? kowang seronok ke? mmg betul babun diowg nih..