Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 7 Mac 2010

KOMENTAR POLITIK MCA




CUKONG KERJASAMA DENGAN GEROMBOLAN ROMPAK BALAK !


SEMENANJUNG DAN SABAH SUDAH KERING !

KINI YANG ADA HANYA DI SERAWAK !



APA DIA KES MCA

MCA ialah parti cukong. Parti ini bekerjasama dengan parti gerombolan. Cukong ada modal dan gerombolan ada kuasa. Cukong berniaga jadi kaya. Geromboan malas bekerja tetapi selalu pau cukong MCA.

Kontraktor gerombolan dapat kontrak jual pada kontraktor cukong. Semua berjalan lancar. Cukong jadi kaya raya. Gerombolan juga jadi kaya. Mereka sama-sama rompak negara.

Selama 50 tahun inilah cara politik dan ekonomi berjalan.

Tetapi sesudah 8 March – semua berubah. Ekonomi merosot. Kontrek sudah kureng. Kontraktor gerombolan tidak banyak ada kontrak. Para cukong banyak yang belah cabut lari. Mereka bawa duit ke luar negara dan ambil kerakyaatan luar negara.

Ada pemimpin dalam parti cukong ini rasa MCA perlu berubah. Tidak mahu jadi barua kepada gerombolan. Garis politik ini diwakili oleh Ong Tee Keat. Ong ini tidak mahu jadi barua lagi.

Lalu Ong Tee Keat buka tembelang tentang 12 billion duit PKFZ - perlabuhan Klang - kena songlap oleh cukong dan gerombolan.

Dua belas bilion ringgit ini duit kita semua. Dalam hal PKFZ ini Ong Tee Keat adalah orang baik.

Gerombolan ngelabah. Kepala parti cukong ini sudah berani dan tidak mahu jadi barua. Ini sudah lebih. Ini banyak susah maaa. Nanti duit kureng masyuuk. Lendir China Doll pun kureng. Maka Ong Tee Keat perlu dijatuhkan.

Inilah dia yang sedang berlaku.

Ong Tee Keat akan jatuh kerana cukong, gerombolan, taiko lendir, taiko judi semua sudah bersatu. Inilah dia hakikat politik MCA sekarang.

Lagi lama kes gaduh ini lagi baik. Makin ramai orang China melihat apa yang sedang berlaku. Makin ramai ahli MCA lari masuk Pakatan.

Kita wajib bertepuk tangan. Bila orang jahat bergaduh sesama sendiri. Kita api-api kan. Lagi lama mereka bergaduh lagi baik. Kalau kurang panas tambah panas. Kita cocok sebelah sana - kita cocok sebelah sini. Kasi mereka gaduh. Bila yang lemah nak jatuh kita sokong yang lemah. Inilah caranya untuk kita menyelamatkan Malaysia dari tangan cukong.




14 ulasan:

Maya "The Kaya" Karin berkata...

Nak tau pasal siapa yang dapat duit balak Malaysia, tengok sini.

Antara pelakon-pelakon utama dalam drama Pencurian Balak Se-Malaysia ialah Taib Mahmud, beberapa kerabat diraja dan mereka-mereka yang ada kaitan dengan UMNO.

Tanpa Nama berkata...

Hoi, sedap ayat!

Hoi, cocok sana cocok sini!

Hoi, jangan salah cocok udah ler!

Hoi, salah cocok boleh busung!

Hoi, silap cocok boleh berak senang!

Hoi, yang kau nak cocok tu bukan sebarangan orang jang!

Hoi, kalu rakyat cocok baru tau langit tinggi rendah!

Tanpa Nama berkata...

woi!woi!woi!
1.Disarawak!cokong rompak!
2.Dikelantan cokong mana rompak!
3.Sama saja oii!!
4.Kalau nak komen!komen semua la oii!kalau ada prinsipla!!

kluangman berkata...

Kehkehkehkehkehkehkeh...betul tu, tapi masalahnya orang cina MCA ni nak lari mana, masuk PKR kehkehkehkehkeh..parti tu dah reput dari dalam..

Datuk B berkata...

BIAR MEREKA BERGADUH SAMPAI SEMUA MAMPOS

KALAU NAK BAGI CEPAT MAMPOS...SURUH MAHAFIRAUN JADI ORANG TENGAH...kah kah kah kah

KERJA UTAMA MEREKA IALAH MENIPU MELAYU...GOYANG TELOR SAJA PUN BOLEH KAYA RAYA...kah kah kah kah kah...JANJI MESTI TIPU MELAYU

http://umnogoyangtelor.blogspot.com

kah kah kah kah kah..kah kah kah kah..kah kah

catchball berkata...

But still this group of people are brilliant where the party problem does not interfere their daily professional activities. Malay shall learn from them.

Sepukal berkata...

saki-baki MCA (Malaysian Cukong Association) ni bahaya kalau masuk dalam PR dan masalahnya Anwar Ibrahim suka pulak orang2 mcm ni. dijangka pd PRU-13 akan datang calon2 PKR penuh dgn org2 mcm ni pulak!

catchball berkata...

Masih DAP itu bukanlah tuan pada PKR tetapi merupakan bahu kanan maestro politik AKA DSAI dan PKR itu bahu kiri. Bahu kanan melancar saraf isu sosial dan pentadbiran, bahu kiri mengusung bakul kutipan pendapat. Maestro merangka strategi yang dulunya pernah digunakan untuk mengguling paksi komunis di Russia di mana maestro akan mengutip kesemua musuh politik pemerintah dan berjanji apa saja. Kemudiannya satu-satu sekutu yang tiada guna lagi digulingkan dengan isu-isu integriti agar menebalkan ciri-ciri ketelusan. Rakyat yang suka pada dasar kulit buku akan menyokong dengan mudah tanpa prasangka.

Tanpa Nama berkata...

Sekarang sudah nampak semua parti memang sedang bergolak.
Tak ada parti yang tak bergolak. Tak ada parti boleh mengaku tak bergolak.
Parti mana kata partinya tak bergolak memang parti penipu.
Kita boleh tengok satu persatu dengan mudah.

Umno - bergolak pasal rebut MB
Mca - bergolak rebut jawatan
Mic - bergolak rebut jawatan
Gerakan - bergolak kepimpinan
Ppp - bergolak rebut presiden
Pkr - bergolak golf, ceo & along
Pas - bergolak kerajaan perpaduan

Dap - nampak agak stabil dan selesa. Dap beruntung kerana sudah mendapat sedikit kepercayaan semua kaum. Penentang BN merupakan penyokong Dap.

Banyak pihak cuba mengurangkan pengaruh Dap spt Perkasa, Pekida, GPMS dan Pemuda Umno. Namun tindakan belum menampakkan hasil dan provokasi mudah dipatahkan LGC.

Rasanya, Dap bakal jadi juara pru13
Kita tunggu dan lihat!

Tanpa Nama berkata...

Lulu-lulu lagi aaaaa..... itu olang (Tee Kiat) ada cakap, itu MCA punya dalam ada kongsi gulap maaa... Lu olang tak percayaa ka? eiiseihhh man... lu Melayu mudah lupa maa.... manyak makan semut maaa.......


By: Ketulunnan mualap.....

Lang berkata...

huhuhu... sapa join gerombolan maka terkena badinya... semua jadi sama ja.. cukong udah pandai boikot persidangan...

Sudin berkata...

Garis politik ini diwakili oleh Ong Tee Keat.

Kah,kah,kah.....Bomoh gigi kecut telor....kepala dah beruban

Politik benci....kah,kah,kah...kena tibai dengan saifudin baru padan muka...nyeghongin macam kerang busuk...kah,kah,kah....
Boleh dia kata jangan benci saya kerana tibai duit Balkis....kah,kah,kah......

BTN oh BTN.....bumi dipijak milik orang.....kah,kah,kah
Orang tu siapa ?
Melayu,china,india,benggali,indon.....kah,kah,kah

Air mata buaya akan mengalir dalam perhimpunan chukong-chukong china MCA....yang nyata ramai ahli-ahlinya berwarganegarakan Australia dll.....kah,kah,kah

Lingkup tanah melayu !!!!!

Lee Liong Sik perut dah besor,dapat tanah beratus ekar dirikan Universiti China di Kampar,Perak.

Woit...ahli gerombolan Umno !
Ingat ni sampai bila-bila....DAP tu kapior makan BABI....kah,kah,kah...MCA tak makan BABI,deme dah masuk ISLAM.
Lee Liong Sik,Lee Kim Sai,Lim Kim Yaik,Chong Eu,Koh Su Koon dah tukor name Hermawan Su....kah,kah,kah....mereka yang seangkatan dengannya akan masuk syurga....ini dinamakan kesepakatan dalam Umno/Bn....kah,kah,kah...masuk syurga sebab MCA,GERAKAN, MIC tak makan BABI !

Jangan main politik kebencian !
Woit...bomoh gigi ! duit PKFZ,BALKIS,PETRONAS,EPF,TELEKOM,TNB....dll tu kire sedekah ke ???

Banyaklah lu punya pukitiang politik kebencian.....!!!!
Kah,kah,kah....saksikan sandiwara MCA yang GRAND abad ini....kah,kah,kah.....

Menteri pengangkutan muka cukong cina....kah,kah,kah
Menteri Kesihatan muka chukong china...kah,kah,kah
Menteri anu,itu ini muka cukong china,muka ulor auta keling....kah,kah,kah....

Lingkup tanah melayu !!!
Pakai lagi perlembagaan orang putih....CANGGIH...!
Kah,kah,kah....
Lingkup,lingkup......!!!!

Pagi baca quran,malam KARAOKE....kira ok lah tu....kah,kah,kah......

Telan selagi mahu !
MCA,GERAKAN,MIC Islam kome oooiii!!!!!!
Kah,kah,kah.....deme tak makan babi.....DAP makan BABI......

Jangan amalkan politik kebencian....!....kah,kah,kah...kami sokong wahai prof kangkung BTN......nyanyi ramai-ramai lagu "Anak Kechil Main Api".

Sudin berkata...

Kah,kah,kah.....kan dah kata

5 resolusi oleh MCA hari ini menunjukkan cukong cina MCA Islam.....kah,kah,kah.

1Malaysia jadi pukimak !
Slogan tahi cirit 1Malaysia ni...!

Kah,kah,kah....
woit...MCA !kalau sokong gagasan buang sahaja 5 Resolusi perkauman tu...!!!

Nampak sangat perkaumannya !
Tutup sahaja Sekolah Rendah Jenis Kebangsaan China.....tutup mulut !
Woit...MCA pukimak !Berapa banyak harta orang melayu lu orang mahu lagi...tarak cukup lagi ka..?

Lu orang tunggu bila UMNO kena penerajang.....!!!
Tapi nak tunggu apa lagi....cukong lari Australia,England......

Kah,kah,kah....woit mangkuk ahli setan gerombolan Umno tak nampakkah permainan pemimpin kome melaga-lagakan kaum ?
Tapi.....ade ke melayu lagi dalam Umno(B)?
Ade....tapi barua mamak,barua orang putih,barua cukong....kah,kah,kah


Kalas.

Tanpa Nama berkata...

Sarawak pun dah nak botak la..apa la