Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 15 September 2010

GEROMBOLAN JUAL UBAT





MELAYU UNGGUL HANYA DITEMUI
DI JALAN MASJID INDIA




TIDAK PERNAH DENGAR PEMIMPIN UMNO MENGATAKAN MELAYU LEBIH SUPERIOR
- mstar

Presiden MCA Chua Soi Lek berkata beliau tidak pernah dengar mana-mana pemimpin Umno mengatakan Melayu lebih superior (hebat) daripada bangsa lain. Beliau berkata jika hubungan bangsa di Malaysia "tidak begitu baik seperti yang sepatutnya", adalah tidak adil untuk menuduh semua pemimpin Umno sering memperkatakan kedudukan tinggi orang Melayu.

"Dalam hubungan saya dengan Umno, saya tidak pernah dengar mana-mana pemimpin Umno yang mengatakan Melayu lebih superior daripada bukan Melayu," katanya kepada pemberita selepas mengadakan sesi dialog kepimpinan Cina mengenai Bajet 2011 di Wisma MCA di sini Selasa.

Dr Chua mengulas kenyataan negarawan Singapura Lee Kuan Yew dalam temu bualdi New York Times pada 1 September, yang menyifatkan Malaysia sebagai dalam "keadaanyang paling tidak menggembirakan".

KAH KAH KAH…

woit… MEMANG LAAAH… TAK PENAH DENGAR…. kah kah kah…

kah kah kah…. GEROMBOLAN MANA BERANI MENGAKU YANG MEREKA TERER DEPAN CHINA…. kah kah kah..

kah kah kah… NAK BUAT MACAM MANA…. BUAT STADIUM..STADIUM RUNTUH…. kah kah kah…

kah kah kah…. MAIN SAHAM… KENA TIPU…. kah kah kah..

kah kah kah... MELABOR FOREX... HILANG 10 BILION RINGGIT... kah kah kah..

kah kah kah…. BELI KAPAL SELAM…. TAK BOLEH MENYELAM…. kah kah kah..

kah kah kah…. BELI KAPAL TERBANG…. INJIN KENA CURI… kah kah kah kah

woit…NAIB CHANSEOR UNIVERSITI…. SEMUA TAK ADA KELAS…. kah kah kah…

woit… GEROMBOLAN HANYA BERANI MENGAKU MEREKA LEBIH TERER PADA MAK CIK FELDA…. kah kah kah..

woit…. GEROMBOLAN BERANI CAKAP BESAR….PADA PAK CIK FELDA…. kah kah kah…

kah kah kah… GEROMBOLAN BERANI MENGAKU MEREKA PALING HEBAT HANYA DIHADAPAN PELAJAR UITM DAN SINTOK…. kah kah kah…

nota:
apa jadi dengan
kempen melayu unggul
tak kan sudah selesai
yang tinggal hanya melayu tunggul kah kah kahh


13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

eleee...melayu pas lg bapak penipu!..dpt jilat jubo dap dah hilang akal..mcm keldai bodoh.
Org melayu dah kecewa dgn pas..konon mcm bijak tp mcm makan taik palat dap!!

rembau boy berkata...

Sebab orang Melayu masih lagi tak sedar diri yang mereka telah ditipu oleh Gerombolan selama lebih 50 tahun.

db cooper berkata...

gua anak kelahiran malaysia, berbangsa melayu, mungkin dalam usia gua skarang nie belum matang mengenal identiti, kehebatan mahupun salasilah melayu, tapi gua x putus mencari sumber-sumber rujukan bangsa gua, negara gua. mungkin saudara penah membaca buku 'dilema melayu' tulisan dari tokoh yang saudara gelar 'firaun'. walaupun bangsa melayu ini sedikit ketinggalan dari bangsa lain dalam negara nie, gua akui. tapi saudara harus peka dengan aliran kuasa, semangat anak muda melayu sekarang nie, mungkin harus diteliti dengan jelas. anak muda melayu sekarang bukan seperti 'gerombolan-gerombolan' yang selalu saudara ungkitkan. adalah bodoh sinonimkan 'gerombolan' dengan bangsa melayu. mungkin saudara boleh melihat 10tahun akan datang, bagaimana anak melayu muda sekarang nie bekembang mengikut semangat masing-masing. gua sarankan kepada saudara, daripada saudara meneliti keadaan 'gerombolan' semasa ataupun yang telah lepas2. lebih wajar saudara telitikan semangat anak muda melayu sekarang ini, anak melayu yang tidak tercemar dengan mana-mana unsur politik lagi. kami bukan 'berpolitik politik'. tapi kami 'berpolitik'. harap saudara boleh ambil perhatian benda nie

Tanpa Nama berkata...

Dr Chua, Presiden MCA sedang mimpi dan dalam khayalan. Dia macam membabi buta..buat tak tahu ape pemimpin pemimpin UMNO katakan setiap hari. Dr Chua pgi lah U ampoh gerombolan..membosan lah!!

matstimketum berkata...

setuju dengan tt melayu menjadi tunggul dibawah gerombolan!

Yong berkata...

Yob, Lee Kuan Yew tu bukan ke orang Tepen (Taiping)? Tepen tu di Malaysia. Tolong betoikan kot2 Yong silap.

Tanpa Nama berkata...

kahkahkah...projek bodohkan melayu kuan yew...piirah.Dulu singapura dasar 2anak satu keluarga..china 60% dua anak = 120 orang, melayu 30% 2 anak =60 orang. la ni cina dah menguasai 85% warga singapura, kenalkan dasar bebas jumlah anak dan dapat bantuan 800 dolar...paling banyak pun melayu dapat 15 % ,cina dapat 80% kekayaan negara....kahkahkah...melayu gak kena bodo dgn kuan yew , merit konon...piirah bodohkan orang sekali jer jangan banyak kali. jangan nak menyibuk kat malaysia. osama

Tanpa Nama berkata...

melayu unggul mana ada, yang ada banyak MELAYU BUNGOL......!!!!!

Tanpa Nama berkata...

kahkahkah..csl tak penah dengar...sian. banyak melayu lebih terer dr cina...melayu ada raja katak...kahkahakah katak ni boleh bunyi masa panas,hujan,kat tv,surat khabar mana2 boleh. melayu gak ada raja kotak.kahkahkah,saya cabar tokeh kilang kotak, saya cabar raja kotak lain, saya cabar kotak2 lain...saya akan dedahkan,saya akan bongkar,saya akan dedah....kahkahkah timakasih kerana akhirnya dapat jd senatak

ADAKAH MELAYU ITU "THE LOST TRIBE OF ISRAEL'? berkata...

Melayu...ni nama yg diberi oleh org2 Jawa kpd bangsa Melayu (org2 yg lari/pelarian/pindah randah) Beza kita dgn Jawa, org2 Melayu/Malaya suka pindah sana sini manakala org2 Jawa akan tetap di Pulau Jawa kecuali jika ada sesuatu masalah maka mereka meninggalkan pulau Jawa dan hilang identiti dan akan jadi Melayu/Malaya. Nama asal kita Malaya, iaitu org Malaya ikut tulisan Sanskrit perkataan akhir berakhir dgn huruf 'a'. Bukti, ada patung berukiran di tulis 'Malaya' dlm bahasa Sanskrit di Tasik Malaya, Sumatera (dkt Jambi). Nama amat penting tapi org2 Melayu tak suka bergaduh pasal nama (dan hal2 lain) mcm bangsa2 lain, sbb itu kita tak gaduh/ambil pusing pasal Laut Cina Selatan...skrg negara China yg jauh di Utara dan tidak berkongsi perairan, tuntut Laut ni dia punya pasal nama Laut tu nama Cina... (yg terbaru Pulau Batu Putih-dpt kat Singapura) Singapura dpt kt Lee Kuan Yew yg dahulunya lebih Melayu dr org2 Melayu...sbb kerja di Utusan Melayu. Pattani dpt kt Siam, ekonomi dpt kt Cina, org Melayu ada politik ajer.
Aku bukan perkauman tp nk cerita psl kelemahan org Melayu dr yg kecil sampailah org tuntut mcm2. pemimpin2 Melayu sjk dahulu suka tutup mulut org2 Melayu yg lantang mcm cerita Singapura di langgar Todak. Benarlah Islam mengatakan apabila kita meninggalkan JIHAD maka kita akan menjadi JAHAT dan di kuasai oleh bangsa lain.

Org2 Melayu juga adalah bangsa yg MEMBENCI DAN MEMPERLEKEH SEJARAH, tak mcm bangsa2 lain mcm Jepun, Inggeris, Peranchis yg mempelajari sejarah sejak kecil, kerana sejarah meransang otak utk berfikir dan mempersoalkan tindakan2 zaman dahulu supaya tidak mengulanginya lagi di masa akan datang.

Tanpa Nama berkata...

melayu akan hilang dimuka bumi jika masih menyembah UMNO, kebebasan daripada UMNO mesti menjadi agenda utama orang melayu.

Sudin berkata...

Kah,kah,kah.....

...Straits Times(18 Julai 1998)dengan judul Why Singapore-KL ties will stay volatile.
.......akan terus berulang setiap beberapa tahun sekali-selagi kedua-dua pihak memerlukan pihak lainnya untuk dijadikan momok asing sebagai alat untuk menggembleng sokongan rakyat tempatan untuk diri mereka masing-masing.

.......
Intipati pandangan saya dalam artikel itu ialah:Para pemimpin politik Singapura yang perkauman-sama seperti para pemimpin politik yang juga bersikap perkauman di Malaysia-akan memperalatkan negara jiran terdekat mereka sama seperti negara Israel memperalatkan peristiwa Holocaust:yakni untuk membela kewujudan masing-masing dan "mencipta" momok asing yang dikatakan akan membahayakan kewujudan itu.
(Rustam A.Sani)

Kah,kah,kah....Lee Kuan Yew,Lee Kuan Yew.....sudahlah....!
Lu ada kenal itu Lai Tek ?
Lu ada kenal itu A.Samad Ismail ?
Lu tahu makna pembelot.....?

Mana datang pulak nama Anjang,kulup,ngah,megat,meor,yeop,Alang......?
Deme ni datang dari tanah jawa kot......?
Kah,kah,kah,kah........

Tanpa Nama berkata...

@Sudin

Kalau momok "asing" bukan Singapura, Indonesia-lah tu.

Hairan bila emak saya kirim emel sebelum lebaran/eid hati-hati apabila di Jakarta. Perasaan anti-malaysia lagi membara kok.

Haiyaah, warga sini lagi siap-siap balik kampung lah. Di sini bukan seperti di malaysia yang highwaynya bagus-bagus. Busnya bagus-bagus. Mobil/motornya apapun lebih banyak maintenance ketimbang di sini. Persentase pemudik hilang nyawa emangnya lebih tinggi, tak payahlah sebut angka jumlahnya (jakarta dan konco2 sewaktu dengannya berpenduduk 15 juta).

Terus, usah kita peduli tempat bernama malaysia tuuh. Yang ambil kisah sama foreign policy cumanya grup elit yang bisa terbang ke sini-sana secara rutin.

Buat mereka maphilindo, buat rakyat sederhana parokialisme sama wawasan tersempit.