Rabu, 7 September 2011

JEMPUTAN MANJA UNTUK KJ TERSAYANG!




LAWAN ANGKAT SENJATA





KENYATAAN MEDIA
DEWAN PEMUDA PAS MALAYSIA

KHAIRY JAMALUDDIN : AYUH BERDEBAT, CARI KEBENARAN FAKTA SEJARAH
(6 September 2011)


Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM) mencabar YB Khairy Jamaluddin Abu Bakar, Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia untuk menyahut jemputan DPPM untuk berdebat secara ilmiah bersama Ustaz Nasrudin Hassan, Ketua Dewan Pemuda PAS Malaysia bagi mencari kebenaran fakta sejarah kemerdekaan negara.

DPPM mengingatkan YB Khairy Jamaluddin tidak layak untuk mencabar Hj Mohd Sabu untuk berdebat dengannya memandangkan beliau hanya seorang Ketua Pemuda UMNO sementara Hj Mohd Sabu adalah Timbalan Presiden PAS. Sekiranya benar mahu diadakan debat bersama Hj Mohd Sabu, maka Timbalan Presiden UMNO adalah calon yang paling sesuai. DPPM akan sentiasa menyokong berdebatan antara kedua tokoh ini jika diadakan perdebatan.

Medan yang paling sesuai untuk YB Khairy Jamaluddin adalah dengan Pemuda PAS. Inilah gelanggang yang paling dinantikan oleh anak-anak muda selama ini. Biarlah generasi muda pada hari ini menilai sejarah dari perspektif yang akan diungkapkan oleh kedua-dua tokoh pemuda ini. Sejarah juga akan mencatat bahawa pernah ada suatu perdebatan bagi mencari kebenaran disebalik sejarah kemerdekaan negara antara Pemuda PAS dan Pemuda UMNO.

Cabaran debat ini diadakan bagi mencungkil sejarah perjuangan menuntut kemerdekaan negara yang selama ini digelapkan oleh penulisan sejarah yang berat sebelah. DPPM tidak sekali-kali menyalahkan pejuang kemerdekaan negara yang diangkat dan dimartabatkan selama ini. Sebaliknya yang paling dikesali adalah sejumlah besar pejuang-pejuang kemerdekaan negara yang sama-sama memerah keringat, air mata dan darah bagi mendapatkan sebuah kemerdekaan tidak dicatatkan dalam sejarah sebagai pejuang atau wira negara.

Sebagai contoh, rakyat yang selama ini membaca dari satu sumber sejarah merasa terkejut apabila Mat Indera tiba-tiba diangkat sebagai wira. Selama ini sejarah menganggap Mat Indera adalah petualang atau pengkhianat negara. Dalam pada serangan bertali arus terhadap Hj Mohd Sabu yang mendedahkan isu ini, buku biografi Pengukir Nama Johor yang diterbitkan oleh Yayasan Warisan Johor pada tahun 2004 telah mengiktiraf Mat Indera sebagai tokoh negeri Johor. Ertinya Kerajaan negeri Johor sendiri mengiktiraf ketokohan Mat Indera sebagai pejuang kemerdekaan.

Selain beliau, ramai lagi nama yang sebelum ini di’hitamkan’ dalam buku sejarah negara perlu dibersihkan nama mereka. DPPM mempunyai bukti ramai pahlawan negara yang terkorban bagi membela negara tidak diiktiraf peranan mereka. Justeru, jika Khairy Jamaluddin benar-benar ‘anak jantan’, DPPM mencabar beliau untuk berdebat di gelanggang terbuka. Tentukan syarat, masa, tarikh dan lokasi, DPPM tetap akan hadir menanti!

Disediakan oleh

RIDUAN MOHD NOR
Ketua Penerangan Dewan Pemuda PAS Malaysia



JANGAN LUPA MALAM INI



FORUM MALAM INI :Mat Indera - Pejuang atau Pengkhianat Kemerdekaan?

Mat Sabu
Aziz Bari
Isham Rais/Tukar Tiub

Tarikh: 7 September 2011 (Rabu)
Masa: 8.15-10.30 malam
Tempat: KLSCAH (tingkat 3)

**Kerusi terhad kepada 150 peserta terawal.

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ayuhhhhh..KJ apa tunggu lg,membujur lalu melintang patah...patriot miut apa tunggu lagi?,kalau hang lg patriot debat sama Mat Monggol ada berani?,isunya pasai apa sampai la ni hang satu satunya ketua Pemuda togel tarak jawatan menteri dlm UMNO..eh siap yg bacul ni? atau...HIDUNG TAK MANCUNG PIPI TERSORONG SORONG..atau MELUKUT DITEPI GANTANG?.

Tanpa Nama berkata...

SAPA2 YANG DAPAT DATANG JANGAN LUPA DOWN LOAD DLM YOU TUBE BOLEHLA KITA TENGOK RAMAI2......

Tanpa Nama berkata...

KP nak debat ngan TP???

apa kelas????

ikut rank ler....

tak malu ker, KP tak dpt jadi menteri??? kahkahkahkah....

kang....kalo abg mat buat isu tu...kau demam!!!!

diam diam ler KP hoiiii....

pade doh 18 tahun!!!! lepas tu kau terkencit...kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

KJ KanJutawan bukan JamilKucing

Azee berkata...

Pernah tengok kucing jantan nak bergaduh. Bising satu kawasan. Tapi bila kena siram dengan air, bertempiaran lari.

Tanpa Nama berkata...

mat sabu lagi tak layak debate dgn Muhyidin... MP xde kawasan, election kalah, mengaji pun takat spm ja.. tu pun ada oxford graduate sanggup jatuhkan standard nak challenge.. teloq takdak dok berkokok kat belakang reban ja pandai... ptuihh