Rabu, 7 September 2011

FAKTA SEJARAH HINGGA HARI KIAMAT





UNTUK MEREKA YANG MASIH KURANG SEDAR


British telah berjaya dihambat keluar dari Tanah Melayu kerana anak semua bangsa telah bangun mengangkat senjata melawan mereka. Perjuangan angkat senjata ini adalah fakta sejarah. Fakta yang selama ini telah cuba ditenggelamkan oleh United Malay National Organisation. Niat busuk menenggelamkan fakta ini bertujuan untuk menipu orang ramai agar percaya bahawa gerombolan United Malay National Organisation ini sahaja yang berhak menjadi 'raja’ memerintah Tanah Melayu/Malaysia sampai hari kiamat.

Semenjak tahun 1958 United Malay National Organisation telah ke hulu ke hilir menjajakan ikan busuk – Merdeka dicapai tanpa tumpah darah. Setiap bulan Ogos United Malay National Organsation jadi mamai dengan kesah-kesah dongeng tentang bagaimana mereka menentang gerila Pembebasan Rakyat Malaya yang dipimpin oleh Parti Komunis Malaya (PKM). United Malay National Organisation ini agak bebal kerana kesah kesah dongeng ini membuktikan bahawa mereka - dalam Bahasa Inggerisnya menjadi British’s running dog atau anjing suruhan British. Rakyat Tanah Melayu bangun menentang British tetapi United Malaya National Organisation menentang orang yang menentang British. Jelas ini perbuatan dan kerja barua British.

Perjuangan mengangkat senjata melawan Brtish bermula pada 20 Jun 1948. Sebelum angkat senjata melawan British ini dilancarkan, Parti Komunis Malaya telah juga melancarkan gerakan gerila bersenjata menentang kuasa fascist Jepun. Ini adalah jawapan anak semua bangsa terhadap fascist Jepun yang telah menawan Tanah Melayu pada tahun 1941-1945. Ini fakta sejarah.

Babak-babak sejarah sejarah gilang gemilang bermandi darah ini cuba dilupuskan kerana dalam sejarah ini nama United Malay National Organisation tidak pernah muncul. Bau bau kentut mereka pun tidak terdengar dalam babak-babak sejarah ini. Gerombolan United Malay National Organisation tidak pernah wujud dalam perjuangan anti-imperialis.

Kuasa imperialis Kulit Puteh ( White Colonial Power) – Portugis, Belanda dan British – datang ke Tanah Melayu ini kerana mencari harta kekayan. Kuasa imperial ini datang untuk mengambil hasil bumi – bijeh, emas, getah dan rempah rampai. Buktinya: gerombolan yang datang awal untuk menjarah harta kekayaan di Kepulauan Nusantara adalah lanun seperti Raffles dari East India Company.

Semenjak kuasa imperialis ini - Portugis, Belanda, Inggeris dan Jepun - menjejakkan kaki ke Tanah Melayu – mereka terus diserang. Nama seperti Mat Kilau, Datuk Bahaman, Tok Jaggut, Maharaja Lela, Haji Abdul Rahman Limbong – adalah pemula gerakan anti-imperialis di Tanah Melayu. Ini fakta yang tidak mungkin luput hingga hari kiamat.

Mari saya cerahkan para pembaca dengan beberapa fakta-fakta sejarah yang juga tidak mungkin akan berubah hingga hari kiamat. Para pembaca yang budiman : Sila buka minda dan pakukan ke dalam otak kita semua bahawa parti dan pertubuhan politik Melayu yang tertua di Tanah Melayu ialah Kesatuan Melayu Muda (KMM) yang ditubuhkan pada tahun 1938 dibawah pimpinan Ibrahim Yacoob. Ini diikuti pula dengan Parti Kebangsaan Melayu Malaya (PKMM) yang ditubuhkan pada tahun 1945 dengan sayap mudanya Angkatan Pemuda Insaf (API) dan Angkatan Wanita Sedar (AWAS).

United Malay National Organisation hanya ditubuhkan pada tahun 1946. Sila baca betul betul. Buka mata dan buka kepala: KMM 1938, PKMM, API dan AWAS pada tahun 1945. United Malay National Organisation ditubuh pada tahun 1946. Baca sekali lagi : sembilan belas empat puluh enam United Malay National Organisation ditubuhkan dan bukan sembilan belas tiga puluh lapan. Tarikh 1946 ini pun untuk United Malay National Organisation telah ditalkinkan. United Malaya National Organisation yang baru ini ditubuhkan pada tahun 1988. Ini fakta sejarah yang tidak akan berubah hingga hari kiamat.

Kemudian mari kita lihat garis-garis perjuangan parti-parti ini. Kesatuan Melayu Muda dan Parti Kebangsaan Melayu Malaya telah memekikkan slogan – MERDEKA! Laungan ini telah menghantui kuasa imperial British. Tuntutan kemerdekaan ini telah mengampoh dan ini menakutkan kuasa kolonial British.

United Malay National Organisation bukan sahaja TIDAK berani melaungkan – merdeka – malah gerombolan ini telah mengeluarkan slogan lawak seram yang berbunyi: Hidup Melayu! Slogan lawak seram ini seolah-olah orang Melayu 'kurang oxygen’. Masih tidak jelas - apakah pada tahun 1946 dahulu orang Melayu sedang nyawa-nyawa ikan atau kurang oxygen untuk bernafas sehinggakan perlu dilaungkan ‘hidup Melayu’. Atau kerana hakikatnya United Malay National Organisation ini satu gerombolan yang bebal dan tidak dapat memikirkan slogan yang masuk akal.

Lawak seram – Hidup Melayu – masih ditakbirkan ke hulu ke hilir hingga ke hari ini. Adalah satu fakta bahawa yang masih lantang melaungkan Hidup Melayu hari ini adalah kaum Mamak Kimma dan kumpulan Awang Hitam yang semakin di sangsikan teromba dan salasilah kerurunan mereka. Kenapa Awang Hitam ini suka melaungkan Hidup Melayu ini memerlukan satu kajian yang lebih rapi.

Adalah juga fakta sejarah bahawa United Malay National Organisation tidak - diulangi sekali lagi dengan huruf besar – T-I-D-A-K - berjuang untuk mendapat kemerdekaan. Apabila kuasa imperial British merasa tekanan senjata dan gerakan massa politik di Tanah Melayu semakin melonjak dan mengampoh maka kuasa imperial memerlukan budak suruhan yang setia. Justeru, diwujudkan satu gerombolan yang dipanggil United Malay National Organisation. Nama Inggeris kumpulaan ini masih dipakai hingga ke hari ini. Nama Inggeris ini sahaja sudah memadai sebagai bukti bahawa gerombolan ini ditelor, dieram dan dinetaskan oleh British.

Pada 20 Jun 1948 kuasa kolonial Britsih telah mengistiharkan apa yang dipanggil ‘darurat’. Perkataan ‘darurat’ ini adalah kelentong besar dari pihak British. British dengan licik telah menggunakan perkataan ‘darurat’ agar orang Melayu tidak sedar bahawa apa yang sedang berlaku pada tahun 1948 sebenarnya ialah perjuangan bersenjata untuk menghalau British. Tidak ada warga Tanah Melayu dalam darurat. Yang darurat ialah kuasa kolonial dan soldadu British yang telah diserang oleh gerila Pembebasan Rakyat Malaya.

Apabila darurat diistiharkan – kuasa kolonial British telah mengharamkan KMM, PKMM, PKM, API, AWAS, Hisbul Musliman dari bergerak bebas di Tanah Melayu. Ramai pemimpin parti , kader politik dan aktivis dalam gerakan nasionalis ini telah di tangkap oleh soldadu British. Nama-nama seperti Burhanuddin al- Helmy , Ishak Haji Muhamad, Chen Peng, Rashid Maidin, Shamsiah Fakeh, S.A. Ganapathy, Ustaz Abu Kabar al- Bakir, Ahmad Boestaman, Kamaruzaman Teh, Abdullah Sidi adalah nama-nama nasionalis yang dikhendaki oleh British.

Apabila pemimpin dan kader dari gerakan nasionalis ini ditangkap, diburu atau dibunuh maka barulah United Malay National Organisation dapat berkembang. Gerombolan United Malay National Organisation dapat bernafas dengan slogan Hidup Melayunya kerana ramai pemimpin-pemimpin rakyat telah memulakan kerja dibawah tanah atau masuk ke hutan mengangkat senjata untuk menjadi gerila Pembebasan Rakyat Malaya.

British dengan licik telah lebih awal merancang satu strateji untuk memastikan United Malaya National Organisation dapat mara ke hadapan. Strateji ini cukup senang: Dua tahun sebelum darurat diistiharkan kuasa kolonial British telah menimbulkan konsep politik yang dinamakan Malayan Union. Ini adalah taktik Britsih untuk mematahkan gerakan nasionalis Melayu yang anti- British. Dengan mencadangkan konsep Malayan Union ini British telah memberi nafas kepada United Malay National Organisation untuk mengumpulkan orang-orang Melayu.

Justeru apabila darurat diistiharkan dua tahun kemudian - pada tahun 1948 – pucuk pimpinan nasionalis Melayu dari KMM, PKMM, PKM telah dipatahkan. Gerakan yang tidak diganggu gugat malah mendapat sokongan British hanyalah United Malaya National Organisation, Malayan Indian Congress dan Malayan Chinese Association – semuanya menggunakan nama Inggeris. Ketika pemimpin gerakan nasionalis dalam penjara atau kini di hutan bergerila maka ketika inilah United Malay National Organisation mencelah masuk menawarkan diri untuk menjadi barua British yang setia. Ini fakta sejarah yang sampai kiamat pun tidak akan berubah.

Onn Jaafar dan Tunku Abdul Rahman – dua bengolan ini bukan – B-U-K-A-N - dieja dengan huruf besar - bukan perjuang menentang Britsih. Mereka berebut-rebut menawarkan diri untuk menjadi barua Brtisih yang setia. Pada ketika itu penjajah British memasang dua kuda. Justeru, kuasa kolonial British memiliki dua pilihan. British akan memilih kuda yang lebih setia dan yang boleh menipu orang Melayu dengan bijak bistari. Akhirnya Tunku menjadi kuda pilihan British.

Dengan kemunculan budaya internet segala pembohongan United Malay National Organisation telah diketahui umum. Satu demi satu tipu helah dan fakta songsang tentang perjuangan kemerdekaan Tanah Melayu telah mula dibongkar. Anak-anak muda semakin sedar kenapa pada ketika ini United Malay National Organisation sedang bermati-matian cuba memesongkankan fakta perjuangan bersenjata melawan British.

Hari ini – pada 5 haribulan September 2011 – United Malay National Organisation sedang bernafas dalam lumpur untuk mempertahankan babak serangan gerila Pembebasan Rakyat Malaya keatas Rumah Pasong Bukit Kepong. United Malay National Organisation melihat serangan ini sebagai detik sejarah perjuangan mereka.

Serangan gerila ini telah dipimpin oleh Mat Indra – seorang guru agama, seorang kader dari Parti Komunis Malaya dan aktivis API. Kemunculan Mat Indera pada tahun 2011 telah meledakkan mitos bahawa Parti Komunis hanya dianggotai oleh orang China. Roh Mat Indra juga telah meledakkan mitos bahawa kaum komunis tidak ada agama. Roh Mat Indra yang muncul tahun ini telah juga mensahehkan bahawa United Malay National Organistaion adalah barua setia British. Ini kerana Sarjan Ketua Rumah Pasong Bukit Kepong pada malam serangan itu ialah Ray Dancey. Sila baca namanya sekali lagi. Namanya bukan Mat Rais bin Lebai Dasi tetapi Ray Dancey – seorang Mat Salleh yang sebelum ini kerjanya ialah mengharu birukan rakyat Palestin.

United Malay National Organsation ini bukan sahaja barua yang setia malah telah menjadi barua yang amat bebal. Tidakkah mereka sedar bahawa serangan keatas Rumah Pasong Bukit Kepong ini berlaku pada 23 Februari 1950. Tahun seribu sembilan ratus lima puluh Tanah Melayu masih dibawah British. Bendera yang berkibar di rumah pasong Bukit Kepong ialah bendera Union Jack. Lagu yang dinyanyikan ialah lagu God Save the Quen dan bukan lagu Memula Moon atau Terang Bulan.(TT)

NOTA:
tulisan ini telah disiarkan
dalam akhbar
SUARA KEADILAN
yang terbaru - sesiapa ingin
berlanggan akhbar mingguan ini
sila pukul talipon
03-22-72-4-45

83 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tq TT - J-E-L-A-S !!! Saya ulangi, J-E-L-A-S !!!

Tanpa Nama berkata...

cantekkk bro.. artikel yg best.. kita tgk puak bebal komen pasni...

Päk Läng berkata...

mati hidup balik pun fakta
tu tak kan berubah!

Tanpa Nama berkata...

Jangan nak kelentonglah... kalau yang dinamakan kominis tetap masih kominis dan fahaman kominis tetap fahaman kominis yang tetap menolak kepercayaan agama ...apa nak dibanggakan bahlol.

Tanpa Nama berkata...

tabek sprinnnng TT

Tanpa Nama berkata...

terbaikssssss TT tabek springggg TT

Tanpa Nama berkata...

@ Anon 3.39pm

Ko masih tak faham-faham jugak? Puak - puak korang sampai mati masih sokong UMNO. Hopefully org mcm ko takde melahirkan anak sebab aku taknak generasi korang bersepah kat dunia nie.

No class.

Tanpa Nama berkata...

syabas bro hisham,

sebelum merdeka jugak ada satu kejadian yang dianggap sebagai kejayaan perjuangan rakyat tanah melayu ketika itu. boikot besar2 besaran yang hampir melumpuhkan ekonomi tanah melayu pada 20 oktober 1947 yang di panggil sebagai HARTAL 1947 yang dipelopori oleh PUTRA - AMCJA. dalam hartal ini semua kedai tutup, orang tak keluar pegi kerja, sekolah tak bukak, bandar2 besar menjadi lengang seperti dilanggar garuda.

melihat pada kejadian itu, british isytiharkan darurat pada 7 julai 1948. kononnye nak memerangi komunis. semua parti2 berhaluan kiri ditangkap. hampir 27 ribu pemimpin yang majoritinya melayu telah di ISAkan oleh british kecuali UMNO. Darurat itu sendiri masih lagi kontroversi kerana tujuannya masih lagi kabur.

memang sah UMNO adalah tali barut british sebab masa itu UMNO adalah parti yang tidak popular dan ditolak oleh rakyat tanah melayu kerana dianggotai oleh golongan bangsawan yang bodoh nak mampus dan pegawai2 kerajaan british.

kalaulah perjuangan PUTERA - AMCJA berjaya memerdekakan tanah melayu ketika itu aku rasa tahun 1949 UMNO pasti dah berkubur

DX berkata...

penulisan sebaik ini layak diberi beberapa klik iklan nuffnang.

Tanpa Nama berkata...

Dear TT,

After reading the true facts, I don't know what to say.

Tq TT for providing us the information.

Thank you again TT.

See U at the forum tonight.

Tanpa Nama berkata...

Kalau umno marah maksudnya BETUL..perjuangan umno perjuangan lendir..kahkahkah

mek berkata...

bravo tt,
semua articles yg tt tulis tak pernah mengecewakan.

tapi gerombolan musti kaciwa merana punya baca yang ni.
kah kah kah.

Tanpa Nama berkata...

Tuhan sendiri tidak dapat mengubah sejarah..

Cucu Suman berkata...

Tahniah TT kerana susah payah menulis. Melayu yang menyokong Kominis pada zaman itu sama lah dengan Melayu yang menyokong DAP pada zaman ini. DAP=Komonis. Mereka berjuang kerana telah ditipu, dibakar semangat untuk menentang siapa saja asalkan Kominis dapat memerintah. Datuk saya telah dibunuh oleh Cina Kominis yang dulunya menumpang ditanah arwah datuk saya. Cina yang sama yang telah diselamatkan oleh datuk saya semasa pemerintahan Jepun. Sila datang ke Kg. Pedas, N.Sembilan dan cari Cina yang bernama 'Atan' tuan akan tau cerita sebenar, versi tanpa tipu. DAP=Kominis sejarah tak kan berubah sampai Kiamat.

Tanpa Nama berkata...

Btul la Bro TT.. aku search Ray Dancey kat Lebai Google dapat ni... The Siege of Bukit Kepong (Kepung): The Malayan Alamo
by A L (Paddy) Bacskai
Kampong Bukit Kepong Police Station, lay at the SW apex of a big bend in the Muar river at around the 65km mark and upstream from its mouth on the west coast of the State of Johore in Malaya. The village itself was small and isolated - consisting of about twenty shops and groups of accompanying houses - and by early 1950 the area had became a hive of CT activity. From the month of January onwards, there had been a noticeable increase in the tempo of contacts & incidents - both road and river ambushes amongst other - but the most disconcerting of all, was the discovery of blazed trail markings showing the way towards the town. The nearest township of note to BK was Lenga, about 10km to the south along a rough enemy controlled dirt road in a vehicle or a 2 ½ hour foot patrol, but apart from this, it was just a few other like kampongs scattered about. The station was commanded by OCPS Sgt Ray Dancey - an old Palestine hand and away at the time and a point not missed by the CT - and manned by a mixed platoon of 15 Malay Regular and Marine Police Constables under the stocky and redoubtable Sgt Jamil Mohd Shah.... selama ni kita semua dah kene tipu.. celaka nyer UMNgOk

Sang Sapurba berkata...

Barua2 penjajah british sah akan menyalak sakan slps nie...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Jangan nak kelentonglah... kalau yang dinamakan kominis tetap masih kominis dan fahaman kominis tetap fahaman kominis yang tetap menolak kepercayaan agama ...apa nak dibanggakan bahlol.

7 September 2011 3:39 PM
woiii bodoh, kau tengoklah Mat Indera orang agama, Ustaz.
bangangggggg, kau tengoklah apa inggeris dan baruanya buat pada Allahyarham As Syahid Tok Janggut!

mana agama kau???

Revolusi_Malaysia berkata...

TT- Boleh tambah lagi untuk puak bangang anak haram UMNO ni...

WOI PUKIMAK PUNYA UMNO DENGAR SINI! INI DARI MULUT PENJAJAH CIBAI UNION JACK DI MUZIUM LONDON DAN JUGAK BRITISH LIBRARY KAT EUSTON ROAD!


"LEPAS 1945, NEGARA UNION JACK SUDAH HAMPIR BANKRAP DAN BAGI MEMBANGUNKAN NEGARA MEREKA BALIK, MEREKA KENE CUT-COST NEGARA-NEGARA JAJAHAN MEREKA!

MEMANG MEREKA NAK MERDEKA KAN MALAYA ATAU TANAH MELAYU! PUKIMAK PUNYA TUNKU ABDUL RAHMAH POYO2 MENGAKU BAPA KEMERDEKAAN PEGI BINCANG KAT SANA! DIORANG BINCANG PASAL PEMBAHAGIAN EKONOMI UNTUK PERUT2 MEREKA! BUKAN UNTUK NEGARA!

JADI, JANGANKAN DARI MULUT UNION JACK KO CUBA BELIT-BELIT, YANG DARI MULUT PEJUANG KEMERDEKAAN PUN NAK BELIT-BELIT!

PUKIMAK SAMA PENYOKONG-PENYOKONG UMNO YANG BEBAL MASUK AIR!

ZON152 berkata...

Isham, iklan nuffnang letak satu dh la..letak byk2 nnti iklan ko kurang nilai

Utk artikel ni, aku akan klik pun akan klik iklan nuffnang byk2

Revolusi_Malaysia berkata...

Tanpa Nama berkata...
Jangan nak kelentonglah... kalau yang dinamakan kominis tetap masih kominis dan fahaman kominis tetap fahaman kominis yang tetap menolak kepercayaan agama ...apa nak dibanggakan bahlol.

7 September 2011 3:39 PM

INI ANJING BANYAK BODOH! AJAR BERKALI-KALI PUN TAK PANDAI-PANDAI...


KOMINIS TAK DAK AGAMA? KAKAKAKKAKAKAKAKKAKAKAKAKA... SOSIALIS TAK DAK AGAMA?
KAKAKAKKAKAKAKKAKA

fahaman pembahagian harta ekonomi kawan... harta ekonomi... sial ini tak faham dasar-dasar pembahagian ekonomi mengikut prinsip politik.

SEKARANG SAPA YANG BAHLOL NI?

kelakar lahhhhhhhhh!!! PENYOKONG UMNO MEMANG BABI BODO GILA BABI!

Melayu Kena Sokmo berkata...

"Kenapa Awang Hitam ini suka melaungkan Hidup Melayu ini memerlukan satu kajian yang lebih rapi." Sebabnya TT OOii...ramai pemimpin haramjadah Kutty ni dah dapat pantat anak dara Melayu, sebab anak dara Melayu pantang tengok Si Kutty ni pakai kereta besar dan rumah besar serta berpengaruh sedikit sahaja dalam politik, maka dah boleh serah dan dapat tibai pantat anak dara Melayu yang tak jumpa cari batang butuh bangsa sendiri kerana gelap mata dengan kepalsuan Kutty ni.

Fuad berkata...

Bravo la TT... terbaik...Sejarah tak dapat nak ubah, cuma aku tertipu dengan buku teks Sekolah Menengah...Ramai pejuang bangsa dituduh pengkhianat negara... tak patut...tak patutt..Minta copy artikel tt dalam blog saya:- http://ceritafuad.wordpress.com

Tanpa Nama berkata...

Harini sana sini org bercakap ttg sejarah
Org dah tak bercakap ttg daftar pemilih yang kotor
Tahniah utusan

Tanpa Nama berkata...

ok... selepas gua click beberapa iklan...

BUKU TEKS SEJARAH COKLAT TAHI ANJING
(ketika gua tingkatan 5-1999)

kalau dikira, di sekolah menengah, tingkatan 5, buku sejarah malaysia, berwarna coklat tahi anjing( entah kenapa warna pun tidak menarik minat orang membaca nya) dan buku sejarah sejarah ini lebih dilayak dipanggil sleeping book.

Dalam buku ini terkandung cerita cerita hal-perihal pahlawan-pahlawan (pejuang) yang melawan menentang penjajah sekitar 1800 perihal tok janggut, datok maharaja lela, peghulu dol said, mat kilau mat saleh dansebagainya yang berterusan menentang penjajahan british, samada di semenanjung mahupun di borneo dikira sebagai penghinat?
MAt Indra menentang siapa? menolong siapa?

Apakah jasa gerombolan yang berbincang berunding untuk peroleh kemerdekaan? Kenapa perlu berunding? Kenapa harus berkiblatkan perlembagaan tinggalan british?

Dimana gerombolan mencampakan nama-nam seperti Buhanuddin Helmi,Ibrahim yaakob...

semua ini ada disebut dalam buku coklat tahi anjing itu...

Pada gua mereka yangsebilangan yang gua sebut ini lah yang mencetus kan kemerdekaan.. semangat nasionalis dikalangan rakyat supaya bencikan penjajah...

Gerombolan? buat apa? tahun 1946...membesarkan telo? apa selogan gerombolan?

semua ini ada dalam buku coklat tahi anjing itu...

Budak2 sekolah ditiup dan didodoikan dengan Abdul Rahman lah yang memerdekakan tanah melayu

Merdeka.. berunding... berunding dan ikut telunjuk untuk mendapatkan hak...

yang benar pekerja...
JKR(Jaga Kehendak Raja)

Tanpa Nama berkata...

salam TT, satu fakta yang tak boleh di nafikan oleh Apno adalah menjual negara ini pada orang luar,walaupun belum merdeka.Apno kebulur sangat nak merdeka tapi mat British bagi syarat. Kena iktiraf orang cina dan india sebagai warganegara.Apno terlalu gelojoh akibat hendakkan kuasa dan kini mereka menuduh orang cina tak setia pada gerombolan.Pada ketika itu penduduk melayu adalah sebanyak 80%,tetapi kini penduduk bangsa cina dan india sudah capai 40% dan melayu 60%.Jadi dah nampak segala ekonomi dan hartanah malaysia telah tidak dapat di kuasai oleh melayu lagi kerana sikap Apno yang merasuah dan menipu melayu.Kita tak salahkan rakyat malaysia yang berbangsa lain jika mereka maju,tapi sebab ketamakan pemimpin2 seperti Tunku,Hussein onn,razak,madey dan lain-lainnya menyebabkan melayu tertindas di negara sendiri akibat pemimpin melayu yang menipu melayu dengan sistem DEB yang akhirnya membolot kekayaan negara yang ada terus oleh mereka dan menjual kepentingan syarikat milik rakyat pada saudagar-saudagar Cina dan india yang rapat dengan mereka bila perniagaan mereka jatuh bangkrap.

Tanpa Nama berkata...

Sila baca namanya sekali lagi. Namanya bukan Mat Rais bin Lebai Dasi tetapi Ray Dancey –
kah..kah,,kah,,,
mat rais ni org tua pandy...
`ptrjya`

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah...Akhirnya persoalan yang sekian lama bersarang dlm kepala aku ni terjawab jugak akhirnya...terima kasih TT...

Semoga semakin ramai anak Melayu akan sedar dan bangkit menentang penipuan itu...

Kepada Tanpa Nama 7 Sept 3:39pm, kau yang bahlol!! Orang menjelaskan fakta tentang siapa lebih dulu memperjuangkan kemerdekaan, bukan menjelaskan ideologi parti Komunis, nak komen tu, fahamkan dulu komentar yang dibentangkan, bahlol!!

Bigfish berkata...

aku bagi 5 bintang buat brother isham atas artikel ni. nasib baik masa spm dulu aku skor A1 subjek sejarah, bukan sbb best sangat tp minat nak tahu sejarah negara. La ni makin cerah sangat2

Tanpa Nama berkata...

salam tt.
mat sabu, mat sabu juga.
mat indra, mat indra juga.
sejarah, sejarah juga.
tapi 8 perkara & bersih 3 jangan lupa.
lee kuan yew dah bersuara.
singapura sedia berperang dengan malaysia.
jangan ikutkan sangat.
itu satu tektik.
untuk alihkan isu jpn, spr, undi pos & dakwat kekal.
bukankah apco penasihat bn/umno.

- pejuang jalanan.

Tanpa Nama berkata...

Pemimpin UMNO masih mengiktiraf MALAYSIA sebagai negara jajahan BRITISH dimana MALAYSIA termasok dalam NEGARA NEGARA KOMNAWEL.
UMNO tipu , tindas, tekan Rakyat selamanya.

Tanpa Nama berkata...

kalo betul lah fakta tuh dah dipesongkan kenapa orang dulu-dulu--zaman atok nenek n mak ayah kita dulu x betul kan sejarah nh? kan peristiwa tuh kan berlaku pada zaman diorunk? kenapa baru timbulakn sekarang???

dari pandangan sy, yes, mmg apa yang ditulis ini mmg fakta yg ada kat buku sejarah kita. tetapi diorunk tuh perjuangkan kefahaman komunis. mana letakknya agama dalam kefahaman komunis tuh? dan sebab tuh la leader dia orang cina.(chin Peng) sebab fahaman komunis nh terpengaruh dr negara china. dan sebab itu lah mereka tidak diangkat sebagai 'hero' ketika itu.
dan, yg pergi British yang membuat perundingan bukan diorunk pun. Tunku abdul rahman yang pergi. Dan kenapa UMNO mendapat sokongan rakyat ketika itu? sebab UMNO memperjuangkan hak orang melayu . Dan yes. Orang melayu ketika itu mmg hidup melarat jika mahu dibandingkan dngan kaum cina yg hidup di bandar. dan sebab itu slogannya hidup melayu.

Tanpa Nama berkata...

kita memeng sudah kena tipu dengan fakta sejarah Tanah Melayu sejak dari bangku sekolah lagi.Sipakah penipu -penipu sejarah itu?Selepas ini mereka sibuk fikirkan macam mana nak bagi konkrit lagi penipuan mereka supaya yang masih belum sedar takkan sedar lagi.Terima kasih TT atas huraian sejarah negara kita.

Tanpa Nama berkata...

Biar jadi anjing British dari jadi anjing Anwar Ibrahim. haha

british tak liwat anak bangsa. Anwar Ibrahim liwat anak bangsa.


Sape lagi bebal? kah kah kah

Khun Pana aka johanssm berkata...

Satu lagi silap mata yang di mainkan oleh gerombolan .
Sampai sekarang mereka tidak tahu bahawa umno dah mati.
Dah mati dan sudah ditanam pon tak tau.

Yang ada sekarang bukan nya umno.
Ia didaftar pakai nama umno baru.

Satu lagi perkara dalam dunia komunis ialah agama.
Agama chuma tidak dibenarkan terlibat dalam segala urusan kerajaan sistem Komunis.

Tapi rakyat negara sistem Komunis memang dibenarkan untok uikut kepercayaian masing masing.
Chuma yang bahlol dan yang otak sesak lagi sesat tidak kenal bahwa rakyat negara China Komunis yang ada lebeh 30 juta umat Islam.

si para para berkata...

hebat betul mat indra. sampai hari ini auranya masih terasa.. puak puak United Malay National Organisation masih lagi kecut perut bila mendengar nama beliau.

tahniah mat sabu. tahniah tt.

orang kalau dah hebat, masa hidupnya hebat, masa matinya masih lagi hebat.

dan yang hina, masa hidupnya di hina, masa matinya masih di hina.

Monster Anarki berkata...

AKU SOKONG T.T

british takutkan komunis kerana komunis membawa ideologi ekonomi sosialis manakala british membawa ekonomi kapitalis..sosialis mana boleh bertembung dengan sosialis, rosaklah program..

Tanpa Nama berkata...

tahniah TT..sangat J-E-L-A-S...mohon share link artikel ni di blog saya...

Tanpa Nama berkata...

salam,

sebagai penulis, aku rasa sgt kecil kalau dibandingkan dgn en. tt dan rpk.

en. berdua ini boleh dikatakan telah, sedang dan pasti akan terus mencerahkan pemikiran semua warga malaysia yg mahu berubah dengan penulisan yg berani dan jitu. bukan semua orang mampu menulis seberani ini dan tanpa melindungi identiti mereka.

kita tentang kemungkaran, nepotisme dan rasuah sehingga mampus semua puak2 zalim ini.

Hidup Isham Rais dan Raja Petra!

f.e.d sg. buloh

Tanpa Nama berkata...

Siapa yang menembak Henry Gurney?

Tanpa Nama berkata...

haruskah kita semua sbg rakyat negara yg bernama Malaysia ni berbangga bermegah2 dgn lagu kebangsaan kita yg semua org tau itu hasil ciplak? begitu gak dgn bendera berjenama 'jalur gemilang' yg diberi nama oleh pemimpin yg bukannya melayu tulen (dkk juga atau melayu celup - fake malay to be exact tak lain tak bukan si maha kutty tu lah) - sebijik meniru bendera amerika syarikat (star spangle banner) yg dah beratus2 tahun telah dicipta mereka) - begitu gak dgn tugu negara - meniru jugak USA punya tugu War Memorial Iwojima - melayu bongok saja yg tak perasan - jenis ignorant - bukan tau apa satu - main ngikut manjang.
Yg lagi satu plak tu Kota Melaka - padahal penjajah Portugis yg bina (dirikan) melayu kita ni harap 'kalau roboh Kota Melaka - hanya papan di Jawa saja saya dirikan - Kota Melaka yg dikatakan tu adalah A FAMOSA yg tetap dibangga2kan mcm lah Kota Melaka (A Famosa tu) Melayu2 kita yg dirikan (yg bina) - itu peninggalan penjajah Portugis yg menyerang Melaka yg menyebabkan kejatuhan Empayar Kesultanan Melayu Melaka - portugis penjajah - menjajah - pun kita dok bangga2 megah2 dgn kota binaan penjajah Portugis tu - punyala jaga - maintain - baik pulih - agar tidak lenyap dari bumi Melaka - pun kita patut BERBANGGA dan BERMEGAH2 ka - cuba tanya si Rice anak yatim tu - nak jaga warisan konooon - MELAYU KITA NI ASYIK DOK MEGAH BANGGA DGN HASIL ORANG PUNYA SAJA - ITULAH KEPAKARAN KITA heheheheheheheh

Tanpa Nama berkata...

Fakta sejarah: ramai barua-barua British pada zaman itu terdiri dari bekas pelajar-pelajar dari Kolej Melayu Kuala Kangsar (MCKK).

AvanzaG berkata...

tak terang lagi...mengenai ketua Rumah Pasong Bukit Kepong semasa serangan adakah Sjn Jamil @ Sjn Ray Dancey...mana Paklong TT dapat fakta...fakta lain mmg dah terang..

Paklong TT sila jelaskan...

Tanpa Nama berkata...

Cantek bro,

Tapi Tuan tanah/Suara Killdaian tak nak komen pasal AbdullahCD kata Mat Indera ni dulu Ketua Rejimen 4 Komunis di Johor ke?

baru J-E-L-A-S ckit kan.. Saya ulangi JELASSSS!!!!


Wah .....menyinga2 geng PKR marah tu nampaknya... ambo tunggu ni..

Apa pun ambo sokong Peliwat jadi PM!!
Takebeer!!!! tukar negara Islam ke negara Kebajikan sbb takut nanti abg DAP marah susah kiat nanti.


Man Topoi

Tanpa Nama berkata...

TT penipu!!!!

TT pengkhianat!!!

TT mmg kepala hangguk!!!

TT sah secara total memang pengkhianat utk union jack....kahkahkah!!!

TT....kau kena kaji, kenapa union jack byk bagi harta kat bangsa lain...semasa mereka nak cabut...

TT...itu pasal selepas merdeka byk org melayu hidup merempat....

TT...SEBAB UTAMA ORG MELAYU MALAS NAK MEMBACA!!! ORG MELAYU MALAS NAK MENGKAJI!!!! ORG MELAYU MMG SUKA KENA TIPU....

BUDAYA BOLEH LAHHHHHH!!!! membuat melayu akan terus macam ni...

BUDAYA KENANG BUDI.....membuatkan melayu akan diperbodoh sampai kiamat....

TT....sebenarnya, aku pon melayu....kahkahkahkah

Tanpa Nama berkata...

meh kasi senang sikit belajar: pergi cari filem ni online: 10 tahun sebelum merdeka dan revolusi 48. kalau tak jumpa online pegi cari dvd ni pulak: lelaki komunis terakhir dan apa khabar orang kampung. sepandai dan sekompleks manusia apasal bodoh sangat nak hadkan diri sebagai komunis saja. dalam islam tu sendiri macam-macam ada. tapi komunis nampak lebih gempak sebab ada bekalan senjata dan puki amoi sedap.

Tanpa Nama berkata...

tkde sape pertikaikan pejuang negara.dalam buku sejaran ada tulis.yg orang petikai pejuang yg sokong kominis.kalau kominis memerentah..ulang KOMINIS memerintah tau2 je le.sama le cam british

Budak Baik berkata...

Bro,
Padan la sejarah aku waktu sekolah dulu x pernah lulus.... rupanya sejarah tipu hhuhuhu...

kesian cikgu2 sejarah... dah jadi penipu hehehe...

Tanpa Nama berkata...

kepada si BAHALOL yg memakai nickname 'Non Govermental Individual' yg menulis 'Tuhan sendiri tidak dapat mengubah sejarah..'

Jawapan AKU : KEPALA BAPAK KO YANG TUHAN TIDAK DAPAT MENGUBAH SEJARAH'

weii bahalol bebal...ko dah lupa ke yg sesungguhnya ALLAH ITU MAHA BERKUASA??? TUHAN BUKAN SAHAJA DAPAT MENGUBAH SEJARAH WAHAI SIBAHALOL TAPI DAPAT JUGA MENGUBAH KEPALA BAPAK KO...

ko nak jadi kafir ka? atau ko ni sememangnya kafir? kecik2 taknak belajar agama...dah besar tulis benda merapu... konon liberal... kahakkss...ptuiii...

Tanpa Nama berkata...

Biar jadi anjing British dari jadi anjing Anwar Ibrahim. haha

british tak liwat anak bangsa. Anwar Ibrahim liwat anak bangsa.


Sape lagi bebal? kah kah kah

Tanpa Nama 7 September 2011 8:32 PM

TAH2 NENEK KAU PERNAH KENE LIWAT DGN BRITISH.SEBAB TU DAPAT CUCU MACAM KAU BANGANG NAK MAMPOS

Tanpa Nama berkata...

kepada si BAHALOL yg memakai nickname 'Non Govermental Individual' yg menulis 'Tuhan sendiri tidak dapat mengubah sejarah..'

Jawapan AKU : KEPALA BAPAK KO YANG TUHAN TIDAK DAPAT MENGUBAH SEJARAH'

weii bahalol bebal...ko dah lupa ke yg sesungguhnya ALLAH ITU MAHA BERKUASA??? TUHAN BUKAN SAHAJA DAPAT MENGUBAH SEJARAH WAHAI SIBAHALOL TAPI DAPAT JUGA MENGUBAH KEPALA BAPAK KO...

ko nak jadi kafir ka? atau ko ni sememangnya kafir? kecik2 taknak belajar agama...dah besar tulis benda merapu... konon liberal... kahakkss...ptuiii...

Tanpa Nama 8 September 2011 1:39 AM

KAU NI MESTI BODOH GILER KAN????BENDE DAH JADI MCM MANE LAGI TUHAN NK UBAH???CONTOHNYE SUME PARA NABI KAN DAH TETAP??SEBAB TU LAR AGAMA ISLAM AGAMA BERFAKTA SEBAB TAK LARI DGN SEJARAH DUNIA ITU SENDIRI...NGOK BETUL LAR KAU NI

mr.donut berkata...

berjuang dgn pertumpahan darah adalah perjuangan kemerdekaan sebenar.ini sgt jelas.mereka adalah pejuang kemerdekaan sebenar.fakta yg sgt jelas

Tanpa Nama berkata...

Rupanyer UMNO ini anjing Barua british patut guna nasihat APCO

skdr berfikir

Tanpa Nama berkata...

TT,
Cikgu tuisyen subjek sejarah aku masa SPM pun dulu pernah cakap, "belajar sejarah untuk exam saja, jangan percaya". Aku dengar macam tu terus aku stop baca buku2 teks sejarah. Oh ya, aku gagal Sejarah SPM. Sejak ada internet ni yang aku minat nak kaji balik sejarah ni...

Tanpa Nama berkata...

org yg cerdik akan menggunakan akal utk mendapat kejayaan....org yg cerdik adalah org yg mencipta keris...org yg menggunakan keris utk berjuang adalah seorg pejuang tetapibukan lah cendekiawan...
kejayaan bukan lah diperolehi dgn keupayaan fizikal semata2...ketajaman akal fikiran penentu segalanya...dan ini lah yg dilakukan oleh UMNO diketuai oleh Tunku Abdul Rahman....

Tanpa Nama berkata...

1950an.. mmg belum merdeka.. tp klu ditakdirkan komunis berjaya menghalau british dan memerdekakan tanah melayu masa tu, rasanya chin peng jadi presiden...bukan mat indera.. hhahaha aku rasala.. elok lgi melayu (TAR) yg jadik.

Hansley Arnaz Hawana berkata...

Ini soalan untuk semua orang UMNO yang bodoh-bodoh belaka tu, tidak terkecuali KKK dan Kak Ramlah.

Kalau penjajah British tu hanya menjajah Melaka dan Pulau Pinang (termasuk juga Singapura) kenapa bila merdeka kita semua yang sambut? Patutnya hanya Melaka dan Pulau Pinang saja yang sambut Merdeka, sedangkan kita semua tidak dijajah.

Jangan terus-terusan menipu rakyat. Kitorang semua semakin pandai. UMNO memang terkenal dengan perangai penipunya. Tapi ahli sejarah upahan tupun turut menipu juga? Shiiiit!

sheikhalfarisi berkata...

ana x tau apa status agama non governmentol individual ni, tp nak bg tau kalau yg d maksudkan tuhan hindu paria mcam kat bt.caves,tuhan cina budha atau mana2 berhala bodoh tu memang x boleh ubah sejarah

tp tuhan yg bernama ( ALLAH ) jgn dok cakap sebarangan 'DIA' boleh ubah sejarah banyak kali pun boleh dan nak matikan hang banyak kali pun boleh paham..tp kena ingat penghujung umur dunia 'kiamat'

ana setuju dgn anon 8 sept 2011 1.39am bukan setakat ALLAH boleh mengubah kepala bapak dia, kepala si anu tu boleh d ubahnya

WALLAHUALAM, kpd yg berugama islam sj slmt hr raya idul fitri maaf zahir & batin

Tanpa Nama berkata...

Dulu aku sedih sebab subjek sejarah aku kurang elok masa SPM...tapi aku bangga sekrang sebab subjek sejarah yang diajar kt sekolah itu adalah tipu belaka.

Tanpa Nama berkata...

TT, Hishamuddin Rais kalau dipisahkan maka jadilah Hishamuddin dan Rais yang ngok.. (merujuk kepada dua menteri gerembolan PEKEMBAR).. hehehe..

Tanpa Nama berkata...

Bro / Sis yg kat atas tu,

Tuhan lakukan mengikut Sunnah Nya.

Cuba fikir2kan ini:
Bole tak Tuhan cipta satu Tuhan lagi?
Tak bole kan? Kalau Tuhan Paling Berkuasa, bagaimana DIA hendak ciptakan satu lagi yg 'Paling Berkuasa'?

Dah, jgn gaduh2 lagi ya...ahakss :p

azhar berkata...

diharap ade laa yg buat t-shirt mat indera ni cam t shirt che guevara..at least ade gak national hero utk dibanggakan

aku sokong pas&umno hanya untuk yang benar berkata...

Anon 8 September 2011 4:18 AM

"KAU NI MESTI BODOH GILER KAN????BENDE DAH JADI MCM MANE LAGI TUHAN NK UBAH???CONTOHNYE SUME PARA NABI KAN DAH TETAP??SEBAB TU LAR AGAMA ISLAM AGAMA BERFAKTA SEBAB TAK LARI DGN SEJARAH DUNIA ITU SENDIRI...NGOK BETUL LAR KAU NI"

Bodo sunguh menate nih.. aku x sir kata kena ngucap balik tapi meme kena ngucap balik dah aku rasa..weii bodo, kalu tuhan nak ubah dia bulih ubah bila2 masa jah bengong...Allah tu Maha Berkuasa..baso gilo, kalu benok hal agama pun janganla benda simple ginih pun x tahu...

Tanpa Nama berkata...

nenek ko tak mati kena bakar komunis tu buat ko suka merepek2 angkat mat indera tu hero, sblum die join komunis die terer mmg hebat, lepas join komunis still nak anggap die pejuang? bodo korang ni

komunis tu dpt senjata pun dari british, untuk perang jepun.. bangang puak2 pas ni

Tanpa Nama berkata...

baca ulasan en. muniandy di sini.

http://www.blogger.com/comment.g?blogID=8967104577391350146&postID=5903044038541191109&page=1&token=1311162579275

sah dan jelas. memang benar bahawa ramai orang tidak boleh hidup dengan kenyataan.

Tanpa Nama berkata...

ala.. padan la.. ada restriction.. takut yg org tau ko ni bodoh..he he he.. low class..takut accept challenge ya.. tube tak relevan dah.. aku tubeless.. pro gov non sponsored blogger lagi gentlemen.. ko tulis apa saja dia print. ko cuma computer pushing prikos yg setaraf sama pondan..

Tanpa Nama berkata...

Sebagaimana ucapan Tunku Abdul Rahman Putra di Persidangan Agong Putera UMNO pada 3 April 1953, "cogan HIDUP MELAYU bermakna kita sedia duduk di bawah naungan British dan berjuang untuk menyelamatkan kedudukan bangsa kita serta merebut kelebihan bangsa kita dengan belas rahim British."

belas rahim British bro...skang cogan HIDUP MELAYU tu masih berkumandang, kali nie belas CUKONG kot...sila baca Getir Perjuangan Kemerdekaan tulisan Arkib Negara Malaysia.

sheikhalfarisi berkata...

salam, bodohnya anon 8 sept 2011 11.00 am tu,'ana' tu bermaksud 'saya' dlm bahasa arab pergi belajar balik mengenal ALLAH kat tadika PASTI
kalau nak lebih detail baca n pahamkan surah YASSIN

Tanpa Nama berkata...

1.Setiap manusia mempunyai hak untuk memperjuangkan hak mereka. Berkaitan nyawa yang terkorban adalah lumrah kerana kes kereta accident sehingga menyebabkan kematian juga adalah sebahagian daripada kehidupan hidup mati seseorang.
2.Mungkin Union Jack ketika itu menamakan penentang mereka komunis yang dikuasai kaum cina bagi mengelakkan sokongan kaum melayu terhadap penentang british secara bersenjata kerana kebanyakan polis dan tentera adalah dikalangan orang melayu.
3.Tiada siapa tahu sebenarnya penentang sebenar terhadap british adalah orang melayu. Cuma sejarah dan Kerajaan yang menafikannya.
4.Alasannya cukup mudah,sejarah hariini yang diajar disekolah kebanyakkannya tergantung seperti tali yang putus...

Tanpa Nama berkata...

psl benda ni pun nk kecoh wt per...ke korg mmg nk jdi mcm negara lain,huru hara je...yg dh lps tu biarkn jela,klu ari2 nk membangkang je xyah wt keje la jwb nye...tba2 lak jdi ulat buku,abis buku sjrah nk di baca pehal...sblm nk faham sjrah negara,fhm kn dulu nenek moyang korg dri mane..ntah2 ade yg dtg dri bangla ke,,china ke,anak haram ke...pastu bler dh sng cm skng,nk tunjuk taring lak...korg yg lain ni,cari la duit byk2...mane tau klu pakatan dpt negara ni,silap2 gaya xmerasa nk pgg duit lg..ms tu bru pdn muke...

Provokasi Orang Moda berkata...

syabas kpd penulis kerana mencetus spark dlm kepala hotak gua.. makin lama wa gali.. mkin dlm, mkin ternampak kejanggalan fakta.. maybe benar ungkapan "history is written by victors... history is full of lies"

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Bro / Sis yg kat atas tu,

Tuhan lakukan mengikut Sunnah Nya.

Cuba fikir2kan ini:
Bole tak Tuhan cipta satu Tuhan lagi?
Tak bole kan? Kalau Tuhan Paling Berkuasa, bagaimana DIA hendak ciptakan satu lagi yg 'Paling Berkuasa'?

Dah, jgn gaduh2 lagi ya...ahakss :p

JAWAPAN AKU: KEPALA BAPAK KO LAH... WEIII ANAK HARAM! DAH LAA KO BAGI KONOTASI PERUMPAMAAN YANG SALAH DAN SONGSANG... DGN PERUMPAMAAN KO YG SESAT, INI BERMAKNA SECARA TAK LANGSUNG KO MAKSUDKAN ALLAH SWT ITU ADA SEKATAN DALAM PENCIPTAAN... na'uzubillah

WEY POKEEEMAKK... PI BALIK BLAJA SIFAT 20 DULU LAA BAHALOL!

ape ke lancau...cakap berbelit...dasar pariah pundek.

Tanpa Nama berkata...

BETUL KE YANG KAMU SEMUA BACA NI?

KE KITA SEMUA DAH KENA TIPU???

KATA KAT UMNO ANJING BRITISH...

YANG BARUA NI GUNA SUMBER DARI BRITISH JUGAK...

KANNNN SAAMAAAAA SAJAAA...

HANYA AL QURAN DAN HADIS JE YANG BOLEH DIPERCAYAAAII...

YANG LAIN SEMUA BOLEH DIPERTIKAI...


SEBAB TU LAH, AKU DARI DULU TAK SUKA SEJARAH, KENAPA?

KITA ORANG ISLAM LEBIH SANJUNGKAN ORANG LAIN AJE...

KENAPA?

KAN LEBIH BAIK SANJUNG PARA RASUL KITA... IKUT SEJARAH MEREKA, GUNA PENGALAMAN MEREKA, BANGGA DENGAN MEREKA,KAN LEBIH BAIK....

SAYANG SUNGGUH ORNAG MALAYSIA NIH, SUKA SUNGGUH NAKKAN BALA TUHAN? BESOK TURUNNYA BALA TUH, MULA LAH PULAK MENUDING JARI KEPA SATU SAMA LAIN......

PAS/UMNO/PKR SEMUA BENGGONG BELAKA, MASING-MASING PUNYA KEINGINAN SENDIRI MELEBIHI DARI YANG LEBIH PENTING.....

KENAPA NAK AGUNGKAN YANG 8 PERKARA & BERSIH3 TU?
KENAPA NAK AGUNGKAN 1MALAYSIA TU?

ADAKAH KITA SEMUA NI, BETUL BETUL TELAH MERDEKA?
BULLSHIIIIT SEMUA... KITA MASIH LAGI DIJAJAH OLEH POLITIKIUS-POLITIKUS YANG HANYA MEMENTINGKAN PERUT MASING-MASING AJE...

Tanpa Nama berkata...

sungguh aku tak sangka bangsa melayu aku lagi2 sama agama sanggup bermaki caCi hina sesama bangsa....come on la...lupakan soal politik ni...bukan ke Nabi Muhammad S.A.W pujuk semua umatnya bersatu??ni psal benda ni korang nak hina satu sama lain kenapa??tolak pasal politik...pikirkan sesama ummah....
pasal politik bangsaku jadi HANCUR camni....

Tanpa Nama berkata...

Kpd: 9 September 2011 2:40 AM

Dah la ko, anjing upahan pro-jionis

Macam la tak tahu kah kah kah kah!!! Bila ko mampuih, dunia bersorak.

Mann Trex berkata...

Salam alaik,

British punya kenangan pahit dan berdendam kuat dengan masyarakat Cina kerana kerugian di dalam Opium War 1 dan 2.

Selepas zaman rempah berlalu, di antara komoditi British yang cukup lumayan ialah Dadah Opium yang di impot dari India ke Cina. Jutaan kaum Cina menjadi penagih dadah.

Opium yang diimpot dari India adalah dari tanah-tanah kaum India yang telah dirampas, lalu dipaksa menanam opium.

Pihak British adalah perosak utama dunia - dari Amerika sehinggalah ke China.

Mana tidak. Jutaan kaum Red Indian terbunuh. Dari 90 juta, ramai yang mati terbunuh sehingga menjadi hanya 7 juta kini.

Begitu juga Palestin. British pandai-pandai mengagihkan kawasan untuk Yahudi. Sehingga kini, rakyat Palestin menderita.

Apa yang dicuit oleh British, selalunya menjadi taik dan hampas. Begitulah agama yang dipelopori British iaitu Qadyani, Bahai dan banyak lagi.

Oleh itu, saya beri 5 pilihan kepada penyokong pihak British sebelum zaman merdeka. Sila pilih satu.

(A) Mereka adalah pengikut kaum British yang zalim yang tidak boleh dipercayai.

(B) Mereka boleh dianggap sebagai kumpulan yang teramat bebal.

(C) Mereka kaum yang bodoh tapi sombong. Perasan lebih walhal bengap.

(D) Baghal rupa manusia.

(E) Gila kuasa dan harta.

Tanpa Nama berkata...

umno = pro-Zionis = hamba illuminati

Tanpa Nama berkata...

On 6 October 1951, he was shot to death on his way back to Fraser's Hill for a meeting; the guerrillas of the Malayan Communist Party ambushed his Rolls Royce during the Malayan Emergency period. According to Lady Gurney who was with him at the time, he sacrificed himself to the attackers in order to protect the lives of his wife and the driver.

According to Communist leader Chin Peng, the ambush was routine, the killing by chance, and the guerrillas only learned the High Commissioner was among the dead from news reports

Source: http://en.wikipedia.org/wiki/Henry_Gurney

farcry1124 berkata...

Hairan sangat aku melihat orang mengkritik komunis dan melupakan jasa-jasa mereka hanya disababkan fahaman mereka yang berbeza?

apa gunanya jika seorang itu kuat agama tetapi hanya diam dalam rumah apabila orang lain mengangkat senjata memperjuangkan merdeka?? Apatah lagi mereka itu tidak beragama TETAPI lebih berani dan patritik daripada engkau yang kononnya kuat agama?

"The Patriots and Pretenders" - yang mana satu UMNO ya?

anwamohd berkata...

bravo bro hisham! catatan 1st class! Patutler ada sesuatu yang tak kena dalam teks sejarah tingkatan 3, 26 tahun dahulu!

Tanpa Nama berkata...

Kali ni depa kata kita x pernah kena jajah..lagi haru biru!!!

Tanpa Nama berkata...

bodoh la ko ni.. komunis tetap komunis..

Tanpa Nama berkata...

Tahniah hishamudin rais!

I'm proud to watch my own race with same religion keep on arguing and sarcastically label each other with those worst words which never happens in history.

Tahniah hisham,

You successfully manage to show how inmature and narrow minded your race is, regardless of their political inclination . All of you are just a bunch of loser which will sell your own dignity in order to gain your political mileage.

Tahniah hisham,

Now, your race in deep shambles without any vision other than justifying anything under the sun to gain power and topple the present government.

Tahniah hisham,

Whlle your race deeply busy in arguing who was the real hero and in endless series of seminar, others are watching your race with big laugh and celebrating their success in making your race tumble and sinking with your own stupidity. What else your race have for tomorrow? Is just names like hishamudin bin rais ....that's all.

Neighbors also glued to utube with googling smiles watching their success in ensuring your race will be no more a dominant power in your own motherland.

Tahniah hishamudin bin rais,

You really makes their dream comes true as the legacy of your race depletes so fast, faster than they expected without any intervention from them. You manage to do it within your own race.

Tahniah hishamudin rais,

The moment your own race successfully change your own nation's identity, flag, national anthem and official religion, your own race really make our neighbors' dream come true to see your own motherland end up as a piece of land with no dignity and your own race will be the minority till the end.

boobear67 berkata...

Kepada para rakyat yang telah "diberitahu" oleh Buku Teks Sejarah (termasuk aku).. Kebencian kita terhadap Chin Peng dan kuncu-kuncu komunis sudah terikat dalam memori kita dan payah diluputkan.

NAMUN Jangan pula kita luputkan usaha Ahmad Boestaman, Ibrahinm Yaakob, Burhanuddin Helmy serta ramai lagi pejuang-pejuang Nasionalis yang menentang British secara lantang !!

ADAKAH kerana mereka agresif, maka disamakan dengan pihak komunis ?

ADAKAH demikian mereka akur kepada fahaman komunis yang menolak adanya TUHAN !!??


SAYA RASA TIDAK para rakyat Malaysia. Individu-individu di atas pastinya beragama Islam dan akur kepada Tuhan yang Maha Esa.

Apa yang sudah 'diprogram" dalam benak kita ialah KMM berhaluan kiri.. Komunis berhaluan kiri. Maka semua yang berhaluan kiri semacam komunis.

SEDIH.. tapi benar..