Isnin, 5 September 2011

MARI KITA BERLAKU JUJUR



DARI FACEBOOK ZUNAR


Sebelum mereka pergi, badan media antarabangsa Reporters Without Borders (RSF) telah mengeluarkan perangkaan bahawa Somalia adalah negara paling bahaya bagi wartawan. 23 wartawan/jurugambar telah dibunuh di Somalia sejak 2007. Kenapa Putra satu Malaysia tidak mengambil kira perangkaan ini & mengambil langkah keselamatan sewajarnya. Umno mesti bertanggung jawab atas kematian Noramfaizul!


HARI BAIK BULAN BAIK





NOTA:
ketika hari baik bulan baik ini
satelah berpuasa sebulan
mari kita berlaku jujur
mari kita tanya diri kita sendiri

muka diatas ini
adakah muka melayu?
kah kah kah




WARTAWAN : KAMI TAK DIBEKAL JAKET KALIS PELURU, TIADA LATIHAN - minsider

Wartawan Bernama TV Khairulanuar Yahaya yang turut menyertai misi kemanusiaan ke Somalia mendedahkan wakil media tidak dibekalkan dengan jaket kalis peluru sepanjang berada di negara berkonflik itu.

Misi anjuran Kelab Putera satu Malaysia, yang sepatutnya kembali ke tanah air pada 8 September, terpaksa pulang pagi ini ekoran kematian jurukamera Bernama TV Noramfaizul Mohd Nor, akibat terkena tembakan curi semasa membuat liputan di Mogadishu kelmarin.

MELAYUKAH INI?



SOALAN PERLU DIJAWAB SEBELUM KIAMAT:

kenapa pemuda gerombolan dan ahli geromboolan banyak yang hitam?
kah kah kah


46 ulasan:

WMF Hadi berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Beruk Ketawa berkata...

United Melayu dah jadi United Mamak..kah kah kah

Nak buat macam mana United Melayu yang ada semuanya terer tengok Video Sex celaka jer

Jangan lupa 16 Sept nanti Hari 1Malaysia. Bangun awal-awal pakai 'Baju Kalis Peluru'...kah kah kah..kah kah

Jebat2 berkata...

Saya, seorang warganegara malaysia, sudah baligh dan tidak gila... SECARA JUJUR, TIADA YANG TIDAK JUJUR MELAINKAN JUJUR BELAKA, MENGAKUI BAHAWA 2 GAMBAR DI TUNJUKKAN ADALAH 'BUKAN' KETURUNAN MELAYU, SAMADA DARI SUKU KAUM JAWA, BUGIS, MINANG ATAU ORANG ASAL. Mereka adalah ORANG ASING di bumi melayu!! Nak buat sumpah lahanat pon aku sanggup. kah..kah..kah.

Tanpa Nama berkata...

menyokong penuh pimpinan India

dari rEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEzal dan azEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEz....... di pulau pinang..

Tanpa Nama berkata...

UMNO kini sudah dijajah Mamak...

Kulit tidak menipu. Nama pun tak menipu...habis sapa penipu?

Kurik berkata...

Salut untuk mereka yang berani. Atas kehendak Ilahi hero cameraman telah pergi, syahid dalam perjuangan menentang UMNO. Pemergiannya mendedahan kekalutan UMNO yang gilakan nama, hantar orang ke Somalia, walaupon kat Malaysia ade yang terpaksa mintak bantuan dari gereja untuk hidup. Pemergian hero juga mula menyedarkan orang ramai bahawa UMNO telah mula menjadi United Mamak National Orgnisation.

Irama berkata...

kerana aku bukanlah orang yang jujur, jadi aku panggil anak aku berumur 9 tahun dan aku tunjuukan gambar mamat PUTERA ni, dan aku tanya anak aku.." kalu pandai cuba teka, ini gambar orang berbangsa apa.."

dengan pantas anak aku jawab " TAMIL"

kah kah kah

Anti Eee berkata...

Aku rasa sesuai si Eeee ni tubuhkan parti di Somalia je. Presidennya sudah pasti mamak kutty.

Revolusi_Malaysia berkata...

mane orang UMNO? kenape duduk bawah puki keturunan EEE???

Ku Seman Mana?

PuKIMAK PUNYA KU SEMAN MANA?

tak pun mana2 pundy kutty UMNO yang lain?

Tanpa Nama berkata...

TAK KISAHLAH BANGSA MELAYU KE APE ASALKAN AGAMANYA ISLAM ADALAH SAUDARA KITA.

Aishiteru berkata...

Assalamualaikum..w.b.t bro sekelian... sedangkan IFRC dan ICRC yg bawa emblem "Red Cross and Red Crescent" pun dapat ancaman keselamatan ni kan pula nama Putra Umno 1Malaysia... sapa kenal diorg ni kat Somalia? dahlah takde latihan dan persediaan.. nasihat perjalanan pun tak dipatuhi agaknya tu yg berlaku musibah... lagi satu yg pi negara bergolak dan berisiko tinggi buat apa.. ingat diorg ni lebih hebat dari ICRC ke? pi la join dgn IFRC kat negara yg ditimpa bencana... apa pun takziah untuk keluarga Allahyarham... pemergianmu atas urusan kerja.. semoga Allah merahmatimu...

Tanpa Nama berkata...

Kenyataan LOGIK PUTAR ALAM UMNO "Jaket Kalis Peluru pun tak dapat selamatkan arwah..bla..bla" inilah labon UMNO, soalnya KESELAMATAN, jika dah pakai tapi tembus juga itu qada dan qadar lah tapi sebagai manusia perlu usaha dulu, hadis yg selalu dibaca di masjid "tambatlah untamu dulu kemudian bertawakallah" buat2 lupa pula. CONTOH SEJARAH UMNO YANG BOLEH KITA SEMUA AMBIL IKTIBAR YANG SAMA DENGAN PUTAR ALAM SEJARAH KEMERDEKAAN, katakanlah arwah ni terkorban di somalia tetapi bukan di bawah UMNO, tetapi NGO yang bukan dilihat sahabat UMNO apatah lagi kalau dari Pakatan, AGAK2 lah akan diangkat sebagai PEJUANG tak? ni samalah dengan sejarah kemerdekaan kita, terang2 depan mata rakyat jelata kejadian seperti ini, nak diputaralam, nak dikelentong juga oleh United Mamak Naina Organisation. Kalau hujah apa sahaja bangsa janji Islam, masuk PAS lah, apa buat kat UMNO kecuali kalau dah tukar nama panjang mcm kat atas tu.

Tanpa Nama berkata...

With no stable government since 1991, Somalia is the deadliest country in Africa for journalists. Murders, physical attacks, arrests and kidnappings – life is a nightmare for the few journalists working in Somalia. Ending this sad situation ought to be a priority for the new government.

statement ni aku kopi pes dr website reporters without borders.nampak sangat geng2 eeeeeeee ni main hentam taram pegi somalia tak buat research dulu. sibok nak carik publisiti jekk.nak menolong orang luar, rakyat sendirik hidup tunggang langgang.lombok ler, somalia ler...

Tanpa Nama berkata...

Tanya sikit, sesama Islam jadi sedara tapi macamana sedara kita yang bersifat munafik? sekadar tanya je. (Bila diberi amanah dia khianat, bila bercakap dia bohong, bila berjanji dia mungkir: aku tambah sikit: bila berpolitik, dia berUMNO)

Nostalgia abkk berkata...

UMNO hanya membekal kan jaket kalis peluru kepada V.I.P. sahaja walaupun ke upacara di sebuah mesjid tempoh hari.
Untuk rakyat dan bukan V.I.P tanggung risiko sendiri walau pun mereka yang menghantar ke Somalia.
Semua nak cari nama dan kedudukkan walau pun membahaya kan nyawa rakyat.....pppiiirrraaahhhh

Tanpa Nama berkata...

Melayu Pundek..Pundek..Pundek..

Tanpa Nama berkata...

TT, lu potoing lar... bukak blog lu tetiba keluar gambar padukang2 ni... potoing habis wa hari ni.....

Mark Knofler

Tanpa Nama berkata...

sedaro kau ko jang???
kahkahkahkahkahkah
ndak bona sedaro eeeee, ekau kawin yo lah dongan eeeee camtu, melambak lah sedaro eeeee ekau dongan serto-merto!
kahkahkahkahkahkah

Tanpa Nama berkata...

patutnya yang kena tembak si azeez eeee......

Tanpa Nama berkata...

bini wa cakap tony fernandes. betul lah tu.

Tanpa Nama berkata...

bini wa cakap tony fernandes

m1amak berkata...

wa tanya bini wa. dia kata tony fernandes. betul lah tu. ha ha ha.wa tanya bini wa. dia kata tony fernandes. betul lah tu. ha ha ha.

rahwana berkata...

elok buat misi ke lombok je

Azeez Reezal Lanun Somalia berkata...

Somalia sekarang tiada pemimpin. Muka Abdul Azeez dan Reezal macam muka lanun-lanun Somalia. Mereka patut dihantar ke Somalia jadi pemimpin negara Somalia. Abdul Azeez jadi PM dan Reezal jadi TPM.

KAHKAHKAHKAH

momotarosan berkata...

http://ww2.utusan.com.my/utusan/special.asp?pr=pilihanraya2008&y=2008&dt=0221&pub=pilihanraya2008&sec=Corat-coret&pg=pc_02.htm

Tetapi berapa ramai dalam kalangan kita yang mengetahui bahawa ‘pembela mat rempit’ itu bukan setakat memahami ‘bahasa mat rempit’ malah fasih berbahasa Tamil?

Beliau berjanji akan menggunakan kemahirannya itu untuk membantu Barisan Nasional (BN) dalam kempen Pilihan Raya Umum Ke-12 nanti.

‘‘Saya pandai berbahasa Tamil dan akan menggunakannya bagi menerangkan isu-isu semasa kepada masyarakat India,’’ katanya kepada pemberita di Baling, Kedah.


fasih woit. kah kah kah kah

Abdul Azeez Lanun Somalia berkata...

Si Mamak Abdul Azeez dan Reezal Merican sertai UMNO adalah bukti yang kukuh bahawa orang Melayu telah diperbodohkan.

Nak tahu bertapa lucu dan bodohnya orang Melayu UMNO?

Ia macam orang-orang Negro menyertai kumpulan Ku Klux Klan di Amerika. Macam penyanyi Negro Jermaine Jackson jadi ketua pemuda Ku Klux Klan dan orang-orang Ku Klux Klan tak sedar bahawa Jermaine Jackson adalah orang Negro. Begitulah bodohnya orang Melayu UMNO.

Tanpa Nama berkata...

JPN kena wujudkan lagi 1 bangsa selain Melayu, Cina, India....Mamak...

Tanpa Nama berkata...

"Pemakaian jaket kalis peluru tidak dapat menjamin keselamatan jurukamera BernamaTV Noramfaizul Mohd Nor kerana saiz peluru yang digunakan adalah besar dan mampu menembusi jaket tersebut, kata ketua pasukan perubatan misi bantuan kemanusiaan Kelab Putera 1Malaysia ke Somalia Datuk Dr Alwi Abdul Rahman.
Beliau berkata peluru yang mengenai Allahyarham adalah besar, dan menjejaskan dua organ penting mangsa iaitu jantung dan paru-paru.
"Walaupun pakai vest tapi masih boleh tembus. Peluru itu memasuki grey area... masuk dari armpit dan tembus ke bahu. Selepas terkena tembakan itu dia langsung tidak sedarkan diri," katanya kepada pemberita selepas tiba di Pangkalan Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM), di Subang, hari ini.
Dr Alwi merupakan salah seorang daripada 55 anggota misi kemanusiaan Kelab Putera 1Malaysia ke Somalia termasuk Allahyarham Noramfaizul yang maut Jumaat lalu akibat terkena tembakan curi semasa membuat liputan di Mogadishu."

1. dia ni dokter apa?
army doctor ke, atau medical doctor di klinik/hospital kerajaan/swasta?

kalau bukan army doctor,
atau tiada pengetahuan menyeluruh tentang ciri2 jaket kevlar,
atau tiada pengetahuan menyeluruh tentang teknik2 di medan perang,
bagaimana dia boleh berfatwa tentang pemakaian/effectiveness of jaket kalis peluru tu?

kalau dia cuma medical doctor di klinik/hospital kerajaan/swasta, dia cuma berhak berfatwa atau beri ulasan perihal maut/tak maut atau bolh selamat/tak boleh selamat mangsa akibat kecederaan dari tembakan sahaja.

jadi, siapa sebenarnya dokter ni?

2. dia ni islam ke?
atau soalan lebih tepat, dia ni "practising moslem" ke?
(jangan nanti macam zinedine zidane pulak, mengaku diri "non-practising moslem")

kalau islam, dia belajar/faham tak konsep ikhtiar dan tawakkal dalam islam?

kalau seorang dokter islam, adakah dia bagitau pesakit2 dia tak perlulah makan painkiller pun dsbnya, sebab penyakit awak ni tiada cure dan memang akan membawa kematian?

3. dia ni rakyat malaysia ke?
atau soalan lebih tepat, dia ni dah berapa lama jadi rakyat malaysia/ menetap dalam negara malaysia?

kalau dia dah lama duduk dalam negara, dia tak tau ke undang2 dalam negara malaysia wajib pakai talipinggang keledar bagi pemandu/penumpang kereta, dan wajib pakai topi keledar bagi penunggang/pembonceng motorsikal?

kalau dia dah lama duduk dalam malaysia, takkan dia tak tau walaupun pakai talipinggang atau topi keledar, orang naik kereta/motorsikal tetap ada yang mati juga - malah (lebih menyedih/memalukan), dah tambah syarat bagi wajib jugak untuk penumpang kereta tempat duduk belakang memakai talipinggang keledar, tahun ni ops sikap masa hariraya makin bertambah jugak angka kematian dari kemalangan jalanraya!

tuan dokter, oo tuan dokter...
tak paham2 lagi ke hujah2 semua nih????!!
betul ke belajar tinggi2 sampai dapat jadi dokter nih???
catatan: siapa2 pesakit yg dapat rawatan dokter sekor nih, aku nasihat lari la, cari dokter lain... naya!!! (nanti mati ibrahim ali je! kahkahkahkah!)

-average joe-
klakka-la.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

TAK KISAHLAH BANGSA MELAYU KE APE ASALKAN AGAMANYA ISLAM ADALAH SAUDARA KITA.

5 September 2011 11:21 AM....Saudara Tanpa nama...masaalahnya malaun ni mengaku MELAYU...sampaikan orang Somalia pun gelak...kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

pantattt la mamak ni. huru hara jadi malaysia.

Revolusi_Malaysia berkata...

Tanpa Nama berkata...
TAK KISAHLAH BANGSA MELAYU KE APE ASALKAN AGAMANYA ISLAM ADALAH SAUDARA KITA.

5 September 2011 11:21 AM

bodoh! orang cakap keahlian UMNO! bukanke keahlian UMNO mesti melayu?
INI CERITA PASAL UMNO LA BABI!

ni ape ke citer ni?

WOI PUKIMAK PUNYA UMNO!

HAJAJ BIN YUSUFF PUN ORANG ISLAM GAK, DIA BUNUH ABDULLAH BIN ZUBAIR R.A.

HUSNI MUBARAK PUN ORANG ISLAM GAK!

YANG TEMBAK ARWAH PEJUL (CAMERAMAN BERNAMA, SAHABAT AKU) ORANG ISLAM SOMALIA GAK! YANG JADI LANUN KAT SOMALIA PUN ORANG ISLAM GAK!

ADAKAH DENGAN NAMA ISLAM/SAUDARA, KORANG BOLEH BUAT PUKIMAK SUKA-SUKA HATI???

p/s: mesti korang cakap adab susila aku kan? sebenarnya, inilah paling baik yang aku bole bagi sebab aku nak buang korang dalam jamban atau longkang sebab bodo TAHAP BABI TUNGGAL KELDAI PUNYA OTAK!

Terutama KU Seman!

dukun berkata...

tentera pengaman kerajaan sementara somalia nak tembak puak pemberontak..kerana menyangka azeez 1mamak adalah nigga..tp terkena cameraman.

boleh bayang ke..RAMD yang cukup latihan,tangkas dan terer giler makan burung kenyalang pun tumpor dihawennya nigga somalia (atau mundu somalia).ops fajar dlm majalah3 pun dah tunjuk yg dawn raid yang tudm buat pun susah nak menang sbb itu padang mereka..gulf of aden is their turf.pegi x bawak senjata sambil cuti cuti malaysia serupa serah tengkuk la...bodo punya mamak,lagi bodo melayu yang p ikut (sekali la dua tiga kerat cina yang terselit)

dukun berkata...

leh caya ker 1mamak ni nak buat sidang media sal cuti-cuti 1mamak?

http://3.bp.blogspot.com/-no4xFed1F-M/TmOzyL4pe8I/AAAAAAAAMS8/QbPsHqkaW1k/s320/BABI%2BHITAM.jpg

dukun berkata...

http://ww2.utusan.com.my/utusan/special.asp?pr=pilihanraya2008&y=2008&dt=0221&pub=pilihanraya2008&sec=Corat-coret&pg=pc_02.htm

aku pandai cakap omputeh..pasai apa mata aku tak biru pun?pasai apa pala takuk aku masih warna birat?

Jack O Lantern berkata...

KAP LAM YA NGA bunyi nya KELING

Unknown berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...

Lepas gubal syarat nak jadi ahli UMNO mesti kulit puteh untuk mengelakkan mamak jadi melayu

dukun berkata...

anak: apa yang dia suruh tunjuk-tunjuk langit?
mak: tak tau la mak, dia suruh. ni cara syukur kowt?
anak: tapi,ustaz kata bila orang bagi sedekah kena tadah tangan pastu cakap thank you?
mak: buat je larr...kan nigga tu..nanti nigga tembak naya je..mak dah contact abang hang kat darat.sat ni nigga tu kena la sedass
(moral of the story:jangan caya cakap mamak,tok depa makan bewok)

http://1.bp.blogspot.com/-gH8qN3YvJiI/TmO_FPD_4OI/AAAAAAAACLM/mxpc5p6dYTM/s1600/azeezsomalia.jpg

Zed Zahid berkata...

Depa tu bukan MAMAK. Depa tu patutnya dipanggil TAMIL MUSLIM. (100% keturunan EEE). Mamak bermaksud, Malay's Mak. (Ibunya ada keturunan Melayu). Dulu Melayu tak dipanggil Melayu tapi dipanggil Malayu.Sama juga Malaysia dipanggil Malaya.Ni semua silap DEWAN PETAKA punya hal.Semuanya kaki CIPLAK.Bila Indon memanggil Amerika Serikat yg mana Serikat bermaksud UNITED tp diMalaysia ape punya bodoh dipanggil AMERIKA SYARIKAT..Company apetu?? Bodoh.Cit.

Tamil Tulen berkata...

Melayu memang bodoh !!! Hisamuddin yang keturunan turki disangka melayu, azeez yang mamak sundal disangka melayu, reezal mamak tulen disangka melayu, Ahmad Ismail mamak keling disangka melayu, Mahathir mamak kerala disangka melayu, bangla busuk yang islam disangka melayu,orang cambodia yang muslim disangka melayu, muslim vietnam yang makan anjing pun melayu, Indon yang tak pandai cakap melayu pun melayu gak pak, Myanmar yang muslim pun melayu...Bodoh punya melayu....Inilah realitinya biler satu satu masyarakat terlalu obses ngan agama da kulit...kah kah kah kah kah kah

Tobat Aku Benci UMNO berkata...

buka pasai tersangka bendera malaysia sebagai bendera US, tapi mmg saja depa nak tembak konvoi malaysia.... orang somalia bengang pasai navy malaysia beberapa bulan lalu tangkap sedara depa dan buli sedara depa tu di malaysia...

Tanpa Nama berkata...

melayu la tu... tu melayu pukimak!!!

mohamad berkata...

dulu ali baba, sekarang ali mamak. mamak ni guna melayu untuk jaga kampung tok nenek mereka di somalia.

p.kuatkuat berkata...

penembak curi itu kawan lanun yg ditangkap oleh tentera laut Malaysia hari tu kut...!??

ayakmaidinserdang berkata...

Org melayu Penang pilih org mcm ni memang bodoh tak ada ka org lain Balik Pulau ka , teluk kumbar ka atau Sg Dua seb perai ni pi pilih mamak mardegam.Pilih punya pilih kedah road punya geng.UMNO tolenjik!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

ada eee yg putih sikit bro...nama dia Mahathir Mohamad...kehkehkeh